Naziv
Obrazovno-razvojne strategije
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS bodovi
5
Šifra
184257
Semestri izvođenja
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Upoznati temeljne europske obrazovno-razvojne dokumente i razviti sposobnost kritičko-pedagogijskog pristupa, interpretacije i pedagoške evaluacije dokumenata i politika koje oblikuju europsku i hrvatsku obrazovnu stvarnost.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje i ideja kolegija
  2. Ideja pedagogije i ideja obrazovanja
  3. Uobičajeni pristupi analizi i razvijanju obrazovnih strategija
  4. Ideja društva znanja i njezin odnos spram obrazovnih strategija
  5. Ideja univerziteta i suvremeno sveučilište kao paradigmatski primjeri obrazovnih strategija
  6. Ideja otuđenja kao temelj kritike obrazovnih strategija
  7. "Frankfurtska škola" i njezina kritika društva.
  8. Koncept industrije kulture i obrazovne strategije. T. Adorno
  9. Odnos znanja i moći. M. Foucault
  10. Četiri sektora gospodarstva i "ekonomija temeljena na znanju"
  11. Analiza: Magna charta universitatum, Sorbonska deklaracija, Bolonjska deklaracija
  12. Analiza: Lisabonska strategija
  13. Analiza: Memorandum o cjeloživotnom učenju
  14. Analiza: Europe 2020
  15. Završna diskusija

Ishodi učenja
  1. Formulirati pedagogijsku teorijsku perspektivu
  2. Shvatiti odnos kritičke teorije i pedagogijske teorije
  3. Prepoznati i opisati najvažnije europske obrazovne strategije i dokumente
  4. Pedagogijsko-kritički analizirati obrazovne strategije
Metode podučavanja
Predavanja
Dijalog
Analiza tekstova
Metode ocjenjivanja
Individualno praćenje
Seminarski rad
Pismeni ispit

Obavezna literatura
  1. Marcuse, H. (1989), Čovjek jedne dimenzije, Sarajevo: Svjetlost
  2. Tyler, R. (1959), Basic principles of curriculum and instruction, Chicago: The university of Chicago press
  3. Komar, Z. Pedagogijska relevantnost pojma otuđenja, Pedagogijska istraživanja
  4. Ball, S. (2012), Global education inc.: new policy networks and the neo-liberal imaginary, New York: Routledge
Dopunska literatura
  1. Adorno, T. (1991), The culture industry, London: Routledge
  2. Fourastie, J. (1973), Univerzitet pred stečajem, Beograd: Duga
  3. Harvey, D. (2007), Brief history of neoliberalism
  4. Jaspers, K. (1959), The idea of university, London: Peter Owen
  5. Kant, I.; Schelling, F.W.J.; Nietzsche, F. (1991), Ideja univerziteta, Zagreb: Globus
  6. Global inequalities and higher education : whose interests are we serving? (ur. Elaine Unterhalter, Vincent Carpentier) (2010) New York: Palgrave McMillan
  7. Političko-Pedagoško, Janusova lica pedagogije (ur. Ivana Perica) (2013) Zagreb: Blaberon
  8. The politics of education reforms (ur. J. Zajda) (2010), London: Springer
  9. Dokumenti za analizu

Izborni predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni preddiplomski jednopredmetni studij, 5. semestar