Naziv
Radionica kreativne nastave povijesti II.
Organizacijska jedinica
Odsjek za povijest
ECTS bodovi
2
Šifra
184281
Semestri izvođenja
ljetni
Satnica
Seminar
15
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija

Cilj
Studenti se osposobljavaju za kreativan pristup osmišljavanju nastave te za uporabu raznovrsnih nastavnih strategija i medija.
Sadržaj
  1. Seminar posvećen usavršavanju nastavničkih kompetencija za pripremu i izvođenje terenske nastave povijesti.
  2. .
  3. .
  4. .
  5. .
  6. .
  7. .
  8. .
  9. .
  10. .
  11. .
  12. .
  13. .
  14. .
  15. .

Ishodi učenja
  1. Oblikovati nastavne aktivnosti koje su usmjerene prema razvijanju viših kognitivnih procesa.
  2. Kompetentno primjenjivati široki spektar nastavnih strategija i metoda u oblikovanju nastave povijesti.
  3. Razviti sposobnost analize i samoanalize nastave povijesti.
  4. Pripremiti različite formate terenske nastave usmjerene na smisleno i aktivno učenje.
  5. Oblikovati terensku nastavu na mjestima stradanja i sjećanja u skladu sa međunarodnim preporukama i uzusima struke.
Metode podučavanja
metoda čitanja i rada na tekstu, metoda demonstracije, metoda učenja prema modelu, metoda rješavanja problema
Metode ocjenjivanja
Završni rad sastoji se od pripreme za nastavne sate koji se izvode u sklopu terenske nastave na mjestu stradanja i sjećanja i popratnog eseja u kojem se objašnjavaju obrazovni i didaktički izbori. Ocjena završnog rada je opisna.

Obavezna literatura
  1. S. Koren, Čemu nas uči povijest? Nastava povijesti, ideje o učenju/poučavanju i ishodi učenja, Zagreb: Profil, 2014.
  2. L. Anderson (ur.), Poučavanje za učenje: priručnik za nastavnike usmje rene na postignuća, Thessaloniki, 2014.,
  3. Holokaust u nastavi. Priručnik za nastavnike, Zagreb, 2005.
  4. D. Trškan, „Terenski rad u nastavi povijesti – učenje metodom otkrivanja“, u: Povijest u nastavi 10/2007.
  5. Smjernice za poučavanje o holokaustu, Međunarodni savez za sjećanje na holokaust, Ministartsvo znanosti i obrazovanja. https://mzo.hr/hr/smjernice-za-poucavanje-o-holokaustu
  6. How to learn from a violent past? Teachers’ guidance for on-site learning at memory sites related to internment, EUROCLIO, 2015.
  7. Službeni dokumenti (programi, pravilnici itd.), Udžbenici i priručnici za pripremanje nastave.
Dopunska literatura

Obavezan predmet na studijima
  1. Povijest, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij