Naziv
Statistika u pedagogijskim istraživanjima
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS bodovi
5
Šifra
52617
Semestri izvođenja
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Cilj je kolegija upoznati studente s osnovnim statističkim pokazateljima koji se koriste u pedagoškoj literaturi i društvenim znanostima. Studenti će se upoznati s osnovnim postupcima obrade podataka iz deskriptivne i inferencijalne statistike. Temeljni fokus je pritom na osposobljavanju studenata za samostalno planiranje i provođenje jednostavnijih statističkih analiza pri obradi podataka u pedagogijskim istraživanjima. Uz to, cilj je kolegija i osposobiti studente za pravilnu interpretaciju statističkih pokazatelja i bolje razumijevanje znanstvene i stručne literature iz područja pedagogije i društvenih znanosti, s naglaskom na kritički odnos prema toj literaturi i prikazima provedenih statističkih obrada.
Sadržaj
  1. Osnove rada u statističkom programu SPSS (unos podataka i postavljanje varijabli)
  2. Osnove rada u statističkom programu SPSS (pregled i izbor prikladnih testova u provedbi statističkih analiza)
  3. Osnove rada u statističkom programu SPSS (čitanje izvješća rezultata provedenih analiza te interpretacija rezultata)
  4. Osnove multivarijatne analize
  5. Faktorska analiza
  6. Regresijska analiza
  7. Završno predavanje, evaluacija kolegija i priprema za ispit.
  8. Uvodno predavanje
  9. Deskriptivna i inferencijalna statistika te kritički odnos prema njihovim prednostima, nedostacima i specifičnostima u okviru istraživanja odgoja i obrazovanja.
  10. Normalna distribucija te mjere asimetrije u statistici općenito te u provedbi različitih statističkih testova.
  11. Odnos između povezanosti i uzročno-posljedičnih relacija te pripadni izazovi u društvenim istraživanjima.
  12. Svojstva površine ispod normalne krivulje.
  13. Centralni granični teorem- procjene populacijskih parametara i intervali pouzdanosti
  14. Odabir statističkih testova (parametrijski)
  15. Odabir statističkih testova (neparametrijski)

Ishodi učenja
  1. Razlikovati deskriptivnu i inferencijalnu statistiku te identificirati njihove prednosti, nedostatke i specifičnosti u istraživanjima odgoja i obrazovanja.
  2. Koristiti se statističkim formulama i tablicama u primjeni različitih statističkih testova te u tumačenju rezultata istraživanja.
  3. Prepoznati razliku između parametrijskih i neparametrijskih testova te prikladno odabrati statističke analize i testove ovisno od specifičnosti problema i podataka prikupljenih u istraživanju.
  4. Koristiti se statističkim programom SPSS te znati primijeniti postupke i odgovarajuće analize u jednostavnijim nacrtima istraživanja.
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja

Obavezna literatura
  1. Petz, B. (1981.): Osnovne statističke metode za nematematičare. Zagreb: SNL.
  2. 1. Cohen, L..; Holliday, M. (1996): Practical Statistic for Students. London: Paul Chapman Publishing Ltd.
  3. Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007): Metode obrazovnih istraživanja. Zagreb: Slap.
Dopunska literatura

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni preddiplomski jednopredmetni studij, 5. semestar