Naziv
Venecijanska skulptura renesanse i baroka
Organizacijska jedinica
Odsjek za povijest umjetnosti
ECTS bodovi
5
Šifra
97177
Semestri izvođenja
zimski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Znanja: upoznavanje s ostvarenjima venecijanske skulpture, umjetnicima te stilskim i tehničkim značajkama u kontekstu europske i hrvatske likovne umjetnosti renesanse i baroka.
Vještine: stilska analiza djela te njihovo vrednovanje u povijesno-kulturnome kontekstu.
Kompetencije: interpretacija pojedinih djela i venecijanske skulpture u cjelini u kontekstu razvitka talijanskoga kiparstva renesanse i baroka.
Sadržaj
  1. Venecijanska skulptura XV. stoljeća: utjecaj firentinskih kipara (Donatello i Verrocchio); domaći umjetnici: radionica Bon i Andrea Bregno, Antonio Rizzo, obitelj Lombardo.
  2. Venecijanska skulptura XVI. stoljeća: visoka renesansa i manirizam (Jacopo Sansovino, Girolamo Campagna, Alessandro Vittoria).
  3. Venecijanska skulptura XVII. stoljeća: tradicija manirizma (braća Albanese, braća Allio, Francesco Cavrioli) i prodor baroka (Giusto Le Court i »sjevernjački« kipari).
  4. Utjecaj barokne skulpture srednje Italije: Filippo Parodi i Pietro Baratta.
  5. Venecijansko kiparstvo oko 1700.: veliki projekti.
  6. Venecijansko kiparstvo XVIII. stoljeća: od Alvisea Tagliapietre do Antonia Canove.
  7. Skulptorska dekoracija grobnica i pročelja.
  8. Oltarni nastavci.
  9. I. kolokvij.
  10. Venecija i renesansno kiparstvo na istočnoj obali Jadrana (Juraj Dalmatinac i Nikola Firentinac).
  11. Venecijanska barokna skulptura u Istri i Dalmaciji.
  12. Venecijanska barokna skulptura u Rijeci, Zagrebu i Hrvatskom primorju.
  13. Problemi atribucije venecijanske barokne skulpture (primjeri iz hrvatske umjetničke baštine).
  14. Terenska nastava: Zagrebačka katedrala, Muzej grada Zagreba.
  15. 2nd colloquium.

Ishodi učenja
  1. Upoznavanje s ostvarenjima venecijanske skulpture, umjetnicima te stilskim i tehničkim značajkama u kontekstu europske i hrvatske likovne umjetnosti renesanse i baroka.
  2. Interpretacija pojedinih djela i venecijanske skulpture u cjelini u kontekstu razvitka talijanskoga kiparstva renesanse i baroka.
  3. Interpretacija pojedinih djela hrvatske likovne baštine u kontekstu venecijanske renesansne i barokne skulpture.
Metode podučavanja
Predavanja; terenska nastava.
Metode ocjenjivanja
Kolokvij, usmeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Roberta J. M. Olson, Italian Renaissance Sculpture, London, Thames and Hudson, 1992., str. 141-148; 204-212.
  2. John Pope-Hennessy, Italian High Renaissance and Baroque Sculpture, London-New York, Phaidon, 2002., str. 235-266.
  3. Brouce Bucher, Italian Baroque Sculpture, London, Thames and Hudson, 1998., str. 113-132. 4. Rudolf Wittkower (Revised by Joseph Connors and Jennifer Montagu), Art and Architecture in Italy 1600-1750, III. Late Baroque, New Haven-London, Yale Universitiy Press, 1982., str. 64-68.
  4. Radoslav Tomić, Barokni oltari i skulptura u Dalmaciji, Zagreb, Matica Hrvatska, 1995. (odabrana poglavlja).
  5. PowerPoint – prezentacije i Zbirka materijala podijeljena na nastavi.
Dopunska literatura
  1. Camillo Semenzato, La scultura veneta del seicento e del settecento, Milano, Alfieri, 1966.
  2. AA.VV., La scultura a Venezia da Sansovino a Canova, ur. Andrea Bacchi, Milano, Longanesi, 2000.

Izborni predmet na studijima
  1. Povijest umjetnosti, sveučilišni preddiplomski dvopredmetni studij, 3., 5. semestar
Fakultetska ponuda
  • Preddiplomski studij: Zimski semestar