Naziv
Andragogija
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS bodovi
5
Šifra
35978
Semestri izvođenja
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Usvajanje znanja o andragogiji kao pedagogijskoj disciplini, o temeljnim andragoškim koncepcijama i pravcima te o obrazovanju odraslih na konceptualnoj, sustavnoj i pravno-normativnoj razini.
Sadržaj
  1. Programi obrazovanja odraslih u Hrvatskoj i svijetu
  2. Tijela / institucije / organizacije obrazovanja odraslih u Hrvatskoj i svijetu
  3. Vrednovanje kvalitete obrazovanja odraslih
  4. Zaključak – Unapređenje andragogije u kontekstu suvremenih društvenih i gospodarskih promjena
  5. .
  6. Uvod - Odraslost i zrelost
  7. Obilježja učenja odraslih
  8. Teorije učenja odraslih
  9. Temeljni pojmovi andragogije
  10. Povijesni razvoj andragogije
  11. Uloga andragoga u obrazovanju odraslih
  12. Andragoški ciklus
  13. Andragoška načela i metode
  14. Metodologija andragoških istraživanja
  15. Formalno-pravni i razvojno-strategijski okviri obrazovanja odraslih

Ishodi učenja
  1. Objasniti pojmove odraslosti i zrelosti.
  2. Izdvojiti i opisati neke od najvažnijih teorija učenja odraslih.
  3. Navesti i objasniti faze andragoškog ciklusa, metode i načelima obrazovanja odraslih.
  4. Komentirati sličnosti i razlike između sustava obrazovanja odraslih u Hrvatskoj i svijetu.
  5. Navesti tijela / institucije / organizacije u obrazovanju odraslih i vrednovati njihov rad na temelju odabranih kriterija.
  6. Izdvojiti i analizirati glavna načela formalno-pravnih i razvojno-strategijskih okvira obrazovanja odraslih na nacionalnoj i međunarodnoj razini.
  7. Planirati istraživanja u području obrazovanju odraslih.
  8. Kritički prosuđivati andragošku teoriju i praksu.
Metode podučavanja
Predavanja, rasprave, samostalni zadaci, seminarski radovi s prezentacijom.
Metode ocjenjivanja
Seminarski rad s prezentacijom:
Max. = 20 bodova
Prolazni prag = 5 bodova

Kolokvij:
Max. = 30 bodova
Prolazni prag = 18 bodova

Pismeni dio ispita:
Max. = 30 bodova
Prolazni prag = 18 bodova

Usmeni ispit:
Max. = 20 bodova
Prolazni prag = 12 bodova

Konačna ocjena:
90-100 bodova – izvrstan (5)
80-89 bodova – vrlo dobar (4)
70-79 bodova – dobar (3)
60-69 bodova – dovoljan (2)

Obavezna literatura
  1. Jarvis, P. (2010). Adult Education and lifelong learning: theory and practice.New York and London: Routledge. Taylor & Francis Group
  2. Andrilović, V., Matijević, M., Pastuović, N., Pongrac, S. i Špan, M. (1985). Andragogija. Zagreb: Školska knjiga.
  3. Holmes, G. i Abington-Cooper, M. (2000). Pedagogy vs. Andragogy: A False Dichotomy?. The Journal of Technology Studies, 26(2), 50-55.
  4. Tight, M. (2002), Key Concepts in Adult Education. 2nd ed. London: Routledge.
  5. Pastuović, N. i Žiljak, T. (2019). Obrazovanje odraslih: teorijske osnove i praksa. Zagreb: Pučko otvoreno učilište / Učiteljski fakultet.
Dopunska literatura
  1. Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (2018). Učimo cjeloživotno učiti i poučavati: Priručnik za nastavnike u obrazovanju odraslih. Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
  2. Matijević, M. i Žiljak, T. (2014). Ključne kompetencije u obrazovanju odraslih- zbornik radova. Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo.
  3. Kušić, S., Vrcelj, S. i Zovko, A. (2016). Didaktičke odrednice obrazovanja andragoga-komparativni pristup. Rijeka: Filozofski fakultet.
  4. Müller, W.; Wiegmann, S. (2001), Netradicionalne metode u obrazovanju odraslih. Zagreb: Hrvatska zajednica pučkih otvorenih učilišta.
  5. CEDFOP - Adult learning. https://www.cedefop.europa.eu/en/events-and-projects/projects/adult-learning

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni preddiplomski jednopredmetni studij, 2. semestar