Naziv
Javna povijest
Organizacijska jedinica
Odsjek za povijest
ECTS
4
Šifra
142479
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15

Cilj
Uvesti studente u javnu povijest, razmjerno novu povijesnu poddisciplinu ili širi pristup koji se bavi poviješću kao društvenim fenomenom i različitim oblicima zastupljenosti povijesti u javnoj sferi, od društva i politike, javnosti i medija, preko igranih i dokumentarnih filmova, stripova i književnosti, digitalnih arhiva i blogova, do muzeja, manifestacija oživljene povijesti i turizma.
Sadržaj
  1. Što je javna povijest?
  2. Povijest kao društveni fenomen; uloga povijesti u oblikovanju individualnih i kolektivnih identiteta; političke upotrebe povijesti; zastupljenost povijesti u javnoj sferi; medijalizacija i komercijalizacija povijesti
  3. Kontroverzna i traumatična prošlost; suočavanje s prošlošću; individualno i kolektivno sjećanje i pamćenje; usmena povijest
  4. Pitanje društvene uloge akademskih i javnih povjesničara
  5. Mjesto povijesti u globalnom svijetu: izabrani primjeri
  6. Mjesto povijesti u globalnom svijetu: izabrani primjeri
  7. Analiza zastupljenosti povijesti u hrvatskoj javnosti
  8. Priprema projektnog rada u grupama na osnovu lokalnih potreba i globalnih iskustava
  9. Vođenje projektnog rada
  10. Vođenje projektnog rada
  11. Vođenje projektnog rada
  12. Predstavljanje, analiziranje i vrednovanje projektnog rada
  13. Predstavljanje, analiziranje i vrednovanje projektnog rada
  14. Osmišljavanje mogućih novih oblika javne prezentacije određenih povijesnih tema
  15. Sintetiziranje teorijske i praktične problematike javne povijesti

Ishodi učenja
  1. objasniti razvoj i odrednice poddiscipline javne povijesti
  2. analizirati recentne i nove fenomene zastupljenosti povijesti u javnoj sferi na osnovu primjene teorijskih i metodoloških postavki poddiscipline javne povijesti
  3. osmisliti nove oblike javne prezentacije različitih povijesnih fenomena
  4. unaprijediti različite praktične oblike zastupljenosti povijesti u javnosti
  5. vrednovati položaj i utjecaj koju povijest ima ili može imati u javnoj sferi
Metode podučavanja
Metoda izlaganja i tumačenja. Vođeno čitanje i analiziranje odabranih tekstualnih predložaka. Učenje kroz projektni rad. Vođena rasprava sa studentima.
Metode ocjenjivanja
Ocjenjivat će dolazak studenata na nastavu i čitanje zadanih tekstova, bit će vrednovana aktivnost i kvaliteta njihovog sudjelovanja u raspravama (0,5 ECTS bodova); vrednovat će se i ocjenjivati priprema i izvedba samostalnog projektnog rada studenata (2 ECTS bod), kao i završna pismena i usmena evaluacija (1,5 ECTS bod).

Obavezna literatura
  1. Thomas Cauvin, Public History: A Textbook of Practice, 2016. (izabrana poglavlja)
  2. James B. Gardner, Paula Hamilton (ur.), The Oxford Handbook of Public History, 2017. (izabrana poglavlja)
  3. David M. Dean (ur.), A Companion to Public History, 2018. (izabrana poglavlja)
  4. Paul Ashton, Alex Trapeznik (ur.), What Is Public History Globally? Working with the Past in the Present, 2019. (izabrana poglavlja)
Dopunska literatura
  1. Maja Brkljačić, Sandra Prlenda (ur.), Kultura pamćenja i historija, Zagreb 2006.
  2. John Tosh, Why History Matters, 2008.
  3. Jerome de Groot, Consuming History: Historians and Heritage in Contemporary Popular Culture, 2009.
  4. Barbara Korte, Sylvia Paletschek (ur.), History Goes Pop. Zur Repräsentation von Geschichte in populären Medien und Genres, 2009.
  5. Paul Ashton, Hilda Kean (ur.), Public History and Heritage Today: People and their Pasts, 2012.
  6. Hilda Kean, Paul Martin (ur.), The Public History Reader, 2013.
  7. Marc Ferro, The Use and Abuse of History: Or How the Past is Taught to Children, 2003.
  8. Martin Lücke, Irmgard Zündorf, Einführung in die Public History, 2018.
  9. Marko Demantowsky (ur.), Public History and School: International Perspectives, 2019.
  10. Paul Ashton, Tanya Evans, Paula Hamilton (ur.), Making Histories, 2020.
  11. Joanna Wojdon (ur.), Public History in Poland, 2021.
  12. Joanna Wojdon, Dorota Wiśniewska (ur.), Public in Public History, 2021.

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Povijest, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Arheologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  3. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  4. Povijest i geografija; smjer: nastavnički, sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij, 8., 10. semestar