Naziv
Književnost u nastavi španjolskog jezika
Organizacijska jedinica
Odsjek za romanistiku - Španjolski
ECTS bodovi
2
Šifra
184291
Semestri izvođenja
zimski
Satnica
Seminar
30

Cilj
Cilj je kolegija upoznati studente s ulogom književnog teksta u nastavi i osposobiti ih za poticanje jezičnih djelatnosti u nastavi španjolskog jezika polazeći od književnih predložaka.
Sadržaj
  1. Dogovor i upoznavanje sa studentskim obvezama
  2. Obilježja čitanja književnih tekstova na stranom jeziku na primjeru španjolskog jezika
  3. Strategije u čitanju književnih tekstova
  4. Književni tekst u nastavi stranog jezika do '80-ih godina 20. stoljeća. Književni tekst i komunikacijski pristup
  5. Kriteriji izbora književnog teksta u nastavi stranih jezika
  6. Etape nastavnog sata i tipologija nastavnih aktivnosti
  7. Poticanje vještine čitanja s razumijevanjem na književnim predlošcima
  8. Književni tekst i razvoj vještine pismenog izražavanja
  9. Književni tekst i razvoj vještine razumijevanja u slušanju
  10. Dramatizacija kao postupak u nastavi
  11. Lecturas graduadas
  12. Strip i temeljne jezične vještine
  13. Usmena izlaganja studenata i razgovor o temi
  14. Usmena izlaganja studenata i razgovor o temi
  15. Ponavljanje

Ishodi učenja
  1. Objasniti najvažnija obilježja čitanja književnih tekstova na stranom jeziku.
  2. Navesti i opisati češće strategije kojima se čitatelji u čitanju na stranom jeziku služe u oblikovanju tekstne predodžbe.
  3. Nabrojiti i objasniti kriterije izbora književnih tekstova kao predložaka u nastavi stranog jezika na primjeru španjolskog.
  4. Ciljano poticati služenje strategijama čitanja u nastavi radi boljeg razumijevanja i samostalnog čitanja književnih tekstova.
  5. Navesti i opisati barem pet primjera aktivnosti kojima se poboljšava razumijevanje teksta prije čitanja, tijekom čitanja i nakon čitanja.
  6. Ciljano primjenjivati aktivnost prije čitanja, tijekom čitanja i nakon čitanja teksta radi boljeg razumijevanja predloška.
  7. Procjenjivati ulogu književnih tekstova u udžbenicima španjolskog kao stranog jezika.
  8. Samostalno oblikovati nastavne materijale polazeći od književnog teksta književnom po izboru u obliku pripreme za nastavni sat.
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja

Obavezna literatura
  1. Albaladejo García, María Dolores (2007). „Cómo llevar la literatura al aula de E/LE: De la teoría a la práctica“. MarcoELE, 5: 1–51.
  2. Jounini, Khemais (2008). „El texto literario en la clase de E/LE: Propuestas y modelos de uso“. Didáctica. Lengua y Literatura 20: 149–176.
  3. López Alonso, Covadonga, Arlette Sérré (2001). Lectura en lengua extranjera. El caso de las lenguas románicas. Hamburg: Helmut Buske Verlag.
Dopunska literatura
  1. Collado Salguero, Isabel (1996). Un procedimiento para mejorar la comprensión lectora dentro del aula. Badajoz: Imprenta Provincial de Diputación de Badajoz.
  2. Grabe, William, Fredricka Stoller (2002). Teaching and Researching Reading. New York: Longman (odabrana poglavlja).
  3. Grabe, William (2009). Reading in Second Language. Moving from Theory to Practice. Cambridge: Cambridge University Press. (odabrana poglavlja)

Izborni predmet na studijima
  1. Portugalski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 1., 3. semestar
  2. Španjolski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  3. Rumunjski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Fakultetska ponuda
  • Diplomski studij: Zimski semestar