Naziv
Književnost u nastavi španjolskog jezika
Organizacijska jedinica
Odsjek za romanistiku - Španjolski
ECTS
2
Šifra
184291
Semestri
zimski
Satnica
Seminar
30

Cilj
Cilj je kolegija upoznati studente s ulogom književnog teksta u nastavi i osposobiti ih za poticanje jezičnih djelatnosti u nastavi španjolskog jezika polazeći od književnih predložaka.
Sadržaj
  1. Dogovor i upoznavanje sa studentskim obvezama
  2. Obilježja čitanja književnih tekstova na stranom jeziku na primjeru španjolskog jezika
  3. Strategije u čitanju književnih tekstova
  4. Književni tekst u nastavi stranog jezika do '80-ih godina 20. stoljeća. Književni tekst i komunikacijski pristup
  5. Kriteriji izbora književnog teksta u nastavi stranih jezika
  6. Etape nastavnog sata i tipologija nastavnih aktivnosti
  7. Čitanje književnog teksta kao oblik čitanja u međukulturnom položaju
  8. Književni tekst i razvoj vještine pismenog izražavanja
  9. Kanonski autori u nastavi španjolskog jezika na različitim razinama poučavanja
  10. Filmske adaptacije književnih tekstova u nastavi španjolskog kao stranog jezika
  11. Prilagođeni književni tekstovi (lecturas graduadas)
  12. Strip i razvoj temeljnih jezičnih djelatnosti u španjolskom kao stranom jeziku
  13. Književni tekst u suvremenim udžbenicima španjolskog kao stranog jezika
  14. Pristupi književnom tekstu – oblikovanje nastavnih materijala
  15. Ponavljanje

Ishodi učenja
  1. Objasniti najvažnija obilježja čitanja književnih tekstova na stranom jeziku.
  2. Navesti i opisati češće strategije kojima se čitatelji u čitanju na stranom jeziku služe u oblikovanju tekstne predodžbe.
  3. Nabrojiti i objasniti kriterije izbora književnih tekstova kao predložaka u nastavi stranog jezika na primjeru španjolskog.
  4. Ciljano poticati služenje strategijama čitanja u nastavi radi boljeg razumijevanja i samostalnog čitanja književnih tekstova.
  5. Navesti i opisati barem pet primjera aktivnosti kojima se poboljšava razumijevanje teksta prije čitanja, tijekom čitanja i nakon čitanja.
  6. Ciljano primjenjivati aktivnost prije čitanja, tijekom čitanja i nakon čitanja teksta radi boljeg razumijevanja predloška.
  7. Procjenjivati ulogu književnih tekstova u udžbenicima španjolskog kao stranog jezika.
  8. Samostalno oblikovati nastavne materijale polazeći od književnog teksta književnom po izboru u obliku pripreme za nastavni sat.
Metode podučavanja
predavanje, seminari, samostalni zadaci i izlaganja
Metode ocjenjivanja
kontinuirano praćenje, samostalni zadaci

Obavezna literatura
  1. Albaladejo García, María Dolores (2007). „Cómo llevar la literatura al aula de E/LE: De la teoría a la práctica“. MarcoELE, 5: 1–51.
  2. Jounini, Khemais (2008). „El texto literario en la clase de E/LE: Propuestas y modelos de uso“. Didáctica. Lengua y Literatura 20: 149–176.
  3. López Alonso, Covadonga, Arlette Sérré (2001). Lectura en lengua extranjera. El caso de las lenguas románicas. Hamburg: Helmut Buske Verlag.
Dopunska literatura
  1. Collado Salguero, Isabel (1996). Un procedimiento para mejorar la comprensión lectora dentro del aula. Badajoz: Imprenta Provincial de Diputación de Badajoz.
  2. Grabe, William, Fredricka Stoller (2002). Teaching and Researching Reading. New York: Longman (odabrana poglavlja).
  3. Grabe, William (2009). Reading in Second Language. Moving from Theory to Practice. Cambridge: Cambridge University Press. (odabrana poglavlja)

Izborni predmet na studijima
  1. Španjolski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij