Naziv
Lingvistički seminar: Analiza diskursa - jezik komunikacijskih tehnologija
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS bodovi
5
Šifra
128889
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
hrvatski
Satnica
Seminar
30

Cilj
Cilj je ovoga seminara studente upoznati s temeljnim pojmovima analize diskursa. Teorijska znanja primjenjuju se na specifičnostima tekstova koje nalazimo u komunikacijskim tehnologijama. Analizom tih tekstova dolazi se do uvida kako se stvaraju nova komunikacijska pravila i rituali.
Sadržaj
  1. Introduction into the seminar - lecture on 'discourse', terminological dilemmas, approaches and issues in analysing discourse.
  2. Introduction into the seminar - lecture on 'discourse', terminological dilemmas, approaches and issues in analysing discourse: Critical Discourse Analysis.
  3. Information and communication technologies - computer-mediated communication.
  4. Social media research.
  5. Multimodality in discourse analysis.
  6. Pragmatics - convention, context.
  7. Pragmatics - performance, performativity.
  8. Short in-class project on/analysis of selected written texts. Pairwork. Discussion.
  9. Relevant selected documentary about the internet/ICT/online communication. Note-taking.
  10. Discussion on the topic of the documentary based on the in-class notes and relevant elements and fields of research covered in class so far.
  11. Research projects for final papers. In-class discussion.
  12. In-class reading of selected chapter/article with guidelines for reading. Discussion.
  13. Short in-class project on/analysis of selected written texts. Pairwork. Discussion
  14. In-class reading of selected chapter/article with guidelines for reading. Discussion.
  15. Short in-class project on/analysis of selected written texts. Pairwork. Discussion

Ishodi učenja
  1. Studenti će moći objasniti osnovne pojmove u analizi diskursa, kritičkoj analizi diskursa i određenim područjima pragmatičkih istraživanja.
  2. Studenti će moći prepoznati nove komunikacijske obrasce proizašle iz upotrebe novih komunikacijskih tehnologija.
  3. Studenti će moći procijeniti ulogu i utjecaj komunikacijske tehnologije na komunikacijske obrasce u engleskome i hrvatskome jeziku.
  4. Studenti će moći usmeno na engleskom jeziku raspravljati i izlagati o različitim vrstama komunikacijskih tehnologija, njihovim obilježjima, uporabi i utjecaju s obzirom na popratne promjene u jeziku, a posebno u komunikacijskim obrascima.
  5. Studenti će moći samostalno prikupiti odgovarajuću literaturu u skladu s odabranim istraživačkim problemom.
  6. Studenti će moći pismeno na engleskom jeziku prezentirati rezultate vlastitog istraživačkog rada u vezi s novim komunikacijskim tehnologijama i njihovim utjecajem na jezik i na komunikacijske obrasce.
Metode podučavanja
2 sata seminara
Metode ocjenjivanja
seminarski rad

Obavezna literatura
  1. Baron, N. (2008). Always On: Language in an Online and Mobile World. Oxford University Press: USA.
  2. Fairclough, N. (2003). Analysing Discourse: Textual Analysis for Social Research. Routledge University Press.
  3. Levinson, Stephen C. (1983). Pragmatics. Cambridge University press
  4. Schiffrin, D., Tannen, D. and H. E. Hamilton (2003) The Handbook of Discourse Analysis. Wiley-Blackwell.
  5. Van Dijk, T. A. (2011). Discourse Studies: A Multidisciplinary Introduction. Sage Publications.
Dopunska literatura
  1. Austin, J. L. (1962), How to do Things with Words, Oxford University Press
  2. Bodomo, B. A. (2010). Computer-mediated communication for linguistics and literacy: technology and natural language education. Information Science Reference.
  3. Yus, F. (2011). Cyberpragmatics: internet-mediated communication in context. John Benjamins Publishing.
  4. Thurlow, C. et al. (2004). Computer-Mediated Communication. Social Interaction and the Internet. Sage Publications Ltd.
  5. Searle, John R. (1969), Speech Acts – An Essay in the Philosophy of Language, Cambridge University Press
  6. Lankshear, C. et al. (2007). New Literacies Sampler. Peter Lang Publishing.
  7. Danet, B. and S. Herring (eds) (2007). The Multilingual Internet: Language, Culture, and Communication Online. Oxford University Press: USA.
  8. Crystal, D. (2000). Language and the Internet. Cambridge University Press.
  9. Brown, G. i Yule, G. (1983). Discourse Analysis. Cambridge University Press.

Izborni predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2. semestar
  2. Psihologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2., 4. semestar
  3. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  4. Talijanistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  5. Anglistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  6. Anglistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  7. Povijest, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  8. Portugalski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 2., 4. semestar
  9. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  10. Južnoslavenski jezici i književnosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  11. Talijanistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  12. Anglistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  13. Švedski jezik i kultura, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  14. Češki jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  15. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  16. Lingvistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Fakultetska ponuda
  • Diplomski studij: Ljetni semestar