Naziv
Međunarodno obrazovanje
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
51384
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Razumijevanje povijesnih i političkih temelja, pravnih standarda, institucionalnih okvira i strategija razvoja međunarodnog obrazovanja, povezanosti tih procesa s procesima internacionalizacije i globalizacije te utjecaj jednih i drugih na promjene nacionalnih odgojno-obrazovnih sustava, kako bi budući pedagozi stekli potrebna znanja i vještine za kritičko vrednovanje i korištenje prednosti globalizacije i internacionalizacije u svom radu.
Sadržaj
  1. Uvod: predstavljanje ciljeva, ishoda i sadržaja kolegija te dogovor o obvezama studenata
  2. Promjene obrazovanja: politizacija i pluralizacija svrhe suvremenog obrazovanja
  3. Četiri globalizacije i promjene obrazovanja – globalizacija „odozgo“: tržišno ujedinjenje svijeta
  4. Četiri globalizacije i promjene obrazovanja – globalizacija „odozdo“: stvaranje međunarodne zajednice i globalna etika održivog razvoja
  5. Četiri globalizacije i promjene obrazovanja – globalizacija kao pokretač procesa diferencijacije
  6. Obrazovanje u sustavu UN-a: standardi, politike, organizacije i programi
  7. Obrazovanje u sustavu UN-a: Milenijski ciljevi i Globalni ciljevi održivog razvoja: planovi i učinci
  8. Obrazovanje u sustavu UN-a: Uloga UNESCO-a u razvoju područja odgoja i obrazovanja
  9. Obrazovanje u sustavu UN-a: Politike i programi Svjetske banke: položaj nerazvijenih zemalja
  10. Uloga OECD-a u razvoju obrazovanja i programi međunarodnog vrednovanja obrazovanja i njihovi učinci na nacionalne obrazovne politike
  11. Opći sporazum o trgovini uslugama (GATS) i učinci na nacionalne sustave obrazovanja
  12. Međunarodne nevladine organizacije i zaštita prava na obrazovanje
  13. Obrazovanje u europskom kontekstu
  14. Obrazovanje u RH i globalizacija
  15. Zaključna razmatranja: Globalizacija i internacionalizacija obrazovanja: razvojna šansa ili prijetnja

Ishodi učenja
  1. Usporediti četiri vrste globalizacijskih procesa i protumačiti njihov utjecaj na promjene nacionalnih sustava odgoja i obrazovanja
  2. Izdvojiti neke od gorućih svjetskih problema i objasniti načine na koje se ti problemi nastoje riješiti na globalnoj i nacionalnoj razini
  3. Usporediti djelovanje UNESCO-a, Svjetske banke i OECD-a u području odgoja i obrazovanja
  4. Istražiti ulogu međunarodnih nevladinih organizacija u promicanju promjena u odgoju i obrazovanju.
  5. Preispitati utjecaj multinacionalnih kompanija na promjene nacionalnih sustava odgoja i obrazovanja.
  6. Poduprijeti ideju o globalnoj međupovezanosti te potrebi aktivnog sudjelovanja u globalnim promjenama.
Metode podučavanja
Predavanja
Rasprave
Samostalni zadaci
Rad u manjim skupinama
Seminaski radovi s prezentacijom
Metode ocjenjivanja
Seminarski rad s prezentacijom:
- maksimalni broj bodova = 3 (2 boda = seminarski rad; 1 bod = prezentacija)

Završni ispit:
- maksimalni broj bodova = 4 (prolazni prag = 2 boda)

Konačna ocjena: (pismeni ispit + seminarski rad + prezentacija):
6,50-7 bodova = izvrstan (5)
5,50-6,25 = vrlo dobar (4)
4,50-5,25 = dobar (3)
4-4,25 boda = dovoljan (2)

Obavezna literatura
  1. Delors, J. (1998). Učenje - blago u nama: Izvješće UNESCO-u Međunarodnog povjerenstva za razvoj obrazovanja za 21. stoljeće.Educa (str. 95-124)
  2. Spajić-Vrkaš, V. (1999). Globalizacija i izobrazba: Apokalipsa raja ili rajska apokalipsa. Društvena istraživanja, 8(4), 579-600.
  3. Shultz, L. (2007). Educating for Global Citizenship: Conflicting Agendas and Understandings. Alberta Journal of Educational Research, 53(3), 248-258. https://doi.org/10.11575/ajer.v53i3.55291
  4. Tarozzi, M. i Torres, C. (2016). Global Citizenship Education and the Crises of Multiculturalism. Comparative Perspectives. Bloomsbury Publishing. https://doi.org./10.5040/9781474236003
  5. Reimers, F. M. (2020). Educating Students to Improve the World. Springer Link (str. 25-29).
  6. Winkler, E. A. (2022). Are Universal Ethics Necessary? And Possible? A Systematic Theory of Universal Ethics and a Code for Global Moral Education. SN Social Sciences, 2(66), 1-14. https://doi.org/10.1007/s43545-022-00350-7
Dopunska literatura
  1. Spajić-Vrkaš, V. (1999). Međunarodna polazišta razvoja odgoja i obrazovanja. U: Mijatović, A. (ur.). Osnove suvremene pedagogije. Hrvatski pedagoško-književni zbor, 615-638.
  2. Oxfam (2006). Global Citizenship Guides: Teaching Controversial Issues. Oxfam.
  3. UNESCO (2017). Education for people and planet (Global education monitoring report). https://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/education-for-people-and-planet-creating-sustainable-futures-for-all-gemr-2016-en.pdf
  4. OECD and Asia Society. (2018). Teaching for global competence in a rapidly changing world. https://asiasociety.org/sites/default/files/inline-files/teaching-for-global-competence-in-a-rapidly-changing-world-edu.pdf.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 3. semestar