Naziv
Kvantitativna istraživanja obrazovanja
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
235636
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Auditorne vježbe
30

Cilj
Upoznavanje studenata s osnovnim značajkama kvantitativnih istraživanja te osposobljavanje za samostalno praćenje znanstvene i stručne literature iz područja metodologije pedagogijskih i društvenih znanosti. Osposobljavanje studenata za razumijevanje specifičnosti pojedinih kvantitativnih istraživačkih metoda i pristupa te mogućnosti njihova korištenja u istraživanjima s naglaskom na području odgoja i obrazovanja. Upoznati studente s osnovnim pokazateljima deskriptivne i inferencijalne statistike i postupcima obrade podataka u pedagogijskim istraživanjima te osposobljavanje za kritičko praćenje literature i samostalno provođenje jednostavnijih obrada podataka.
Sadržaj
  1. 1. Detaljno predstavljanje syllabusa kolegija, upoznavanje studenata s njihovim obavezama u ovom kolegiju i načinom rada.
  2. 2. Statistika, njena povijest i uloga u opisivanju i istraživanju pedagoških pojava i problema. Definicija statistike. Osnovna područja statistike: deskriptivna i inferencijalna statistika.
  3. 3. Sređivanje i tabeliranje podataka. Nesređeni podaci, rangiranje. Tabeliranje s grupiranjem podataka, pojam distribucije frekvencija.
  4. 4. Grafičko prikazivanje podataka. Vrste grafičkih prikaza. Vrste distribucija. Normalna distribucija: svojstva i temeljna obilježja.
  5. 5. Mjere centralne tendencije. Dominantna vrijednost, centralna vrijednost, aritmetička sredina i primjene.
  6. 6. Mjere raspršenja rezultata (pojam i vrste). Raspon rezultata, kvartilno odstupanje, prosječno odstupanje, standardna devijacija, varijanca, koeficijent kvartilne devijacije, interkvartilni raspon.
  7. 7. Usmjeravanje i procjene na osnovi decila i centila te na osnovu standardiziranih z-vrijednosti.
  8. 8. Površine ispod normalne krivulje. Procjena parametara populacije.
  9. 9. Uvod u inferencijalnu statistiku. Osnovni pojmovi teorije vjerojatnosti.
  10. 10. Vjerojatnost, kombinatorika i relacije sa statistikom i statističkim rezoniranjem.
  11. 11. Pojam hipoteze i vrste hipoteza. Testiranje statističkih hipoteza. Jednosmjerno i dvosmjerno testiranje hipoteza. Testiranje statističke značajnosti razlika među aritmetičkim sredinama.
  12. 12. Korelacija, izračunavanje Pearsonovog i Spearmanovog koeficijenta korelacije i interpretacija značajnosti. Pravac regresije na dijagramu raspršenja i pojam regresijske analize.
  13. 13. Uvod u neparametrijsku statistiku. Neparametrijske procjene. Vrste neparametrijskih procjena. Hi-kvadrat test i primjene.
  14. 14. Analiza varijance- ANOVA i F-test. T-test, post-hoc testovi i analiza varijance.
  15. 15. Evaluacija rada i nastave na kolegiju.

Ishodi učenja
  1. Navesti temeljne metode kvantitativnih istraživanja i prepoznati mogućnosti njihove primjene u pedagogijskim istraživanjima
  2. Izdvojiti osnovne postupke obrade podataka u pedagogijskim istraživanjima te analizirati i interpretirati relevantne statističke pokazatelje.
  3. Isplanirati jednostavniji istraživački nacrt odgojno-obrazovne prakse te izdvojiti mogućnosti za to primjerenog kvantitativno-metodološkog pristupa.
  4. Interpretirati i prezentirati rezultate obrade statističkih testova deskriptivne i inferencijalne analize u kontekstu pedagogijskih istraživanja.
Metode podučavanja
Predavanja i vježbe
Metode ocjenjivanja
Dva kolokvija (min. 50% bodova svaki)

Obavezna literatura
  1. Petz, B. (1981.): Osnovne statističke metode za nematematičare. Zagreb: SNL.
  2. Cohen, L..; Holliday, M. (1996): Practical Statistic for Students. London: Paul Chapman Publishing Ltd.
Dopunska literatura
  1. Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007): Metode obrazovnih istraživanja. Zagreb: Slap.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 4. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar