Naziv
Suvremena američka etnička književnost
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
6
Šifra
250759
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Upoznati studente s reprezentativnim djelima suvremene etničke književne produkcije u SAD-u; primjena interdisciplinarnih metoda analize, usporedbe i istraživanja u proučavanju korpusa suvremene američke etničke književnosti.
Sadržaj
  1. Uvod: definicije etniciteta; „rasne formacije“; konsenzus i porijeklo; simbolički i pripisani etnicitet; američki rasni/etnički pentagon
  2. Afričko-američka perspektiva: Spike Lee: Do the Right Thing
  3. Afričko-američka perspektiva: Ta-Nehisi Coates: Between the World and Me
  4. Američki Indijanci i postmodernizam: Chris Eyre, Smoke Signals
  5. Meksički Amerikanci kao nacionalna manjina: John Sayles, Lone Star
  6. Latino dijaspora: Junot Díaz: izbor iz novela
  7. 1. kolokvij
  8. Azijski Amerikanci kao vječni drugi: Jhumpa Lahiri: izbor iz novela
  9. Azijski Amerikanci: Gish Jen: Mona in the Promised Land
  10. Jen: Mona in the Promised Land
  11. Arapski Amerikanci nakon 9/11: Mohja Kahf: Girl in the Tangerine Scarf
  12. Kahf: Girl in the Tangerine Scarf
  13. Nova afrička dijaspora: Chimamanda Ngozi Adichie: Americanah
  14. Adichie: Americanah
  15. Evaluacija. 2. kolokvij.

Ishodi učenja
  1. Osmisliti i predlagati interdisciplinarne pristupe pitanjima vezanima uz američke književne, kulturne i medijske pojavnosti uzimajući u obzir specifičnosti komunikacijske situacije.
  2. Jasno komunicirati stručnjacima i laicima svoje zaključke te znanje i argumente na kojima su zasnovani u odnosu na teme iz suvremene američke etničke književnosti te kritičkih teorija koje su važne za njeno proučavanje.
  3. Integrirati spoznaje iz američkih studija i književne teorije u širi kontekst humanističkih znanosti te samostalno razvijati interdisciplinarni pristup temama vezanima za književnost, medije i društveno-povijesne okolnosti američke kulture u globalnome kontekstu.
  4. Osmisliti i provesti samostalno istraživanje iz područja suvremene američke etničke književnosti i kulture i komunicirati rezultate stručnoj i laičkoj publici poštujući etičke standarde i u svrhu daljnjeg obrazovanja.
Metode podučavanja
predavanja i seminari
Metode ocjenjivanja
kontinuirana evaluacija (redovito pohadjanje nastave, sudjelovanje u radu seminara, kolokviji, seminarski rad, samostalne zadaće)

Obavezna literatura
  1. Anzaldúa, Gloria. Borderlands/ La Frontera: The New Mestiza. Aunt Lute Books, 2012. 99-113.
  2. Bhabha, Homi. The Location of Culture. Routledge, 1994. 199-244.
  3. Kamrava, Mehran, ed. New Voices of Islam. U of California P, 2006. 201-29.
  4. Koshy, Susan. „Minority Cosmopolitanism.“ PMLA, vol. 126, no. 3, 2011, pp. 592-609.
  5. Krupat, Arnold. Red Matters: Native American Studies. U of Pennsylvania P, 2002. 1-24.
  6. Omi, Michael, and Howard Winant. Racial Formations in the United States: From the 1960s to the 1990s. 2nd ed. Routledge, 1994. 53-76.
  7. Roediger, David. Towards the Abolition of Whiteness. Verso, 1994. 181-98.
  8. Sollors, Werner. Beyond Ethnicity: Consent and Descent in American Culture. Oxford UP, 1986. 20-39.
Dopunska literatura
  1. Burgett, Bruce, and Glenn Hendler, eds. Keywords for American Cultural Studies. NYUP, 2007.
  2. Jun, Helen Heran. Race for Citizenship: Black Orientalism and Asian Uplift from Pre-Emancipation to Neoliberal America. NY UP, 2011. 123-47.
  3. Sollors, Werner, ed. Theories of Ethnicity: A Classical Reader. New York UP, 1996.
  4. Šesnić, Jelena. From Shadow to Presence: Representations of Ethnicity in Contemporary American Literature. Rodopi, 2007.

Izborni predmet na studijima
  1. Anglistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Anglistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  3. Anglistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij