Naziv
Povijest drevne Indije
Organizacijska jedinica
Odsjek za azijske studije
ECTS
4
Šifra
265610
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Upoznati studente sa starijom povijesti indijskog potkontinenta, od pretpovijesti, preko Indske civilizacije, dolaska Arijaca, nastanka prvih država do razvoja velikih carstava (Maurye, Gupte).
Sadržaj
  1. Uvod u proučavanje indijske povijesti i povijesni izvori.
  2. Pretpovijesna Indija.
  3. Indska civilizacija.
  4. Dolazak Indoarijaca; od kulture Sintašta, preko kulture BMAS do dolaska na Indijski potkontinent.
  5. Tri faze vedske civilizacije. Prve monarhije i republike; "druga urbanizacija".
  6. Aleksandar Makedonski u Indiji.
  7. Uspon Magadhe i Maurya. Megasthen.
  8. Aśoka
  9. Nasljednici Maurya – Śuṅge i Kāṇve.
  10. Između carstava: Indo-grčki vladari, Kuṣāṇe, Indo-Skiti. Gandhara; veze s Rimom.
  11. Jačanje srednjoindijskih i južnoindijskih dinastija.
  12. Klasično doba – Gupte.
  13. Gupte i Huni.
  14. Harṣa, Calukye i Rāṣtrakūte
  15. Južnoindijske dinastije

Ishodi učenja
  1. Student će moći izdvojiti, a zatim i opisati specifičnosti pojedinih društveno-povijesnih razdoblja u razvoju kulture indijskoga potkontinenta.
  2. Student će moći usporediti i komentirati društvene i povijesne procese u zemljama indijskoga potkontinenta u razdoblju staroga i srednjega vijeka.
  3. Student će moći analizirati značaj povijesnoga i društvenoga konteksta za razvoj i mijene unutar velikih kulturnih, književnih, religijskih formacija na tlu indijskoga potkontinenta u njegovoj ranijoj razvojnoj fazi.
  4. Student će moći kritički prosuđivati o pojedinim kulturnim pojavama indijskoga potkontinenta u odnosu na društveno-povijesni i politički kontekst povijesti indijskoga potkontinenta u starome i srednjem vijeku.
  5. Student će moći kritički prosuđivati o pojedinim jezičnim, književnim, religijskim i kulturnim i pojavama indijskoga potkontinenta u odnosu na društveno-povijesni kontekst.
Metode podučavanja
Predavanja, audio i vizualna pomagala u vidu powerpoint prezentacija i kratkih filmova.
Metode ocjenjivanja
Studentska anketa

Obavezna literatura
  1. Stein, Burton: A History of India, Oxford, 2010.
  2. Basham, A.L.: The Wonder that was India, New York, 1959., str.1-231
  3. Thapar, Romila: A History of India 1, Harmondsworth, 1966.
Dopunska literatura
  1. Kulke, D.&D. Rothermund: A History of India, London&New York, 1995.
  2. McIntosh, Jane: The Ancient Indus Valley: New Perspectives, Santa Barbara/Denver/Oxford: ABC-CLIO, 2008.
  3. The Indo-Aryans of Ancient South Asia, ed. by G. Erdosy, New York, 1995.
  4. Possehl, Gregory L.: The Indus Civilization, New York, 2003.
  5. Smith, Vincent A: Early History of India, Oxford, 1967.
  6. Smith, Vincent A.: The Oxford History of India, Oxford, 1967.
  7. Wheeler, Mortimer: The Indus Civilization, Cambridge, 1968.
  8. Wolpert, Stanley: A New History of India, Oxford, 2004.

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Indologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1. semestar