Naziv
Novija i suvremena indijska povijest
Organizacijska jedinica
Odsjek za azijske studije
ECTS
4
Šifra
265611
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Upoznati studente s bogatom povijesti Indijskog potkontinenta, od srednjovjekovnih hinduističkih kraljevstava, preko prodora islamskih osvajača iz Afganistana i središnje Azije pa sve do britanske kolonijalne vlasti, oslobođenja i suvremene Indije. Cilj je kolegija također omogućiti studentima shvaćanja konteksta u kojem bi mogli razumjeti problem suvremene Indije.
Sadržaj
  1. "Gurjare"-Pratihare na SZ. U Bengalu Pale i Sene. Na Dekanu dinastije Calukya, Yadave; Cole i Hoysale na jugu.
  2. Prodori Mahmuda od Ghaznija. Muhammad od Ghura. Jačanje muslimanske moći u sjevernoj Indiji.
  3. Delhijski sultanat. Vijayanagar. Dekanski sultanati.
  4. Babur i uspostava Moghulskoga carstva.
  5. Moghuli od Humayuna do Aurangzeba.
  6. Europljani u Indiji. Jačanje Maratha i slabljenje moći kasnijih Moghula.
  7. Britanska Istočno indijska tvrtka. Bitka kod Plasseya i širenje vlasti Istočnoindijske tvrtke.
  8. Indijski ustanak 1857. Britanska kolonijalna vlast.
  9. Nacionalni i religijski reformatorski pokreti; Bengalska renesansa. Indijski nacionalni kongres. Muslimanska liga.
  10. Gandhi i njegov pokret
  11. Samostalnost Indije 1947. Podjela Indije i Pakistana.
  12. Indija nakon nezavisnosti: Nehru. Kašmir. Političke stranke, ratovi s Pakistanom.
  13. Era Indire Gandhi. Politička zbivanja od 1984. do gospodarskih reformi 1991.
  14. Gospodarske i političke reforme nakon 1991, Ayodhya 1992, jačanje stranke BJP
  15. Indija danas

Ishodi učenja
  1. Student će moći izdvojiti, a zatim i opisati specifičnosti pojedinih društveno-povijesnih razdoblja u kasnijem razvoju kulture Indijskoga potkontinenta.
  2. Student će moći kritički prosuđivati o pojedinim kulturnim pojavama indijskoga potkontinenta u odnosu na društveno-povijesni i politički kontekst povijesti indijskoga potkontinenta u novome vijeku i suvremeno doba.
  3. Student će moći analizirati značaj povijesnoga i društvenoga konteksta za razvoj i mijene unutar velikih kulturnih, književnih, religijskih formacija na tlu indijskoga potkontinenta u njegovoj kasnijoj razvojnoj fazi.
  4. Student će moći usporediti i komentirati društvene i povijesne procese u zemljama indijskoga potkontinenta u razdoblju novoga vijeka i modernoga doba.
  5. Student će moći kritički prosuđivati o pojedinim jezičnim, književnim, religijskim i kulturnim i pojavama indijskoga potkontinenta u odnosu na društveno-povijesni kontekst.
Metode podučavanja
Predavanja, audio-vizualna pomagala, kratki filmovi.
Metode ocjenjivanja
Studentska anketa

Obavezna literatura
  1. Stein, Burton: A History of India, Oxford, 2010.
  2. Spear, Percival: A History of India 2, Harmondsworth, 1970.
Dopunska literatura
  1. Buttala, Urvasi: The other Side of silence: voices from the Partition of India, New Delhi, 1998.
  2. Hansen, Waldemar: The Peacock Throne. The Drama of Mogul India, New Delhi, 1996.
  3. Hall, Richard: Empires of the Monsoon: A History of the Indian Ocean and its invaders, London, 1998.
  4. Kulke, D.&D. Rothermund: A History of India, London&New York, 1995.
  5. Lawson, Philip: The East India Company, London&New York, 1994.
  6. Richards, John F.: The Mughal Empire, Cambridge, 1993.
  7. Sarkar, Sumit: Modern India 1885-1947, London, 1989.
  8. Stern, Robert W.: Changing India: Bourgeois Revolution on the Subcontinent, Cambridge, 1994.

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Indologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar