Naziv
Europska i svjetska povijest ranog novog vijeka
Organizacijska jedinica
Odsjek za povijest
ECTS
2
Šifra
265975
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Cilj ovoga predmeta je upoznavanje temeljnih fenomena, procesa i koncepata ranonovovjekovne europske i svjetske povijesti, te usvajanje kritičkih, analitičkih i interpretacijskih vještina nužnih za njihovu problemsku konceptualizaciju. Naglasak biti na razvijanju globalnohistorijske perspektivizacije koja omogućuje prepoznavanje i interpretativno raščlanjivanje političkih, socijalnih, ekonomskih i kulturnih međuovisnosti, premrežavanja i konflikata koji su obilježili europsku i svjetsku povijest ranoga novog vijeka.
Sadržaj
  1. Uvod
  2. Što je rani novi vijek?
  3. Stvaranje (rano)moderne države I
  4. Stvaranje (rano)moderne države II
  5. Prva globalizacija
  6. Vojna revolucija
  7. Društvene strukture
  8. Vjerski raskoli, sukobi i obnove
  9. Mentaliteti i svakodnevice
  10. Znanstvena revolucija
  11. Medijska revolucija
  12. Ekonomske strukture
  13. Okoliš
  14. Rani novi vijek u popularnoj kulturi
  15. Završna rasprava: „Modernost prije moderne?“

Ishodi učenja
  1. objasniti povijesne fenomene, procese i strukture ranonovovjekovne povijesti u globalnohistorijskoj perspektivi koristeći historijske koncepte
  2. objasniti i primijeniti različite teorijske pristupe u analizi i interpretaciji ranonovovjekovne europske i svjetske povijesti
  3. objasniti i primijeniti različite metodološke pristupe u analizi i interpretaciji ranonovovjekovne europske i svjetske povijesti
  4. analizirati i vrednovati različite historiografske prikaze ranonovovjekovnog razdoblja europske i svjetske povijesti
  5. oblikovati istraživački relevantna pitanja o procesima transfera, razmjena, transakcija, interakcija i umrežavanja između europske i neeuropske domene
  6. oblikovati prikaze ranonovovjekovne globalne povijesti koristeći se stručnom terminologijom i kritičkim aparatom historijske znanosti
  7. primjenjivati profesionalnu odgovornost, akademsku etičnost i kulturu dijaloga uvažavajući vjerske, nacionalne, rodne, političke i socijalne različitosti
Metode podučavanja
Predviđen je kombinirani tip nastave u obliku problemskih predavanja i grupnih diskusija.
Metode ocjenjivanja
Osnova za evaluaciju individualnog studentskog doprinosa bit će sudjelovanje u grupnim diskusijama te uspjeh na pismenom ispitu esejsko-faktografskog tipa.

Obavezna literatura
  1. J. M. Roberts. Povijest Europe. Zagreb: AGM, 2002., 239-319. - odabrana poglavlja
  2. Charles Parker. Global Interactions in the Early Modern Age. Cambridge University Press, 2010. (u pripremi prijevod na hrvatski jezik)
Dopunska literatura