Naziv
Neurofonetika
Organizacijska jedinica
Odsjek za fonetiku
ECTS
5
Šifra
36736
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Cilj je predmeta upoznati studente s osnovama neuroznanosti na području govora i posebno fonetike, te ih usmjeriti prema suvremenim metodama istraživanja mozgovnih funkcija.
Sadržaj
  1. P: Povijesni pregled spoznaja o funkcijama mozga S: Podjela tema seminarskog rada i davanje uputa o njegovoj izradi
  2. P: Anatomija živčanog sustava: filogenetski i ontogenetski razvoj S: Rasprava na temelju prethodno zadanog stručnog teksta
  3. P: Anatomija živčanog sustava: pet dijelova mozga i njihove funkcije S: Rasprava na temelju prethodno zadanog stručnog teksta
  4. P: Neuron, širenje živčanog impulsa i sinaptički prijenos S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  5. P: Metode istraživanja mozga S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  6. P: Načela funkcioniranja i modeli 1 S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  7. P: Načela funkcioniranja i modeli 2 S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  8. P: Lateralizacija i lokalizacija funkcija S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  9. P: Lateralizacija i spol S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  10. P: Lateralizacija i dominantnost ruke S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  11. P: Govor i jezik i neuralna organizacija S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  12. P: Mozak i fonetika S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  13. P: Mozak i govorno jezični poremećaji S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  14. P: Bilingvizam i organizacija mozga S: Studenti samostalno izlažu seminarske radove; rasprava na temu seminarskog rada
  15. P: Završna razmatranja S: Evaluacija rada studenata; sinteza predmeta

Ishodi učenja
  1. Određivanje temeljnih anatomskih struktura i fiziologije živčanoga sustava
  2. Određivanje govorno-jezičnih područja u mozgu
  3. Utvrđivanje neurološke podloge govorno-jezičnih procesa
  4. Prepoznavanje govornih poremećaja neurogene etiologije
Metode podučavanja
Predavanja, seminari, rasprava
Metode ocjenjivanja
Vrednuju se: prisutnost na nastavi, kolokviji, seminarski rad, pisani i usmeni ispit; standardno ocjenjivanje.

Obavezna literatura
  1. Hickok, G. i Small, S. L., ur., (2016). Neurobiology of language. Amsterdam : Elsevier / Academic Press, odabrana poglavlja.
  2. Horga, D. (1991). Neurolingvistička organizacija jezika bilingvalnih govornika. Strani jezici, 20, 3, 147-160.
  3. Mildner, V. (2003). Govor između lijeve i desne hemisfere. IPC grupa, Zagreb
  4. Pinel, P. J. (2000). Bioloka psihologija. Naklada Slap. Jastrebarsko.
Dopunska literatura
  1. Obler, K. L. (1999). Language and brain. Cambridge: Cambridge University Press.
  2. Posner, M. I., M. E. Raichle (1994). Images of Mind. New York: Scientific American Library.
  3. Springer, S. P., G. Deutsch (1998). Left brain, right brain: perspectives from cognitive neuroscience. New York: Freeman.

Izborni predmet na studijima
  1. Arheologija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 4., 6. semestar
  2. Arheologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2., 4., 6. semestar
  3. Filozofija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  4. Fonetika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2., 4., 6. semestar
  5. Portugalski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2., 4., 6. semestar
Fakultetska ponuda
  • Prijediplomski studij: Ljetni semestar