Naziv
Razvoj jezičnih vještina u švedskom
Organizacijska jedinica
Katedra za skandinavistiku
ECTS
3
Šifra
266026
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Seminar
15
Lektorske vježbe
15

Cilj
Razvijanje aktivnih i pasivnih jezičnih kompetencija; slušanja s razumijevanjem te govorne produkcije i interakcije; proširivanje ranije stečenih jezičnih i kulturnih kompetencija.
Sadržaj
  1. Upoznavanje s temom i strukturom kolegija, obvezama studenata i praćenjem napretka. Pismeni zadatak: pratiti vijesti kroz pet dana i predati izbor po vlastitom nahođenju. Vježba razumijevanja slušanog teksta. Izgovorne vježbe.
  2. Rad na tekstu o švedskom političkom sustavu. Diskusija. 'Mediekompass nutidskryss'. Vježba razumijevanja slušanog teksta. Izgovorne vježbe.
  3. Vođeno gledanje videa i diskusija na temelju odgledanog. 'Mediekompass nutidskryss'. Rad na tekstu, sažimanje i prepričavanje. Usmeni zadatak za sljedeći put (samostalno izlaganje 3’) i za tri tjedna (u manjim grupama/parovima 10’). Odabir teme prve debate, pismeni zadatak: argumentacija.
  4. Samostalna studentska izlaganja (3’). Povratna informacija na pismeni zadatak o argumentaciji. 'Mediekompass nutidskryss'. Vježba razumijevanja slušanog teksta. Izgovorne vježbe.
  5. Prva debata. Izgovorne vježbe.
  6. Studentska izlaganja u manjim grupama/parovima (10’). Vježba razumijevanja slušanog teksta. 'Mediekompass nutidskryss'. Izbor stranke za predstavljanje u manjim grupama/u paru za dva tjedna (5’).
  7. Rad na tekstu, sažimanje i prepričavanje u manjim grupama/parovima. Vođeno gledanje videa i diskusija. 'Mediekompass nutidskryss'. Izgovorne vježbe. Pismeni zadatak: argumentacija uoči druge debate.
  8. Studentska izlaganja u manjim grupama/parovima (5’). Povratna informacija na pismeni zadatak o argumentaciji. Vježba razumijevanja slušanog teksta. 'Mediekompass nutidskryss'.
  9. Druga debata. 'Mediekompass nutidskryss'. Izbor teme za samostalno izlaganje za dva tjedna (5’).
  10. Rad na tekstu u manjim grupama/parovima. 'Mediekompass nutidskryss'. Vježba razumijevanja slušanog teksta
  11. Samostalna studentska izlaganja (5’). 'Mediekompass nutidskryss'. Izgovorne vježbe. Pismeni zadatak: argumentacija uoči treće debate.
  12. Rad na tekstu u manjim grupama/parovima, sažimanje i prepričavanje. Povratna informacija na pismeni zadatak o argumentaciji. 'Mediekompass nutidskryss'. Izbor teme za izlaganja u manjim grupama/parovima za dva tjedna (10’). Vježba razumijevanja slušanog teksta.
  13. Treća debata. 'Mediekompass nutidskryss'.
  14. Studentska izlaganja u manjim grupama/parovima (10’). 'Mediekompass nutidskryss'. Izgovorne vježbe.
  15. 'Mediekompass nutidskryss'. Izgovorne vježbe. Vježba razumijevanja slušanog teksta i priprema za ispit.

Ishodi učenja
  1. Studenti će opisati novi vokabular koji se pojavljuje u medijima;
  2. ispričati i objasniti zadani tekst pred kolegama;
  3. protumačiti i svojim riječima sažeti tekstove za kolegij specifične tematike na švedskom jeziku;
  4. vježbati izgovor i slušanje;
  5. samostalno istražiti zadanu temu, prikupiti argumente za i protiv, interpretirati ih te odabrati odgovarajuće koje će upotrijebiti u raspravi.
Metode podučavanja
Rad s autentičnim audiovizualnim i tekstualnim materijalom, izgovorne vježbe, samostalan rad, rad u paru, rad u grupama, debata kao oblik nastave.
Metode ocjenjivanja
Da bi položili kolegij, studenti su dužni redovito pohađati nastavu i aktivno sudjelovati u njoj. Trebaju održati usmena izlaganja pred kolegama na izabranu temu, sudjelovati u najmanje dvije debate i međusobno davati konstruktivnu povratnu informaciju. Na kraju semestra moraju položiti test iz razumijevanja slušanog teksta.

Obavezna literatura
  1. švedski elektronički mediji: SvD, SR, SVT Nyheter på lätt svenska, UR Play, demokrati100
Dopunska literatura
  1. Hägg, G. (1998). Praktisk retorik. Stockholm: Wahlström Widstrand
  2. Mathlein, M., Trevisani, M. (2009). Avancera Hör. Stockholm: Liber
  3. Malmberg, B. (1967). Uttalsundervisning: teori och metodik. Stockholm: Almqvist & Wiksell
  4. odabrani dijelovi švedskih službenih publikacija