Naziv
Didaktika češkog kao stranog jezika
Organizacijska jedinica
Katedra za češki jezik i književnost
ECTS
3
Šifra
266226
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15

Cilj
Upoznavanje i primjena naprednih znanja i vještina iz područja didaktike češkog kao stranog jezika, korištenje odgovarajućim strategijama i tehnikama rada u nastavi češkog kao stranog jezika.
Sadržaj
  1. uvod u područje, poučavanje češkog kao stranog jezika
  2. institucije i organizacije koje se bave poučavanjem češkog kao stranog jezika
  3. jezične i sociokulturne sličnosti i razlike, ZEROJ
  4. reprezentativni opisi češkog kao stranog jezika
  5. opis pojava koje su za pojedince s različitim materinskim jezikom pri učenju češkog jezika teške
  6. osnovna stručna literatura, specifičnosti nastave češkog kao stranog jezika
  7. didaktička načela, udžbenici, didaktička pomagala
  8. razvoj nastavnih metoda, najnovije nastavne metode
  9. praktična nastava, načela i postupci
  10. praktična nastava – kako postupno svladavati različite komunikacijske situacije
  11. praktična nastava – kako postupno ovladavati gramatičkim sistemom
  12. praktična nastava – kako ispravljati pogreške
  13. praktična nastava – kako motivirati studente
  14. praktična nastava – primjeri aktivnost za vrijeme nastave
  15. praktična nastava – ogledna nastava studenata

Ishodi učenja
  1. napredno poznavanje i kritičko razumijevanje temeljnih načela glotodidaktike
  2. primjena znanja o temeljnim obilježjima razrednog diskursa i o razredu kao društvenoj i govornoj situaciji, te objašnjenje njihovog utjecaja na usvajanje i poučavanje češkog kao drugog jezika
  3. primjena znanja o specifičnostima razvoja četiriju jezičnih vještina u poučavanju češkog jezika
  4. primjena odgovarajuće tehnike ispravljanja pogrešaka u jezičnoj proizvodnji učenika na češkom jeziku s obzirom na jezični modalitet, dob, razinu jezičnog znanja i individualne razlike učenika te ishode učenja
  5. odabir i analiza nastavnih materijala s obzirom na dob, razinu jezičnog znanja učenika, individualne razlike učenika uzimajući u obzir različite metode poučavanja
  6. kritičko razumijevanje relevantne stručne literature na češkom jeziku, prihvaćanje komentara o svome radu i izražavanje otvorenosti prema stavovima i idejama drugih
Metode podučavanja
Predavanja, seminari i radionice.
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, referat i pismeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Hrdlička, Milan. Kapitoly o češtině jako cizím jazyku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010.
  2. Hrdlička, Milan. Cizí jazyk čeština. Praha: ISV, 2002.
  3. Švec, Vlastimil, Filová, Vlasta, Šimoník, Oldřich. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Masarykova univerzita, 2002.
Dopunska literatura
  1. Hrdlička, Milan. Gramatika a výuka češtiny jako cizího jazyka: k prezentaci gramatiky českého jazyka v učebnicích češtiny pro cizince. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2009.
  2. Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Češki jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij