Naziv
Uvod u teoriju igara s primjerima iz igre Magic: The Gathering
Organizacijska jedinica
Primijenjena kognitivna znanost
ECTS
5
Šifra
266302
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Cilj predmeta Teorija igara s primjerima iz igre Magic, the Gathering je upoznati studente s osnovnim konceptima teorije igara, matematičkom
formalizmu u modeliranju igara te primjenom tih znanja u odabiru strategija u konkretnim primjerima iz prakse, pri čemu se kao
model uzima igra Magic, the Gathering koja ilustrira dobar dio problematike u teoriji igara.
Sadržaj
  1. Uvod u osnovne pojmove iz logike i teorije vjerojatnosti .
  2. Osnovni pojmovi teorije igara, vrste igara, primjeri iz prakse.
  3. Uvod u igru Magic: the Gathering, povijest i pravila igre.
  4. Arhetipovi špilova i njihov položaj u kompetitivnom okruženju.
  5. Formalizacija igara, igre u ekstenzivnoj i normalnoj formi, matrične igre.
  6. Formalizirane situacije iz igre Magic: the Gathering.
  7. Igre sa savršenim i nesavršenim informacijama, igre s potpunim i nepotpunim informacijama.
  8. Igre nulte i nenulte sume.
  9. Čiste i mješovite strategije, eliminacija dominiranih strategija.
  10. Primjena linearnog programiranja u teoriji igara.
  11. Problemi ravnoteže, doprinos J. Nasha teoriji igara, Nashov kriterij, Nashova ravnoteža.
  12. Model pregovaranja. Rješavanje igara pregovaranja.
  13. Format igre draft.
  14. Alternativni formati igre Magic: the Gathering.
  15. Primjena teorije igara u kognitivnoj znanosti.

Ishodi učenja
  1. Identificirati glavne značajke igre i primijeniti znanja iz teorije igara na kreiranje strategije.
  2. Prepoznati ograničenja teorije igara i njenih primjena na modeliranje realnih situacija.
  3. Primijeniti koncepte linearnog programiranja u rješavanju problema u teoriji igara.
  4. Ovladati pravilima igre Magic: the Gathering, arhetipovima špilova i različitim formate igre.
Metode podučavanja
Predavanja. Seminari i radionice. Samostalni zadaci.
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave. Međuispit i završni ispit.

Obavezna literatura
  1. Giacomo Bonanno: Game Theory, North Charleston, SC, USA: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2018
  2. F.J.P. Karsten: Resource pooling games, Technische Universiteit Eindhoven, PhD thesis, 2013
  3. Erich Prisner: Game Theory through Examples, MAA Press, 2014
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Primijenjena kognitivna znanost, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2., 4. semestar