Naziv
Njemački jezik i glazba
Organizacijska jedinica
Odsjek za germanistiku
ECTS
2
Šifra
184221
Semestri
zimski, ljetni
Satnica
Seminar
30

Cilj
Stjecanje znanja o funkciji i jezičnim obilježjima glazbenih tekstova, razvijanje sposobnosti analize i prevođenja glazbenih tekstova (leksikalna, stilistička i semantička), stjecanje jezično-komunikacijske kompetencije.
Sadržaj
  1. 1. Uvod: Glazba kao metajezik.
  2. 2.-3. Glazba i emocije./Glazba i strani jezik./Osnove jezične analize teksta.
  3. 3. Glazba i emocije./Glazba i strani jezik./Osnove jezične analize teksta.
  4. 4.-13. Analiza i prevođenje glazbenih tekstova.
  5. 5. Analiza i prevođenje glazbenih tekstova.
  6. 6. Analiza i prevođenje glazbenih tekstova.
  7. 7. Analiza i prevođenje glazbenih tekstova.
  8. 8. Analiza i prevođenje glazbenih tekstova.
  9. 9. Analiza i prevođenje glazbenih tekstova.
  10. 10. Analiza i prevođenje glazbenih tekstova.
  11. 11. Analiza i prevođenje glazbenih tekstova.
  12. 12. Analiza i prevođenje glazbenih tekstova.
  13. 13. Analiza i prevođenje glazbenih tekstova.
  14. 14. Završna izlaganja i razmatranja.
  15. 15. Završna izlaganja i razmatranja.

Ishodi učenja
  1. 1. Naučiti jezično analizirati glazbene tekstove (leksikalna, stilistička i semantička analiza).
  2. 2. Protumačiti upotrebu i značenje jezika nad odabranim glazbenim tekstom.
  3. 3. Prevesti i prilagoditi poruku, smisao i kontekst glazbenih tekstova.
  4. 4. Samostalno iznijeti mišljenje i zaključak o značenju glazbenih tekstova.
  5. 5. Samostalno napisati i dovršiti kratke glazbene tekstove.
  6. 6. Posredovati između hrvatskog i njemačkog jezika i kulture te proširiti znanje u svezi sa zemljoznanstvom.
Metode podučavanja
Zajednička analiza glazbenih tekstova, diskusija, individualni i grupni rad.
Metode ocjenjivanja
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje, referati, seminarski rad.

Obavezna literatura
  1. Buchner, Holm (2009): Schon mal gehört? Musik für Deutschlerner. Stuttgart, Ernst Klett Sprachen GmbH;
  2. Kopiez, Reinhard; Lehmann, Andreas (2017): Handbuch Musikpsychologie. Hogrefe AG;
  3. Rottman, Karin; Wicke, Rainer, E. (2013): Musik und Kunst im DaF-Unterricht. Berlin, Cornelsen Verlag
  4. Jäncke, Lutz (2008): Macht Musik schlau? Neue Erkenntnisse aus den Neurowissenschaften und der kognitiven Psychologie. Bern, Hans Huber Verlag;
  5. Spitzer, Manfred (2014): Musik im Kopf. Stuttgart, Schattauer Verlag
  6. Spitzer, Manfred (2021): Das musikalische Gehirn: Wie Musik auf uns wirkt. MvG Verlag, München;
  7. Petrušić-Hluchý, Irena (2012): Popsongs im DaF-Unterricht. Strani jezici, 41 (2012), 2, Zagreb (pg. 171-191);
  8. Heinemann, Michael (2013): Kleine Geschichte der Musik. Stuttgart, Reclam-Verlag
  9. Korff, Malte (2010): Wörterbuch der Musik. Stuttgart, Reclam-Verlag.
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
  1. Germanistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 3., 4., 5., 6. semestar