Naziv
Njemački jezik i kazalište
Organizacijska jedinica
Odsjek za germanistiku
ECTS
2
Šifra
184222
Semestri
zimski
Satnica
Seminar
30

Cilj
Upoznati studente s poviješću njemačkog kazališta i suvremenom kazališnom scenom; nabrojati najvažnije kazališne komade i poznate redatelje i glumce u zemljama njemačkoga govornog područja; upoznati studente s metodama i tehnikama kreativnog pisanja u okviru performativne prekretnice u didaktici njemačkog kao stranog jezika; osposobiti ih za kompetentnu pripremu pismenog i usmenog izražavanja na njemačkom jeziku.
Sadržaj
  1. Uvod u povijest kazališta u zemljama njemačkoga govornog područja
  2. Uvod u povijest kazališta u zemljama njemačkoga govornog područja
  3. Pregled suvremene kazališne scene u zemljama njemačkoga govornog područja
  4. Pregled suvremene kazališne scene u zemljama njemačkoga govornog područja
  5. Uvod u metode performativne prekretnice u didaktici njemačkog jezika
  6. Performativna praksa iz perspektive neurolingvistike
  7. Performativna praksa iz perspektive neurolingvistike
  8. Kreativno pisanje: Uvod, definicija, karateristike, metode, tehnike i svrhe kreativnog pisanja u nastavi stranog jezika
  9. Kreativno pisanje: Uvod, definicija, karateristike, metode, tehnike i svrhe kreativnog pisanja u nastavi stranog jezika
  10. Kreativno pisanje: Uvod, definicija, karateristike, metode, tehnike i svrhe kreativnog pisanja u nastavi stranog jezika
  11. Kreativno pisanje: Uvod, definicija, karateristike, metode, tehnike i svrhe kreativnog pisanja u nastavi stranog jezika
  12. Kreativno pisanje: Uvod, definicija, karateristike, metode, tehnike i svrhe kreativnog pisanja u nastavi stranog jezika
  13. Analiza suvremenih kazališnih komada prema karakteristikama kreativnog pisanja
  14. Analiza suvremenih kazališnih komada prema karakteristikama kreativnog pisanja
  15. Susret s kazališnim piscima i redateljima iz zemalja njemačkoga govornog područja (gostovanje profesora)

Ishodi učenja
  1. Identificirati razlicite fonološke strukture i procese u standardnom njemackom jeziku u svjetlu suvremenih fonoloških teorija.
  2. Opisati internu strukturiranost njemackog leksika te prepoznati karakteristike fleksijske morfologije.
  3. Primijeniti sintakticko nazivlje i kategorije te identificirati i analizirati recenicne strukture.
  4. Upotrijebiti morfološki, sintakticki, semanticki i stilisticki ispravne govorene i pismene izraze u skladu s pravilima standardnog njemackog jezika.
Metode podučavanja
Praktične vježbe, pojedinačni, grupni rad, rad u paru i frontalna nastava, zajednička analiza (polaznika i nastavnika), egzemplarnih tekstova, diskusija.
Metode ocjenjivanja
Redovito pohađanje nastave, pismeni ili usmeni ispit, pisanje kazališnog komada i izvođenje kazališne predstave.

Obavezna literatura
  1. Hentschel, Ulrike; Ritter, Hans M. (2003): Entwicklungen und Perspektiven der Spiel- und Theaterpädagogik. Berlin; Milow; Strasburg: Schibri-Verlag
  2. Hilliger, Dorothea (2006): Theaterpädagogische Inszenierung. Beispiele - Reflexionen- Analysen. Berlin; Milow; Strasburg: Schibri-Verlag
  3. Koch, Gerd; Streisand, Marianne (2003): Wörterbuch der Theaterpädagogik. Berlin; Milow; Strasburg: Schibri-Verlag
  4. Baurmann, Jürgen (2006): Schreiben - Überarbeiten - Beurteilen: Ein Arbeitsbuch zur Schreibdidaktik. Seelze
  5. Weintz, Jürgen (2003): Theaterpädagogik und Schauspielkunst: ästhetische und psychosoziale Erfahrung durch Rollenarbeit.Butzbach-Griedel: AFRA-Verlag
  6. Ortheil, Hanns-Josef (2011): Kreatives Schreibens: Duden (4 Bände)
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
  1. Germanistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 3., 5. semestar