Naziv
Čitanjem do sporazumijevanja
Organizacijska jedinica
Odsjek za južnoslavenske jezike i književnosti
ECTS
3
Šifra
280583
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Omogućiti studentima uvid u funkcioniranje čitateljskog mozga u digitalnom društvu.
Upoznati studente s pojmovima površinskog i dubinskog čitanja, psiholoških prediktora čitanja, dubine i širine vokabulara i strukturama teksta.
Doprinijeti razvoju kritičkog mišljenja u odnosu prema čitalačkoj pismenosti i čitateljskoj sposobnosti u suvremenom društvu.
Sadržaj
  1. Čitateljski mozak u digitalno doba.
  2. Intelektualni i društveni vidovi čitanja.
  3. Površinsko i dubinsko čitanje.
  4. Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti.
  5. Kritičko čitanje za kritičko građanstvo.
  6. Mjesto čitalačke pismenosti u obrazovnom sustavu.
  7. Psihološki prediktori čitanja.
  8. Dubina i širina općeg vokabulara.
  9. Pojmovi konkretnosti i apstraktnosti u razvoju vokabulara.
  10. Mjesto intelektualnog vokabulara u podučavanju čitanja.
  11. Dubina i širina intelektualnog vokabulara.
  12. Dubina i širina intelektualnog vokabulara.
  13. Veza između struktura teksta i struktura mišljenja.
  14. Veza između struktura teksta i struktura mišljenja.
  15. Čitanje u suvremenom društvu.

Ishodi učenja
  1. Analizirati i komentirati relevantnu stručnu i znanstvenu literaturu s područja znanosti o čitanju.
  2. Kritički razmatrati spregu između dubine i širine vokabulara i čitateljske sposobnosti.
  3. Uočiti razliku između općeg i specijaliziranog vokabulara (intelektualni vokabular).
  4. Osposobiti se za izradu specifičnih vježbi za proširivanje i produbljivanje vokabulara.
  5. Tumačiti i vrednovati strukturu tekstova različitih funkcionalnih stilova i tipova.
  6. Argumentirati i obraniti vlastito dubinsko čitanje raznovrsnih tekstova.
Metode podučavanja

Frontalna, raspravljačka, samostalni rad.
Metode ocjenjivanja

Kontinuirano tijekom semestra.

Obavezna literatura
  1. Peti-Stantić, Anita (2019). Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti. Zagreb: Naklada Ljevak
  2. Stantić, Vedrana i Peti-Stantić, Anita (2021). Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah? Zagreb: Naklada Ljevak.
  3. Wolf, Maryanne (2019). Čitatelju, vrati se kući: čitateljski mozak u digitalnom svijetu. Zagreb: Naklada Ljevak.
  4. Kovač, Miha (2021). Čitam, da se pročitam: Deset razloga za čitanje knjiga u digitalno doba. Zagreb: Naklada Ljevak.
Dopunska literatura
  1. Peti-Stantić, Anita i Vedrana Stantić (2021). Putovanje u nepoznato: Zašto se bavim znanošću i kako je do toga došlo? Zagreb: Naklada Ljevak.

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Grčki jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 7. semestar
Novi i reformirani studiji
  1. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 3. semestar
  2. Filozofija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1. semestar
  3. Švedski jezik i kultura, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 3. semestar
Fakultetska ponuda
  • Prijediplomski studij: Zimski semestar