Naziv
Osnove azerbajdžanskog jezika (I)
Organizacijska jedinica
Katedra za turkologiju
ECTS
3
Šifra
135186
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
15
Auditorne vježbe
15

Cilj
Predloženi nastavni plan osmišljen je tako da polaznike vodi od početne do uvodne razine. Glavni cilj je unaprijediti komunikacijsku kompetenciju učenika kroz sustavno usavršavanje vještina govora, pisanja, čitanja i slušanja. Nastava se nadograđuje ​​​​kroz razne online aktivnosti i potiče vještine čitanja i razumijevanja slušanjem te pomaže studentima da razviju sposobnost pisanja.
Sadržaj
  1. Izgovor samoglasnika i suglasnika, vokalna harmonija, pravilan izgovor jednine i množine, pozdravljanje, opraštanje, raspitivanje o zdravlju i tjelesnom blagostanju, predstavljanje sebe/drugih, traženje i davanje osobnih podataka, riječi igra, audio vježbe, prepoznavanje slova i zvukova.
  2. Lokativ, dativ, vokalna harmonija , prezent glagola “biti”, da/ne pitanja. Dani u tjednu i mjesecima, redni brojevi, zanimanja, nacionalnosti, gradovi i države.
  3. Lokativ, predikativi, posvojni sufiksi, genitivni sufiks, upitna zamjenica “Kimin?” (Čiji?), genitiv – posvojna konstrukcija, redni brojevi. Jezici, proučavanje zemlje, nacionalnost, obitelji i rodbina.
  4. Infinitiv, glagol "imati", progresivni prezent, glagolska negacija, upitne zamjenice, formiranje pitanja, jedinice vremena, dani, mjeseci i godišnja doba, Ablativ, vremenski prilozi. Dob, adrese, vrijeme, gradovi, hoteli, svakodnevne aktivnosti.
  5. Izražavanje vremena, akuzativ, Gdje / Čiji upitni oblici. Genitiv. “....a/ə+ kimi/qədər” (udaljenost) “...dan/dən” (izrazi koji označavaju vrijeme) “....a/ə+ kimi/qədər” (izrazi koji označavaju vrijeme)
  6. Strukture –daki2, -ki4, prezent glagola ''olmaq'', komparacija pridjeva. Riječi koje označavaju vrijeme i mjesto, TV, radio, vijesti, glazba. Zabava. Sport. Boje.
  7. Postpozicija: “ilə”. Veznik: ilə. Struktura s “-dir4 ki,”. Glagolski ekvivalenti za: željeti, voljeti, uživati ​​u čemu. Jednostavno prošlo vrijeme. Upitni, potvrdni, odrični oblici jednostavnog prošlog vremena. Praznici, rođendani. Savjeti za odmor. Poznati ljudi Azerbajdžana.
  8. Izvedeni pridjevi. Postpozicije (haqqında, üçün, başqa, əvvəl, sonra). Perfekt glagola "biti". “kimi” (bənzətmə), “qədər” (qarşılaşdırma). Komparacija pridjeva. Razgovor o poznatim ljudima/mjestima u svijetu.
  9. Akuzativ. Imperativ: potvrdni (uljudne naredbe i zahtjevi) i odrični oblici. Novac, cijene. Kupovina. Restorani. Azerbejdžanska kuhinja. Davanje savjeta vezanih uz zdravlje. Dijelovi tijela. Izreke/frazemi. Vrijeme.
  10. Riječi za izražavanje brojčanosti. Pravilna upotreba glagola “xoşlamaq/xoşu gəlmək/xoşuna gəlmək” u potvrdnom i niječnom obliku.
  11. Buduće vrijeme (određeno). Upitni, potvrdni, odrični oblik budućeg vremena. Horoskop, planovi za budućnost.
  12. Relativni sufiks - “ki”( “taj”). Strukture s mazdan/məzdən+əvvəl, dıqdan/dikdən + sonra. “-maq/mək+üçün”. Mjesta. Upute, smjerovi. Prijevozna sredstva.
  13. Oblici prošlog perfekta (upitni, potvrdni, niječni oblik prošlog svršenog vremena). Futur (neodređen) (upitni, potvrdni, niječni oblik neodređenog futura. Otkrića. Izumi. Traženje isprike. Izražavanje zahvalnosti.
  14. Izražavanje mogućnosti: -a/-ə bilmək. Particip "-anda/əndə". Prošlo trajno vrijeme “-ır/ir/ur/ür + idi”. Ljudi nekoć.
  15. Ponavljanje gradiva i priprema za završni ispit.

Ishodi učenja
  1. Oblikovati jednostavni tekst na temu iz područja svakodnevnog života.
  2. Pripremiti jednostavno usmeno izlaganje na temu iz područja svakodnevnog života.
  3. Objasniti i primijeniti pravilo vokalne harmonije, objasniti morfološki sustav i strukturu jednostavne azerbajdžanske rečenice.
  4. Objasniti i koristiti se glagolskim vremenima i načinima azerbajdžanskog jezika.
Metode podučavanja
Svi materijali za slušanje bit će prezentirani nakon određenih pripremnih radnji - uvođenja novog vokabulara i strukturnih obrazaca te ponavljanja prethodno usvojenog vokabulara i gramatike. Materijal za slušanje bit će prezentiran na satu. U određenim slučajevima od studenata će se tražiti da samostalno rade na novom vokabularu.
Vještine izgovora usavršavat će se glasnim čitanjem i slušanjem snimljenih kratkih dijaloga i tekstova.
Usmeni govor unaprjeđivat će se poticanjem monologa i dijaloga o predloženim temama, interaktivnim igrama i grupnim aktivnostima, razgovorom o tekstovima koji se prezentiraju za čitanje i slušanje, kao i vježbama novog vokabulara, gramatike.
Pisanje će uključivati ​​praktične pismene zadatke.
Autentični odlomci čitanja koristit će se za jačanje raznih vještina čitanja kao što su pogađanje riječi iz konteksta, skeniranje i donošenje zaključaka.
Metode ocjenjivanja
Studenti će po završetku 7. tjedna nastave polagati kolokvij, a na kraju nastave završni ispit. Ispiti će biti osmišljeni na način da otkriju napredak učenika u svim jezičnim vještinama, kao i njihovo opće znanje azerbajdžanskog jezika. Tijekom nastavnog perioda studenti će pripremati samostalne radove i prezentacije.
Konačna ocjena temelji se na kontinuiranom uspjehu studenata u nastavi, pismenim zadaćama, prezentacijama te rezultatima kolokvija i završniog ispita.

Obavezna literatura
  1. 1. Azərbaycan dili (xarici tələbələr üçün – başlanğıc səviyyə): J. Qəribova, S. Əliyeva - the main textbook published in 2012
  2. S.Aliyeva., L.Ismayilova Azərbaycan dili. Dərs vəsaiti. Moskva, 2016.
  3. Azerbaijani-English Dictionary: Oruc Musayev, R.Həsənzadə.
  4. English-Azerbaijani Dictionary: R.Həsənzadə.
Dopunska literatura

Fakultetska ponuda
  • Prijediplomski studij: Zimski semestar
  • Diplomski studij: Zimski semestar