Naziv
Osnove azerbajdžanskog jezika (II)
Organizacijska jedinica
Katedra za turkologiju
ECTS
3
Šifra
135187
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Auditorne vježbe
15

Cilj
Predloženi nastavni plan osmišljen je tako da polaznike vodi od uvodne razine znanja azerbajdžanskog jezika do razine B1. Glavni cilj je unaprijediti komunikacijsku kompetenciju kroz sustavno usavršavanje vještina govora, pisanja, čitanja i slušanja. Nastava se nadograđuje ​​​​kroz razne online aktivnosti i potiče vještine pisanja, razumijevanja čitanjem i slušanjem te razvija vještine govorenja.
Sadržaj
  1. Particip prezenta -an/ən. Baku u očima turista. Raspitivanje o lokaciji mjesta, opisivanje ​​lokacije mjesta, raspitivanje za upute.
  2. Pridjevi: uspoređivanje predmeta i svojstava. Baku u očima turista. Uspoređivanje i suprotstavljanje stvari, izražavanje preferencija, zahvaljivanje, izražavanje zahvalnosti.
  3. Sufiksi za izražavanje modalnih značenja (nužnost, obveza, zabrana). Pasiv. Predstavljanje nekih pravila. Davanje savjeta kako postupiti u određenim situacijama.
  4. Supstantiviranje participa -an/ən. Posjet Azerbajdžanu, nacionalna valuta, administrativne oblasti Azerbajdžana.
  5. Particip -dıq, -dik, -duq, -dük. Kondicional. Kondicional nominalnog predikata. -dıqdan/dikdən+ sonra; -mazdan/məzdən+ əvvəl (anteriornost/posteriornost). Konverzacija o običajima i tradiciji. Pitanja i davanje informacija o praznicima.
  6. Particip -dıq, -dik, -duq, -dük. Kondicional. Kondicional nominalnog predikata. -dıqdan/dikdən+ sonra; -mazdan/məzdən+ əvvəl (anteriornost/posteriornost). Opisivanje stvari i ljudi, čestitanje, izražavanje dobrih želja.
  7. Infinitiv. Azerbejdžansko gospodarstvo. Konverzacija o prirodnim i ljudskim resursima, gospodarstvu zemlje i dobrotvorima koji raspolažu resursima. Ponavljanje i provjera znanja.
  8. Infinitiv + posvojnost+ akuzativ. Azerbajdžanska unutarnja/vanjska gospodarska politika, inženjerstvo, nafta i plin.
  9. Supstantivizacija participa. Particip + üçün (priložni modifikator uzroka). Glagoli s nastavkom -ana/ənə+ kimi. Azerbajdžanska znanost, književnost i umjetnost. Konverzacija o skladu prirode i ljudskog zdravlja, korijeni narodne medicine.
  10. Konverb --ıb/-ib/-ub/-üb. Adverbijalni modifikator s -an\-ən+kimi. Azerbajdžanska znanost, književnost i umjetnost. Konverzacija o folkloru i starim vrstama umjetnosti.
  11. Particip -dıq/dik/duq/dük + posvojnost+ padežni sufiks. Particip -acaq/əcək. Konverb …ıb/ib/ub/üb …ma/mə+dıq/dik+ posjedovanje + padežni završetak; …ıb/ib/ub/üb …ma/mə+ acaq/əcək+ posjed + padežni nastavak. Ugledni Azerbejdžanci. Predstavljanje eminentnih ljudi. Konverzacija o glazbi. Komentiranje dobrih postupaka.
  12. Particip -dıq/dik/duq/dük + posvojnost + padežni sufiks. Particip -acaq/əcək. Konverb …ıb/ib/ub/üb …ma/mə+dıq/dik+ posjedovanje + padežni završetak; …ıb/ib/ub/üb …ma/mə+ acaq/əcək+ posjed + padežni nastavak. Ugledni Azerbejdžanci. Predstavljanje eminentnih ljudi. Konverzacija o glazbi. Komentiranje dobrih postupaka.
  13. Particip -dıq\-dik/-duq/-dük + posvojnost +kimi; ...-an/-ən+dan/dən; -dır/-dir/-dur/-dür ki. Konverb -araq/-ərək. Konverb -dıqca/-dikcə/-duqca/-dükcə. Azerbajdžan danas. Uspoređivanje situacija i događaja. Procjena stanja stvari.
  14. Konverb -dıqca/-dikcə/-duqca/-dükcə. Upotreba izraza obaveze “məcbur olmaq” u govoru. Azerbajdžan danas. Postavljanje izazovnih pitanja i pokušaj pronalaženja rješenja.
  15. Ponavljanje gradiva i priprema za završni ispit.

Ishodi učenja
  1. Oblikovati jednostavni tekst na temu iz područja društva, kulture, umjetnosti, ekonomije i politike.
  2. Pripremiti jednostavno usmeno izlaganje na temu iz područja svakodnevnog života.
  3. Objasniti tvorbu i značenja infinitnih glagolskih oblika (participa, proparticipa i određenih vrsta konverba) te demonstrirati njihovu upotrebu.
  4. Objasniti tvorbu i značenja glagolskih stanja (dijateze) azerbajdžanskog jezika te demonstrirati njihovu upotrebu.
Metode podučavanja
Svi materijali za slušanje bit će prezentirani nakon određenih pripremnih radnji - uvođenja novog vokabulara i strukturnih obrazaca te ponavljanja prethodno usvojenog vokabulara i gramatike. Materijal za slušanje bit će prezentiran na satu. U određenim slučajevima od studenata će se tražiti da samostalno rade na novom vokabularu.
Vještine izgovora usavršavat će se glasnim čitanjem i slušanjem snimljenih dijaloga i tekstova.
Govor će se unaprjeđivati poticanjem monologa i dijaloga o predloženim temama, interaktivnim igrama i grupnim aktivnostima, razgovorom o tekstovima koji se prezentiraju za čitanje i slušanje, kao i vježbama novog vokabulara, gramatike.
Pisanje će uključivati ​​praktične pismene zadatke.
Autentični odlomci čitanja koristit će se za jačanje raznih vještina čitanja kao što su pogađanje riječi iz konteksta, skeniranje i donošenje zaključaka.
Metode ocjenjivanja
Studenti će po završetku 7. tjedna nastave polagati kolokvij, a na kraju nastave završni ispit. Ispiti će biti osmišljeni na način da otkriju napredak učenika u svim jezičnim vještinama, kao i njihovo opće znanje azerbajdžanskog jezika. Tijekom nastavnog perioda studenti će pripremati samostalne radove i prezentacije.
Konačna ocjena temelji se na kontinuiranom uspjehu studenata u nastavi, pismenim zadaćama, prezentacijama te rezultatima kolokvija i završniog ispita.

Obavezna literatura
  1. F.Abdullayeva, İ. Vahabova, S.Aliyeva. Аzərbаycаn dili. Əcnəbilər üçün. (Оrtа səviyyə), 2011.
  2. S.Aliyeva., L.Ismayilova Azərbaycan dili. Dərs vəsaiti. Moskva, 2016.
  3. Azerbaijani-English Dictionary: Oruj Musayev, R.Hasanzade.
  4. English-Azerbaijani Dictionary: R.Hasanzade.
Dopunska literatura

Fakultetska ponuda
  • Prijediplomski studij: Ljetni semestar
  • Diplomski studij: Ljetni semestar