Naziv
Osnove muzejskog rada
Organizacijska jedinica
Odsjek za arheologiju
ECTS
2
Šifra
51132
Semestri
Nastavnici
Satnica
Vježbe u praktikumu
30

Cilj
Osnovni cilj vježbi je stjecanje praktičnih znanja o temeljnim principima muzeologije i rada u muzeju – prikupljanje, čuvanje, obrada i izlaganje arheološke građe. Kroz samostalni rad studenti tijekom kolegija prate arheološki predmet kroz cjelokupni proces i time stječu potpun uvid u muzejski rad od prikupljanja nalaza do prezentacije putem izložbe.
Sadržaj
  1. Uvod i povijest muzeologije
  2. Vrste i mreža muzeja. Muzeografija i muzej. Organizacija muzeja.
  3. Prikupljanje muzejske građe
  4. Obrada muzejske građe – teorijski dio
  5. Obrada muzejske građe – praktični dio
  6. Obrada muzejske građe – praktični dio
  7. Zaštita i čuvanje muzejske građe – teorijski dio
  8. Zaštita i čuvanje muzejske građe – praktični dio
  9. Zaštita i čuvanje muzejske građe – praktični dio
  10. Prezentacija (izložbe) – teorijski dio
  11. Prezentacija (izložbe) – praktični dio
  12. Prezentacija (izložbe) – praktični dio
  13. Muzejska pedagogija i marketing u muzeju
  14. Arheološki parkovi
  15. Kulturni turizam

Ishodi učenja
  1. Objasniti i analizirati povijesni razvoj muzeologije i muzeja
  2. Nabrojati i opisati vrste muzeja i muzejsku organizaciju
  3. Definirati osnovna načela prikupljanja muzejske građe
  4. Samostalno koristiti računalne baze podataka za obradu muzejske građe
  5. Procijeniti etičke principe čuvanja i zaštite muzejske građe
  6. Osmisliti i kreirati način prezentacije muzejske građe
  7. Nabrojati i definirati vrste arheoloških parkova
  8. Opisati i objasniti primjenu muzejske pedagogije i marketinga u muzeju
  9. Definirati i analizirati primjere kulturnog turizma
  10. Provoditi zadatke iz područja arheologije u raznim sferama stručnog djelovanja poput muzejske i konzervatorske djelatnosti, arheoloških istraživanja, aktivnostima vezanim uz očuvanje kulturne baštine, turizmu, i sl
Metode podučavanja
Tijekom predavanja koristit će se razni socijalno-djelatni oblici rada: frontalni, individualni i grupni oblik, te praktičan rad. Dio aktivnosti na kolegiju organizirat će se u obliku stručne prakse, sukladno mogućnostima organizacije.
Metode ocjenjivanja
Potpisom se potvrđuje sustavna nazočnost kolegiju i krajnji rezultat.

Obavezna literatura
  1. 3. Maroević, I. Uvod u muzeologiju. Zagreb: Zavod za informacijske studije, 1993.
  2. 4. Ambrose, T., Paine, C. Museum Basics, ICOM 1993.
Dopunska literatura
  1. Šola, Tomislav. Marketing u muzejima, ili o vrlini i kako je obznaniti. Zagreb: Hrvatsko muzejsko društvo, 2001.
  2. French, Ylva. The Handbook of Public Relations. Milton Keyness. The Museum Development Company. 1991.
  3. Lord, B; G.D. Lord. Manual of the museum exhibition. California: AltaMira Press, 2002. Archaeological displays and the Public. London: Archtype books, 2000.
  4. Thompson, J. Manual of curatorship: A guide to museum practice. /Museum publications/ London: Butterworth's, 1984.
  5. Dean, D. Museum exhibition : Theory and practice. New York: Routledge, 1994.
  6. Lord, Barry; Lord, Gail Dexter. The Manual of Museum Planning. Altamira Press, 2000.
  7. Runyard, Sue. The Museum Marketing Handbook. London.HMSO. 1994.