Naziv
Školska pedagogija
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
184261
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Studenti će steći temeljne spoznaje o pedagoškim i organizacijskim konceptima školskog sustava, povezanosti odgojno-obrazovnog rada i društvenog okružja te će steći znanja o osnovnim načelima funkcioniranja i djelovanja školske ustanove s posebnom usmjerenošću na pedagoške odnose u školi.
Sadržaj
  1. Uvod u kolegij.
  2. Školska pedagogija - temeljni pojmovi i određenja.
  3. Školska administracija. Zakon o školstvu.
  4. Školsko ozračje i kultura škole.
  5. Implicitne pedagogije odgojno-obrazovnih djelatnika.
  6. Međuvršnjački odnosi u školskoj i razrednoj hijerarhiji.
  7. Odnosi među djelatnicima u odgojno-obrazovnoj ustanovi. Odnosi između učitelja i učenika
  8. Suradnički odnosi doma i škole- prepreke i kočnice suradnje.
  9. Školski pedagog i nastava.
  10. Emocionalne reakcije učenika kao čimbenik kvalitete škole.
  11. Školski savjetodavni rad pedagoga.
  12. Prostor kao čimbenik odgojno-obrazovnog djelovanja.
  13. Škola u bolnici - terenska nastava.
  14. Škola u prirodi - terenska nastava.
  15. Analiza rezultata i zaključna razmatranja.

Ishodi učenja
  1. Imenovati i definirati područja školske pedagogije
  2. Razlikovati ozračje i kulturu škole te se služiti instrumentima za njihovu identifikaciju
  3. Prepoznati implicitne pedagogije odgojno-obrazovnih djelatnika
  4. Analizirati međuvršnjačke odnose u razrednom odjelu
  5. Analizirati odnose među odgojno-obrazovnim djelatnicima
  6. Savjetodavno razgovarati s učenicima i učiteljima na zadanu temu
  7. Služiti se školskom pedagoškom dokumentacijom
  8. Razlikovati vrste praćenja nastave
Metode podučavanja
Predavanje, seminar, pedagoška radionica.
Metode ocjenjivanja
Kolokvij (2), seminarski rad - pedagoška radionica, aktivnost na nastavi, pismeni ispit i/ili usmeni.

Obavezna literatura
  1. Bilić,V; Bašić,S. (ur.) (2016). Odnosi u školi. Zagreb: UF.
  2. Jurić, V. (2002 ). Metodika rada školskog pedagoga. Zagreb: Školska knjiga.
  3. Kolak, A. (2010). Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji.Pedagogijska istraživanja. 7; 2; 243-254 .
  4. Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi
  5. Vrcelj,S. (2000). Školska pedagogija. Rijeka: FF.
Dopunska literatura
  1. Domović, V. (2004). Školsko ozračje i učinkovitost škole. JAstrebarsko: Naklada Slap.
  2. Kolak, A. (2013). Školska kultura kao čimbenik kvalitete škole .Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti . Hrvatić, N ; Klapan, A (ur.). Zagreb : HPD, 226-238.
  3. Matijević, M. (ur.) (2017). Nastava i škola za net-generacije. Zagreb: UF. (odabrana poglavlja).
  4. Armstrong, T. (2008). Najbolje škole. Zagreb: Educa.
  5. Kolak, A; Markić,I. (2018). Moj razred - didaktički materijal namijenjen poboljšanju međuvršnjačkih odnosa u razrednom odjelu. Zagreb: KO-MA.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 4. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar