Naziv
Domski odgoj
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS bodovi
5
Šifra
51404
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
hrvatski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Uvođenje studenata u osnovne spoznaje o važnosti domskog odgoja, njegovog utemeljenja, osnovnih pojmovnih određenja i neposrednog odgojnog djelovanja - putem samostalnog i kritičkog proučavanja literature te raspravama na seminarima i terenskoj nastavi. Ostvarivanje sadržaja kolegija treba osigurati cjelovit i sistematiziran uvid u domsku pedagogiju kao jednu od sastavnice institucionalnog odgoja i obrazovanja.
Sadržaj
  1. Domska pedagogija, povijesna i suvremena određenja
  2. Temelji domskog odgoja, načela odgojnog rada u domu, dom kao odgojna sredina
  3. Vrste domova - dječji dom, pojmovna određenja i mjesto u odgojno-obrazovnom sustavu
  4. Vrste domova - učenički dom, pojmovna određenja i mjesto u odgojno-obrazovnom sustavu
  5. Vrste domova - odgojni dom, pojmovna određenja i mjesto u odgojno-obrazovnom/penološkom sustavu
  6. Vrste domova - domovi za djecu s posebnim potrebama, pojmovna određenja i mjesto u odgojno-obrazovnom sustavu
  7. Oblici odgojno-obrazovnog rada u domovima
  8. Sadržaji odgojno-obrazovnog rada u domovima
  9. Organizacija i upravljanje domom
  10. Upoznavanje, praćenje i vrednovanje odgojnog rada u domu
  11. Funkcija odgajatelja i metodika odgojnog rada u domu
  12. Domski kurikulum
  13. Vođenje odgojne skupine u domu, pedagog (i ostali stručni suradnici) u domu, promjene doma
  14. Metode i sredstva odgojnog rada u domu
  15. Pedagoški, socijalni i psihološki aspekti suodnosa odgajanik - odgajatelj u domu

Ishodi učenja
  1. Znati oblikovati pripravu za domski odgoj u domskoj praksi
  2. Znati imenovati temeljne predstavnike i teorijske pristupe domske pedagogije
  3. Prepoznavati oblike i metode odgojnog rada u domu
  4. Primjenjivati holistički pristup u izradi domskog kurikuluma
  5. Ovladati specifičnim odgojno-obrazovnim strategijama koje se primjenjuju u domskom odgoju
  6. Ovladati sposobnostima refleksije i samoevaluacije profesionalnog rada
Metode podučavanja
Predavanje Seminari i radionice Terenska nastava Samostalni zadaci
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave Seminarski rad Kolokvij Pismeni ispit Usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. Hrvatić, N. (2002), Domska pedagogija: od teorije do odgojne prakse, Zbornik radova: odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse, Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci,
  2. Mehringer, A. (2003), Mala specijalna pedagogija, Zagreb, Educa,
  3. Rosić, V. (2007), Domska pedagogija, Zadar, Naklada.
  4. Vukasović, A. (2001), Pedagogija, (Pog. VI-Odgoj u domovima), Zagreb, HKZ "MI".
Dopunska literatura
  1. Sladović Franz, B. (2003), Psihosocijalni razvoj djece u dječjim domovima. Zagreb, Pravni fakultet, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži.
  2. Stilin, E. (2005), Stilovi rada i kompetencije odgajatelja u učeničkim domovima. Rijeka, Adamić.

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni preddiplomski jednopredmetni studij, 4. semestar