Naziv
Domski odgoj
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
51404
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Uvođenje studenata u osnovne spoznaje o važnosti domskog odgoja, njegovog utemeljenja, osnovnih pojmovnih određenja i neposrednog odgojnog djelovanja - putem samostalnog i kritičkog proučavanja literature te raspravama na seminarima i terenskoj nastavi.
Ostvarivanje sadržaja kolegija treba osigurati cjelovit i sistematiziran uvid u domsku pedagogiju kao jednu od sastavnice institucionalnog odgoja i obrazovanja.
Sadržaj
  1. Domska pedagogija, povijesna i suvremena određenja
  2. Temelji domskog odgoja, načela odgojnog rada u domu, dom kao odgojna sredina
  3. Vrste domova - domovi za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi, pojmovna određenja i mjesto u odgojno-obrazovnom sustavu
  4. Vrste domova - učenički dom, pojmovna određenja i mjesto u odgojno-obrazovnom sustavu
  5. Vrste domova - odgojni dom, pojmovna određenja i mjesto u odgojno-obrazovnom/penološkom sustavu
  6. Vrste domova - domovi za djecu s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, pojmovna određenja i mjesto u odgojno-obrazovnom sustavu
  7. Oblici odgojno-obrazovnog rada u domovima
  8. Sadržaji odgojno-obrazovnog rada u domovima
  9. Organizacija i upravljanje domom
  10. Upoznavanje, praćenje i vrednovanje odgojnog rada u domu
  11. Funkcija odgajatelja i metodika odgojnog rada u domu
  12. Domski kurikulum
  13. Vođenje odgojne skupine u domu, pedagog (i ostali stručni suradnici) u domu, promjene doma
  14. Metode i sredstva odgojnog rada u domu
  15. Pedagoški, socijalni i psihološki aspekti suodnosa odgajanik - odgajatelj u domu

Ishodi učenja
  1. Znati oblikovati pripravu za domski odgoj u domskoj praksi
  2. Znati imenovati temeljne predstavnike i teorijske pristupe domske pedagogije
  3. Prepoznavati oblike i metode odgojnog rada u domu
  4. Primjenjivati holistički pristup u izradi domskog kurikuluma
  5. Ovladati specifičnim odgojno-obrazovnim strategijama koje se primjenjuju u domskom odgoju
  6. Ovladati sposobnostima refleksije i samoevaluacije profesionalnog rada
Metode podučavanja
Predavanje
Seminari i radionice
Terenska nastava
Samostalni zadaci
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave
Seminarski rad
Pismeni ispit
Usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. Birošević, V. (2014). Povijesni osvrt na pojavu i razvoj učeničkih domova. Napredak, 155 (3) 323 - 332.
  2. Klapan, A. (1993). Retrospektiva nastanka i razvoja domova u svijetu. Napredak, 134 (4) 471 - 477.
  3. Borić, I., Ćosić, A. i Horvat, G. (2023). ISKORAK: Analiza stanja i potreba odgojnih ustanova u Republici Hrvatskoj iz perspektive korisnika, stručnih i drugih radnika te vanjskih dionika - cjelovito izvješće. Ured UNICEF-a za Hrvatsku
  4. Bouillet, D. (2014). Nevidljiva djeca - od prepoznavanja do inkluzije. Ured UNICEF-a za Hrvatsku.
Dopunska literatura
  1. Ajduković, M., Radočaj, T. (2008). Pravo djeteta na život u obitelj, Zagreb, UNICEF-ov Ured za Hrvatsku. (odabrana poglavlja)
  2. Bartollas, C., Schmalleger, F., Turner, M. (2019), Juvenile Delinquency, New York, Pearson. (odabrana poglavlja)
  3. Bonnet, C., (2000), Gesta ljubavi, Zagreb, BIOS.
  4. Simunović, K. (2008). Od dječjeg nahodišta do domova za djecu i mlađe punoljetne osobe Maslina: prilog povijesti socijalne skrbi za djecu u Dubrovniku. Ljetopis socijalnog rada, 15 (3), 499-512.
  5. Pregrad, J. (1996). Stres, trauma, oporavak. Društvo za psihološku pomoć.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 4. semestar