Naziv
Društveno korisno učenje u informacijskim znanostima
Organizacijska jedinica
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
ECTS bodovi
6
Šifra
125691
Semestri izvođenja
zimski
Satnica
Predavanja
15
Seminar
45

Cilj
Kolegij će studentima informacijskih znanosti kroz iskustvo društveno korisnog učenja (DKU-a) pružiti mogućnost primjene akademskog znanja i vještina za zadovoljavanje stvarnih informacijskih i informatičkih potreba. Studenti će, prema vlastitom interesu u izboru projekta, kroz rad na projektu pomoći organizacijama civilnog društva, odgojno – obrazovnim i ostalim ustanovama u lokalnoj zajednici u pronalaženju informacijskih i informatičkih rješenja. Projekti DKU-a odnose se isključivo na rješavanje konkretnih problema zadanih kolegijem i dio su seminarske nastave kolegija. Seminarska nastava kombinirat će se s predavanjima o aktivnostima DKU-a, upravljanju projektima, grupnom radu i aktivnostima kritičkog promišljanja.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje: definicija društveno korisnog učenja (DKU), studentskih očekivanja, tipova DKU projekata, društvenih partnera, itd.
  2. DKU ciklus. Planiranje i priprema.
  3. DKU ciklus: realizacija projekta.
  4. Opis plana DKU projekta
  5. Prezentacije studentskog plana DKU projekta. Projektni timovi.
  6. Kritičko promišljanje: dnevnik rada
  7. Kritičko promišljanje: e-portfolio i ostali tipovi aktivnost
  8. Evaluacija DKU projekata: Kvadrant DKU-a.
  9. Evaluacija DKU projekata: testne trakice i standardi kvalitete DKU projekata.
  10. Raniji projekti - evaluacija.
  11. Evaluacija model-projekta.
  12. Evaluacija e-portfolija projekata
  13. Prezi i DKU
  14. Alat za ocjenu DKU projekta.
  15. Završna prezentacija i evaluacija projekata.

Ishodi učenja
  1. timski rad na grupnim projektima s ciljem razvoja informacijskih rješenja koja tematski prate sadržaj studija
  2. vođenje dnevnika rada
  3. pisanje projektnih planova
  4. oblikovanje evaluacijskih obrazaca i završnih projektnih izvješća
  5. stvaranje e-portfolija projekta
  6. komunikacijske vještine
  7. vještine evaluacije
  8. vještine kritičkog promišljanja
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja

Obavezna literatura
  1. Mikelić Preradović, Nives. Učenjem do društva znanja . Zagreb : Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009 (udžbenik)
  2. Mikelić Preradović, Nives. Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory. Peters, Michael (ed.), Springer Singapore, 2015.1-6.
  3. Mikelić Preradović, Nives; Stark, Wolfgang. Identified service-learning practices in European higher education. Embedding Service-learning in European Higher Education. Aramburuzabala, P; McIlrath, L; Opazo, H. (eds.), Routledge, London, 2019. 109-131.
Dopunska literatura
  1. Millican, Juliet; Pollack, Seth; Zani, Bruna; Stark, Wolfgang; Mikelić Preradović, Nives; Aramburuzabala, Pilar. The changing face of higher education. Embedding Service-learning in European Higher Education. Aramburuzabala, P; McIlrath, L; Opazo, H. (eds.), Routledge, London, 2019. 36-50.
  2. Mikelić Preradović, Nives; Mažeikienė, Natalija. Service-learning in post-communist countries. Embedding Service-learning in European Higher Education. Aramburuzabala, P; McIlrath, L; Opazo, H. (eds.), Routledge, London, 2019. 180-195. ISBN: 978-1-138-08973-0.
  3. Macías-Gomez-Estern, Beatriz; Arias-Sánchez, Samuel; José, María; Macarro, Marco; Regla Cabillas Romero, María & Martínez Lozano, Virginia. Does service-learning make a difference? comparing students’ valuations in service-learning and non-service-learning teaching of psychology, Studies in Higher Education, 2019.

Izborni predmet na studijima
  1. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij