Naziv
Andragogija
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS bodovi
5
Šifra
35978
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
hrvatski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Usvajanje znanja o andragogiji kao pedagogijskoj disciplini, o temeljnim andragoškim koncepcijama i pravcima te o teorijsko-metodološkim odrednicama obrazovanja odraslih. Osposobiti studente za teorijsko-metodološko utemeljenje obrazovanja odraslih u kontekstu cjeloživotnog učenja te za istraživanja - kritičku analizu i razumijevanje - specifičnih fenomena i modela obrazovanja odraslih.
Sadržaj
  1. Andragogija kao znanost: povijesni razvoj i različita shvaćanja andragogije.
  2. Pojam, značaj, funkcije i faktori obrazovanja odraslih.
  3. Obrazovanje odraslih u društvu koje uči; obrazovanje odraslih u kontekstu cjeloživotnog učenja.
  4. Andragoški ciklus.
  5. Suvremene koncepcije i pravci andragogije.
  6. Andragoški pojmovnik.
  7. Klasifikacije i utvrđivanje obrazovnih potreba.
  8. Razlozi participacije i prepreke sudjelovanju odraslih u obrazovanju i učenju.
  9. Područja i sadržaji obrazovanja odraslih.
  10. Organizacija nastave za odrasle (oblici organizacije, modeli, metode, mediji, tehnologija).
  11. Netradicionalne metode u obrazovanju odraslih.
  12. Međunarodna dimenzija obrazovanja odraslih.
  13. Međunarodni programi obrazovanja odraslih.
  14. Andragog – kreator, savjetnik, voditelj, poučavatelj i/ili trener u obrazovanju odraslih.
  15. Kvaliteta obrazovanja odraslih i kritička analiza andragoške teorije i prakse.

Ishodi učenja
  1. Izdvojiti osnovne andragoške pojmove.
  2. Objasniti povijesni razvoj obrazovanja odraslih.
  3. Interpretirati teorije obrazovanja odraslih.
  4. Kreirati andragoški program.
  5. Izabrati i demonstrirati nastavne metode u obrazovanju odraslih.
  6. Prezentirati UNESCO-ov program "Obrazovanje za sve".
  7. Planirati istraživanja u području obrazovanju odraslih.
  8. Kritički prosuđivati andragošku teoriju i praksu.
Metode podučavanja
Predavanja, rasprave, samostalni zadaci, seminarski radovi s prezentacijom.
Metode ocjenjivanja
Seminarski rad s prezentacijom: Max. = 20 bodova Prolazni prag = 5 bodova Kolokvij: Max. = 30 bodova Prolazni prag = 18 bodova Pismeni dio ispita: Max. = 30 bodova Prolazni prag = 18 bodova Usmeni ispit: Max. = 20 bodova Prolazni prag = 12 bodova Konačna ocjena: 90-100 bodova – izvrstan (5) 80-89 bodova – vrlo dobar (4) 70-79 bodova – dobar (3) 60-69 bodova – dovoljan (2)

Obavezna literatura
  1. Jarvis, P. (2010): Adult Education and lifelong learning: theory and practice.New York and London: Routledge. Taylor & Francis Group
  2. Jarvis, P. (2003): Poučavanje: teorija i praksa. Zagreb: Hrvatska zajednica pučkih otvorenih učilišta Andragoški centar.
  3. Matijević, M. (2000), Učiti po dogovoru – uvod u tehnologiju obrazovanja odraslih. Zagreb: Birotehnika.
  4. Tight, M. (2002), Key Concepts in Adult Education. 2nd ed. London: Routledge.
  5. xxx (2009, 2010): Međunarodne organizacije o obrazovanju odraslih. 1. i 2. dio. Zagreb: Agencija za obrazovanje odraslih.
Dopunska literatura
  1. Andrilović, V.; Matijević, M. i sur. (1985), Andragogija. Zagreb: Školska knjiga.
  2. Gartenschlager, U. i H. Hinzen (ur.) (2000), Perspektive i tendencije obrazovanja odraslih u Europi. Zagreb: Hrvatska zajednica pučkih otvorenih učilišta, 2000.
  3. Merriam, S. B.; Caffarella, R.S.; Baumgartner, L. M. (2007): Learning in Adulthood: a Comprehensive Guide. San Francisco: Jossey – Bass.
  4. Müller, W.; Wiegmann, S. (2001), Netradicionalne metode u obrazovanju odraslih. Zagreb: Hrvatska zajednica pučkih otvorenih učilišta.
  5. Povjerenstvo za obrazovanje odraslih (2005), Strategija i akcijski plan obrazovanja odraslih. Zagreb: Povjerenstvo za obrazovanje odraslih Vlade RH.
  6. Tekuća godišta časopisa Obrazovanje odraslih (Zagreb) i Adult Education and Development (Bonn), te odgovarajući izvori na webu.

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni preddiplomski jednopredmetni studij, 2. semestar