- opisati i protumačiti kulturu svakodnevice na području Hrvatske i jugoistočne Europe
- koristiti stručno nazivlje i definirati temeljne koncepte u etnologiji i kulturnoj antropologiji
- razlikovati strategije etnoloških i kulturnoantropoloških kvalitativnih istraživanja
- izložiti i opisati povijest etnoloških i kulturnoantropoloških istraživanja
- primijeniti temeljne teorijske i metodološke koncepte u konkretnim istraživačkim situacijama
- prikupljati relevantnu literaturu i koristiti je u stručnom radu
- javno usmeno i pismeno prezentirati rezultate istraživanja
- prepoznati i uvažavati kulturne različitosti
- koristiti se stranim jezicima u znanstvenom i stručnom radu i komunikaciji
- koristiti temeljne vještine u radu s računalima za stručne i znanstvene potrebe
- primijeniti vještine učenja za nastavak studija na višoj razini
- identificirati i klasificirati temeljne pojmove hrvatske etnologije vezane uz društveni život i ljudske zajednice
- navesti i prikazati različite pristupe definiranju pojma identitet u hrvatskoj etnologiji
- navesti i prikazati različite pristupe definiranju pojma obitelj u hrvatskoj etnologiji
- navesti i prikazati različite pristupe definiranju pojma lokalna zajednica u hrvatskoj etnologiji
- navesti i prikazati različite pristupe definiranju pojmova etnos, etnicitet, etničke grupe, etnonimi u hrvatskoj etnologiji
- navesti i prikazati različite pristupe definiranju pojmova narod, nacija, transnacionalizam, translokalnost, manjina i drugih srodnih pojmova u hrvatskoj etnologiji
- navesti i prikazati različite pristupe definiranju pojmova hrvatska dijaspora i iseljeništvo u hrvatskoj etnologiji
- navesti i prikazati različite pristupe definiranju pojma običaj u hrvatskoj etnologiji
- usporediti i interpretirati odabrane temeljne pojmove hrvatske etnologije kroz različite pristupe istraživanju društvenosti u hrvatskoj etnologiji
Praktičnu primjenu ovih saznanja studenti ostvaruju kroz seminarske radove posvećene ovoj problematici. Odabirom uže teme, odgovarajućeg pristupa istraživanju, studenti sami aktivno sudjeluju u proučavanju određenih metodoloških pristupa pojedinim pojavama iz društvenog života. Njihovim predstavljanjem u okviru nastave, s njima se upoznaju i ostali studenti, koji se sudjelovanjem u diskusiji te kritičkom valorizacijom rada svojih kolega i predstavljenih pristupa potiču na aktivno sudjelovanje u nastavi.
Studentske obveze su sljedeće: praktični rad u okviru kolegija studenti ostvaruju pisanjem seminarskog rada vezanog uz odgovarajuću tematsku cjelinu, kojim pokazuju stupanj samostalnosti u radu, nadalje aktivnim sudjelovanjem u diskusiji te kritičkom valorizacijom rada ostalih studenata. Nadalje, stečena znanja provjeraju se na pismenom ispitu.
Ocjenjivanje rada i zalaganja studenata valorizirat će se na sljedeći način. Za određenu vrstu aktivnosti u okviru kolegija studenti stječu pravo na pozitivnu ocjenu izraženu u postotcima. Za:
- redovitost sudjelovanja u nastavi: 15%
- aktivno sudjelovanje u diskusiji: 15%
- pismeni ispit
(seminarski rad + provjera znanja): 70%
Provjera znanja odnosi se na znanja stečena korištenjem obvezne ispitne literature, na predavanjima i kroz predstavljene seminarske radove i diskusiju
Studenti stječu pravo na pozitivnu ocjenu ako udovolje navedenim zahtjevima, koji se iskazuju u stečenim bodovima.