Jezici, kulture i identiteti mladih

Naziv
Jezici, kulture i identiteti mladih
Organizacijska jedinica
Odsjek za lingvistiku
ECTS bodovi
5
Šifra
118139
Semestri izvođenja
zimski
Jezik izvođenja
Hrvatski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Predmet se bavi sociolingvistikom jezika mladih. Cilj je produbiti poznavanje pojmova i koncepata, te sociolingvističkih teorija i metodologija s posebnim osvrtom na jezik mladih, te njihove kulture i identitete (ponajprije u povezanosti s jezikom i načinima iskazivanja kulture i identiteta putem jezika). Ujedno se nastoji produbiti razumijevanje odnosa između jezika i osnovnih društvenih kategorija poput dobi, roda, grupne pripadnosti, te drugih elemenata i oblika identiteta; kao i načine upotrebe i analize jezika u medijima i javnim diskursima. Jedan je od ciljeva i pomoći studentima u primjeni usvojenih teorija i metodologija u samostalnim analizama i istraživanjima, te da samostalno rade u svim fazama izrade vlastitoga istraživanja.
Sadržaj
  1. Osnovni pojmovi i koncepti sociolingvistike - osnovne definicije i uvodne napomene o temeljnim pojmovima i konceptima sociolingvistike
  2. Supkulture mladih - osnovni koncepti kulturalnih studija
  3. Mladi - sociološko-kulturološki pristupi
  4. Mladi - sociolingvistički pristupi
  5. Identiteti – teorije identiteta
  6. Jezik i identitet mladih – povezanost jezika i identiteta, poseban osvrt na jezike i identitete mladih s posebnim osvrtom na jezične stilove
  7. Kultura – definicije i različiti pristupi, teorije i izučavanja kulture/a
  8. Kolokvij I
  9. Jezik i kultura – povezanost jezika i kulture s posebnim osvrtom na jezike i kulture mladih
  10. Jezik mladih – obilježja jezika mladih / teoretsko-metodološki pristupi proučavanju jezika mladih + kvantitativne metode
  11. Identiteti mladih – dobni, rodni, grupni i drugi identiteti mladih iskazani jezikom + kvalitativne metode i miješane metode, metode istraživanja stavova mladih
  12. Identiteti mladih II – analiza sadržaja (neki osnovni elementi i koncepti analize sadržaja) + media studies
  13. Kulture mladih - primjena analize diskursa
  14. Kultura i identitet – primjena analize diskursa
  15. Kolokvij II

Ishodi učenja
  1. Definirati temeljne koncepte, teorije i probleme socio-kulturne lingvistike
  2. Analizirati socio-kulturne pojave u zadanoj jezičnoj zajednici na primjeru kultura i jezika mladih
  3. Usporediti i razlikovati pojedine društvene i kulturne pojave te njihov utjecaj na jezik i upotrebu jezika
  4. Stjecanje kompetencije u sakupljanju sociolingvističkih podataka, ispitivanju informanata
  5. Analizirati i interpretirati podatke
  6. Kritičko promišljanje
  7. Pismeno i usmeno prezentiranje vlastitih analiza i istraživanja
Metode podučavanja
predavanja, seminari, samostalni zadaci, mješovito e-učenje - Omega
Metode ocjenjivanja
aktivno sudjelovanje na nastavi - sudjelovanje u analizi pročitanih tekstova i usmeno izlaganje kraćega zadanoga teksta, ocjenjivanje uspjeha na kolokvijima, ocjenjivanje seminarskoga rada

Obavezna literatura
  1. Androutsopoulos, J. K., Georgakopoulou, A., (Ur.), 2003, Discourse Constructions of Youth Identities, John Benjamins Publishing Company, Amsterdam/Philadelphia.
  2. Chambers, J. K., Trudgill, P., Schilling-Estes, N., (Ur.), 2006, The Handbook of Language Variation and Change, Blackwell Publishing, Malden, Oxford
  3. Edwards,J. 2009, Language and Identity, Cambridge University Press, Cambridge.
  4. Joseph, E. J., 2004, Language and Identity: national, ethnic, religious, Palgrave Mcmillan, Hampshire.
  5. Romaine, S., 1984, The Language of Children and Adolescents: The cquisition of Communicative Competence, Basil Blacwell, Oxford.
  6. Bucholtz, M., Hall, K., 2004, ‘Language and Identity’, U: Duranti, A., (Ur.), A Companion to Linguistic Anthropology, Blackwell Publishing, Oxford, 369-394.
  7. Duszak, A., Okulska, U., (Ur.), 2011, Language, Culture and the Dynamics of Age, Mouton de Gruyter, Berlin.
Dopunska literatura
  1. Cifrić, I., (Prir.), 2008, Relacijski identiteti: Prilozi istraživanju identiteta hrvatskog društva, Hrvatsko sociološko društvo, Institut za društvena istraživanja, Zavod za sociologiju Odsjeka za sociologiju, Filozofski fakultet, Zagreb.
  2. During, S., (Ur.), 2001, The Cultural Studies: Reader, Routledge, London.
  3. Fetterman, D. M., 1988, Ethnography: Step by step, Sage Publications, Inc. Thousand Oaks, California.
  4. Hall, S., Jefferson, T., (Ur), 1993, Resistance through Rituals: Youth subcultures in post-war Britain, Routledge, London and New York.
  5. Ilišin, V., Radin, F., (Ur.), 2007, Mladi: problem ili resurs, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb.
  6. Tomić-Koludrović, I., Leburić, A., 2001. Skeptična generacija: životni stilovi mladih u Hrvatskoj, AGM, Zagreb.
  7. Perasović, B., 2001, Urbana plemena: sociologija subkultura u Hrvatskoj, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb.
  8. Wyman, L. T., 2012, Youth Culture, Language Endangerment and Linguistic Survivance, Multilingual Matters, Bristol, Buffalo, Toronto.
  9. Pujolar, J., 2001, Gender, Heteroglosia and Power: A Sociolinguistic Study of Youth Culture, Mouton de Gruyter, Berlin, New York.
  10. Epstein, J. S., (Ur.), 1998, Youth culture: Identity in a postmodern world, Blackwell Publishing, Malden.

Izborni predmet na studijima
  1. Fonetika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  2. Lingvistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  3. Švedski jezik i kultura, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij