- analizirati, tumačiti i vrednovati kulturne fenomene i procese
- analizirati i komentirati kulturne raznolikosti u konkretnim društvenim kontekstima u Hrvatskoj i jugoistočnoj Europi
- odabrati, kombinirati te vrednovati složene strategije i tehnike kvalitativnog istraživanja
- planirati i provesti složeno etnološko i kulturnoantropološko istraživanje
- analizirati, vrednovati i interpretirati podatke prikupljene kvalitativnim istraživanjem
- samostalno i kreativno djelovati i primjenjivati etnološke i kulturnoantropološke spoznaje u razvoju struke
- argumentirano i profesionalno komunicirati rezultate istraživanja stručnjacima i ostalim korisnicima
- primijeniti vještine učenja u formalnom i samostalnom cjeloživotnom obrazovanju
- razvijati suradnju i djelovati u interdisciplinarnim stručnim skupinama
- samoevaluirati i kritički procjenjivati vlastiti rad
- izložiti i analizirati osnovne pojmove koji se u okviru kolegija razmatraju: običaj, obred, ritual, ceremonija, slavlje, svečanost, festival, praznik, blagdan i dr.
- interpretirati i vrednovati različite pristupe istraživanju običajno-obrednih praksi
- primijeniti osnovne postavke komparativne metode i drugih metodičkih pristupa u istraživanju običaja, obreda i drugih srodnih koncepata
- analizirati i kritički valorizirati suvremene običajno-obredne prakse
- raspraviti, usporediti i predstaviti rezultate kvalitativnog istraživanja običajno-obrednih praksi
Kolegij se sastoji iz uvodnih predavanja, kojima se studentima predstavljaju komparativne metode etnoloških istraživanja primjenjene na istraživanje običaja, jednoga od temeljnih pojmova hrvatske etnologije.
Praktični rad studenata u okviru Kolegija ostvaruje se kroz samostalan rad studenata: pisanje reakcijskih tekstova i seminarskih radova i njihovu prezentaciju u okviru seminara, kao i njihovim aktivnim sudjelovanjem u nastavi: diskusija, kritička valorizacija rada ostalih studenata, kritički osvrt na korištenu literaturu i teorijske pristupe određenih autora. Predviđeno je da u prvoj fazi pripreme reakcijskog teksta i seminarskog rada studenti iznesu koncept svojega rada, probleme i dileme s kojima se susreću i izmjene iskustva, što može biti poticajno za završnu fazu izrade seminarskih radova. Sukladno temama koje će se obrađivati kroz seminarske radove prikazivat će se i dokumetarni filmovi HRT, te posjećivati javne projekcije filmova s običajnom tematikom kada takve budu organizirane, aktualne izložbe, aktualni znanstveni skupovi, Etnografski muzej (autorica izložbe Zvjezdana Antoš Karneval kralj Europe održane 2009. i 2012, godine predstavit će ciljeve izložbe uz popratnu projekciju filmova o pokladnim običajima) i dr. manifestacije, o čemu će se također raspravljati u okviru seminarskog dijela kolegija
Ocjena se temelji na uspješnom savladavanju predviđenih obveza:
- pisanje i izlaganje reakcijskog teksta 10%
- pisanje i izlaganje seminarskog rada 40%
- redovito pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u diskusiji 10%
- pismeni ispit 40%
Studenti stječu pravo na pozitivnu ocjenu ako udovolje navedenim zahtjevima. Kolokvijem se provjerava stečeno znanje u okviru kolegija. Zbrajanjem stečenih ocjena u svim segmentima nastave formira se konačna ocjena, koja se upisuje u indeks kao položeni ispit. Neredovitim sudjelovanjem u nastavi i neizvršavanjem studentskih obveza na vrijeme stječu se negativni bodovi.