Komunikacijske vještine

Naziv
Komunikacijske vještine
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS bodovi
5
Šifra
46815
Semestri izvođenja
zimski
Jezik izvođenja
Hrvatski
Satnica
Predavanja
30
Auditorne vježbe
30

Cilj
Studenti će moći prepoznati i opisati osnove uspješne komunikacije te primijeniti tehnike i vještine potrebne za uspješnu komunikaciju s pojedincima, u grupi i s publikom. Studenti će poznavati i moći primijeniti pravila akademskog usmenog i pismenog izražavanja.
Sadržaj
  1. Dogovor o načinu rada i studentskim obvezama. Vještine u odnosima s ljudima.
  2. Vrste i ciljevi komunikacije.
  3. Elementi komunikacijskog procesa i načela komunikacije
  4. Neverbalna komunikacija.
  5. Verbalna komunikacija.
  6. Argumentacija.
  7. Akademsko pisanje.
  8. Važnost komunikacije za međuljudske odnose. Usklađena konverzacija.
  9. Prepreke u komunikaciji.
  10. Asertivno izražavanje.
  11. Aktivno slušanje.
  12. Rasprava u grupi i debata.
  13. Uvod u vještine izlaganja pred publikom. Struktura i priprema prezentacije.
  14. Oblikovanje prezentacije.
  15. Vještina izlaganja pred publikom.

Ishodi učenja
  1. Primijeniti načela jasne i direktne verbalne komunikacije te prepoznati distorzije i prepreke u komunikaciji kod sebe i drugih.
  2. Moći argumentirati svoje mišljenje.
  3. Primijeniti pravila usklađene konverzacije u međuljudskim odnosima.
  4. Izraziti svoje potrebe na asertivan način.
  5. Opisati pravila aktivnog slušanja i upotrijebiti ih pri interpersonalnoj komunikaciji.
  6. Samostalno izraditi pismeni seminarski rad.
  7. Osmisliti, oblikovati i izvesti prezentaciju pred publikom.
  8. Navesti osnovna načela komunikacije i diskutirati praktične posljedice tih načela u interpersonalnoj komunikaciji.
  9. Prepoznati neverbalne znakove kod sebe i kod drugih ljudi, te protumačiti njihovo značenje u komunikaciji.
Metode podučavanja
Interaktivna predavanja. Grupne rasprave i interakcija među studentima. Vježbe. Individualni i grupni domaći uratci.
Metode ocjenjivanja
pismeni i usmeni kolokvij ocjene iz domaćih uradaka ocjena iz individualnog seminara pismeni ispit

Obavezna literatura
  1. Pearson, J. C., Spitzberg, B. H. (1990). Interpersonal communication: concepts, components and contexts. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers.
  2. Egan, G. (1977). You and me: the skills of communicating and relating to others. Monterey: Brooks/Cole Publishing Company.
  3. Bolton, R. (1986). People skills. New York: Touchstone.
  4. Lucas, S. E. (1998). The art of public speaking. New York: McGraw-Hill.
Dopunska literatura
  1. Stewart, J. (Ed.) (1999). Bridges, not walls: a book about interpersonal communication. McGraw-Hill.
  2. Adubato, S. i Foy DiGeronimo, T. (2004). Govorite iz srca – Budite svoji i postignite rezultate. Zagreb: Alinea
  3. Ajduković, M. (2003). Pretpostavke konstruktivnog rješavanja problema i sukoba u procesu socijalne rekonstrukcije. U: Dean Ajduković (ur.) Socijalna rekonstrukcija zajednice. Zagreb: DPP.
  4. Ajduković, M. i Sladović Franc, B. (2003). Razumijevanje sukoba; Prevladavanje sukoba. U: Dean Ajduković (ur.) Socijalna rekonstrukcija zajednice. Zagreb: DPP
  5. Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2003). Kako do DA: do dogovora pregovorom, a ne predajom. Zagreb: Neretva.
  6. Krizmanić, M. i Kolesarić, V. (2005). Tolerancija u svakidašnjem životu – psihologija tolerancije. Jastrebarsko: Naklada Slap
  7. Pease, A. (2002). Govor tijela – Kako misli drugih ljudi mogu pročitati iz njihovih kretnji. Zagreb: AGM
  8. Reardon, K. K. (1998). Interpersonalna komunikacija – Gdje se misli susreću. Zagreb: Alinea
  9. Rijavec, M. (2000). Psihologijski temelji komuniciranja. U: Vojna psihologija – priručnik za hrvatske časnike: knjiga prva (Ur.) Batušić, Zoran, Pavlina, Želimir i Komar, Zoran. Jastrebarsko: Naklada Slap, str. 234-248
  10. Zarevski, P. i Mamula, M. (2000). Pobijedite sramežljivost – a djecu cijepite protiv nje. Jastrebarsko: Naklada Slap

Izborni predmet na studijima
  1. Psihologija, sveučilišni preddiplomski jednopredmetni studij, 1., 3., 5. semestar