- razlikovati strategije etnoloških i kulturnoantropoloških kvalitativnih istraživanja
- osmisliti i provesti jednostavno kvalitativno istraživanje
- poznavati i primijeniti temeljne etičke standarde struke
- primijeniti temeljne teorijske i metodološke koncepte u konkretnim istraživačkim situacijama
- prikupljati relevantnu literaturu i koristiti je u stručnom radu
- javno usmeno i pismeno prezentirati rezultate istraživanja
- prepoznati i uvažavati kulturne različitosti
- koristiti temeljne vještine u radu s računalima za stručne i znanstvene potrebe
- primijeniti vještine učenja za nastavak studija na višoj razini
- sastaviti plan istraživanja, oblikovati i raspraviti istraživačku temu
- prezentirati rezultate jednostavnog terenskog istraživanja u obliku stručnog rada
- raspraviti istraživačka pitanja
- definirati ciljeve istraživanja
- sastaviti strukturiranu i polustrukturiranu upitnicu za odabranu istraživačku temu
- provesti jednostavno terensko istraživanje putem intervjua
- transkribirati snimljene intervjue s kazivačima
- analizirati, klasificirati, sistematizirati i sintetizirati prikupljene podatke
- vrednovati rezultate obavljenog vlastitog terenskog rada
Kolegij se sastoji iz uvodnog upoznavanja studenata s metodologijom terenskog istraživanja, sa svrhom njihovoga sudjelovanja u njegovome praktičnom izvođenju.
Praktični rad studenata ostvaruje se u izvršavanju terenskog istraživanja, transkribiranju intervjua s kazivačima, u sistematizaciji i klasifikaciji prikupljene građe te u izradi sinteze terenski istražene teme (seminarski rad). Na temelju svojih seminarskih radova studenti nadalje mogu po izboru napisati stručni ili znanstveni rad, koji se objavljuje u stručno-znanstvenim časopisima, što, međutim, prelazi okvire nastave, te se po želji studenata rad s njima nastavlja i nakon formalnog završetka nastave u okviru kolegija.
Ocjena se temelji na uspješnom svladavanju predviđenih obveza:
- priprema za terensko istraživanje (pisanje reakcijskog teksta) 15%
- terensko istraživanje 20%
- transkribiranje građe 15%
- sistematizacija i klasifikacija podataka 20%
- izrada sinteze (seminarski rad) 30%
Studenti po završetku kolegija stječu pravo na pozitivnu ocjenu ako su ispunili svaki od navedenih zahtjeva.
Napomena: Svoj rad mogu nadalje prezentirati široj etnološkoj i ostaloj znanstvenoj javnosti, što nije uvjet za dobivanje pozitivne ocjene. Ovaj dio rada prelazi okvire kolegija (i vremenski i po obimu opterećenosti svakog polaznika) te se posebno ne ocjenjuje. Ako se studenti ovoga posla prihvate (a dosadašnja iskustva pokazuju da to većinom čine) njihov rad ocjenjuju recenzenti, koji odlučuju da li se rad prihvaća ili ne prihvaća za objavljivanje u odgovarajućem stručno-znanstvenom časopisu.