Cilj je ovoga kolegija upoznati studente s različitim prikazbama holokausta u umjetnosti, odnosno u književnosti i na filmu. Također će se razmatrati psihoanalitička tumačenja holokausta, zatim holokaust kao predmet studija traume, kao temelj teze o banalnosti zla te kao podloga razmatranju totalitarizma i autoritarne ličnosti.Kolegij uključuje predavanje (2 sata) i seminar (2 sata) posvećena psihoanalitičkom tumačenju holokausta, holokaustu kao dijelu studija traume, holokaustu kao temelju za promišljanje totalitarizma i 'banalnosti zla', kao i 'anonimnosti smrti'. Tumačit će se sljedeća umjetnička djela: filmovi Shoah Claudea Lanzmanna, Noć i magla Alaina Resnaisa, Mefisto Istvána Szábóa, Žena kojoj sam čitao Stephena Daldryja, Noćni portir Liliane Cavani te sljedeća književna djela: Gec i Majer Davida Albaharija, Sonnenschein Daše Drndić, Čovjek bez sudbine Imre Kertésza, Zar je to čovjek? Prima Levija te Pisac iz sjene Philipa Rotha.
- Uvodno predavanje
- Studiji traume: holokaust kao 'događaj bez svjedoka'
Dori Laub, „Bearing Witness, or the Vicissitudes of Listening“
- Holokaust u psihoanalitičkim tumačenjima; pojam 'autoritarne ličnosti'
Theodora W. Adorna i Maxa Horkheimera
Theodor Adorno, „Freudian Theory and the Pattern of Fascist Propaganda“
- Wilhelm Reich, „Rasne teorije“ (Masovna psihologija fašizma)
- Hannah Arendt: 'banalnost zla'
Hannah Arendt, Eichmann u Jeruzalemu
- Prikazi holokausta u igranom i dokumentarnom filmu
Noć i magla (1955), red: Alain Resnais
Shoah (1985), red: Claude Lanzmann
Jay Cantor, „Death and the Image”
Sandy Flitterman-Lewis, „Documenting the Ineffable: Terror and Memory in Alain Resnais's Night and Fog”
- Giorgio Agamben: anonimnost smrti
Agamben, Ono što ostaje od Auschwitza
- Holokaust na filmu: István Szabó, Mefisto
Moylan C. Mills, “The Three Faces of Mephisto: Film, Novel, and Reality”
- Nemogućnost prorade traume holokausta i destruktivnost sadomazohizma u Noćnom portiru
Noćni portir (1974), red: Liliana Cavani
Kriss Ravetto, „Cinema, Spectacle, and the Unmaking of Sadomasohistic Aesthetics“
- Holokaust u književnosti: Imre Kertész, Čovjek bez sudbine
Imre Kertész, Jezik u progonstvu (dijelovi)
Imre Kertész, Dosje K.
- Holokaust na filmu: Žena kojoj sam čitao
Žena kojoj sam čitao (2008), red: Stephen Daldry
Karla Lončar, „Pitanje krivnje u filmu Žena kojoj sam čitao“
- Holokaust u postjugoslavenskoj književnosti: priča i dokument
David Albahari, Gec i Majer
Daša Drndić, Sonnenschein
- Postraumatsko sjećanje i intertekstualnost u Piscu iz sjene
Philip Roth, Pisac iz sjene
Aimee Pozorski, „How to tell a true ghost story: The Ghost Writer and
the case of Anne Frank”
Norman Ravin, “Philip’s Roth’s Literary Ghost: Rereading Anne Frank
- Holokaust u književnosti: 'nulti stupanj' humanosti
Primo Levi, Zar je to čovjek?
Art Spiegelmann, “Primo Levi’s Inferno: The Survival of a Man Through ‘The Central Trauma of the Twentieth Century’”
- Zaključna razmatranja