Filmologija: Filmski modernizam i postmodernizam

Naziv
Filmologija: Filmski modernizam i postmodernizam
Organizacijska jedinica
Odsjek za komparativnu književnost
ECTS bodovi
6
Šifra
132089
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
Hrvatski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Omogućiti studentima slojevit uvid u teoriju i praksu modernizma i postmodernizma u svjetskom filmu zapadnog kruga, razviti sposobnosti analize i interpretacije različitih aspekata i pristupa modernizmu i postmodernizmu.
Sadržaj
  1. 1. Uvod, razrada teme, dogovor o metodologiji rada. Anketa studenata.
  2. 2. Avangardni film: Francuska
  3. 3. Sovjetska montažna škola i Njemački nijemi film
  4. 4. Orson Welles
  5. 5. Robert Bresson
  6. 6. Francuski novi val. Prvi kolokvij.
  7. 7. Fellini, Bergman, Antonioni
  8. 8. Eksperimentalni film i modernizam
  9. 9. Poetika i politika postmodernizma
  10. 10. Obnavljanje klasičnog fabularnog stila i žanrovske poetike (Lucas, Spielberg, Zemeckis, Milius, Cameron...).
  11. . Tim Burton
  12. 12. Pedro Almodóvar
  13. 13. Biti John Malkovich
  14. 14. Videoumjetnost i postmoderna kultura
  15. 15. Anketa. Sinteza. Drugi kolokvij

Ishodi učenja
  1. Prepoznati, opisati, definirati fenomen modernizma u filmu evropskih, americkih i drugih srodnih kinematografija
  2. Prepoznati, opisati, definirati fenomen postmodernizma u filmu evropskih, americkih i drugih srodnih kinematografija
  3. Prepoznati, klasificirati i objasniti tipove modernizma u razlicitim povijesnim i kulturnim kontekstima.
  4. Prepoznati, klasificirati i objasniti tipove postmodernizma u razlicitim povijesnim i kulturnim kontekstima.
  5. Samostalno planiranje, provedba i pisanje istrazivanja na temu postmodernizma ili modernizma u svjetskoj kinematografiji zapadnog kruga.
Metode podučavanja
Predavanje, seminar (analiza i tumačenje historiografskih tekstova, kao i filmskih inserata uz raspravu), uporaba digitalnog projektora i računala.
Metode ocjenjivanja
Ispit se polaže putem kolokvija ili seminarskim radom. Ukoliko student nije položio jedan od kolokvija ili nije prijavio seminarski rad do prvog kolokvija, a predao prvu verziju rada najkasnije do drugog kolokvija, polaže usmeni završni ispit. Na tom ispitu, uz obaveznu literaturu, student mora koristiti barem jednu knjigu ili pet poglavlja/članaka s popisa izborne literature.

Obavezna literatura
Dopunska literatura
  1. Acevedo-Muñoz, Ernesto R., 2007, Pedro Almodóvar, London: BFI. Ajanović, Midhat, 2014, Nedeljko Dragić: čovjek i linija, ZG: HFS. Ajanović, Midhat, 2008, „Don Kihot – film s tajnom“; u Karikatura i pokret, ZG: HFS. Ante Babaja, 2002, ur. edicije A. Peterlić i T. Pušek, ZG: NZ Globus. Austin, Guy, 1999, Claude Chabrol, Manchester, NY: Manchester UP. Baudrillard, Jean, 2001, Simulacija i zbilja, ZG: Naklada Jesenski i Turk, Hrvatsko sociološko društvo. Bordwell, David, 1993, The Cinema of Eisenstein, Cambridge, London: Harvard UP. Chatman, Seymour, 1985, Antonioni, or the surface of the world, University of California Press. Cook, David A., 2005-2007, Istorija filma, Beograd: Clio (poglavlja o europskom avangardnom filmu, o europskom filmu 1960-ih i 1970-ih te o američkom i europskom filmu nakon 1980.). Corrigan, Timothy, 2011, The Essay Film: From Montaigne, After Marker, NY: Oxford UP. Dalle Vacche, Angela, 2009, „Godardov Ludi Pierrot – filmska umjetnost kao kolaž protiv slikarstva“,
  2. Kuzniar, Alice, 2009, “Wendersova vjetrobranska stakla“, u Vizualni studiji, ur. Krešimir Purgar, str. 296-318. Le Grice, Malcolm, 2001, Experimental Cinema in the Digital Age, London: BFI. Lučić, Krunoslav, 2013, „Stilizacijske funkcije u hrvatskom dokumentarnom i eksperimentalnom filmu: dva primjera nenarativnih tipova filmskog izlaganja“, Hrvatski filmski ljetopis, br. 73/74. Lyotard, Jean-François, 1990, Postmoderna protumačena djeci, ZG: „August Cesarec“, Naprijed. Lyotard, Jean-François, 2005, Postmoderno stanje: izvještaj o znanju, ZG: Ibis-grafika. MacCabe, Colin, 2003, Godard. A portrait of the artist at seventy, NY: Faber and Faber. Morrison, James, 2007, Roman Polanski, Urbana and Chicago, University of Illinois Press. Neupert, Richard, 2007, A History of the French New Wave Cinema, Madison: The University of Wisconsin Press. Nowell-Smith, Geoffrey, 2008, Making Waves. New Cinemas of the 1960s, NY, London: Continuum. Obad, Vanja, 2013, „Kratki prilog povijesti prve jugoslave

Izborni predmet na studijima
  1. Komparativna književnost, sveučilišni preddiplomski jednopredmetni studij, 2., 4., 6. semestar
  2. Komparativna književnost, sveučilišni preddiplomski dvopredmetni studij, 2., 4., 6. semestar