Naziv
Glotodidaktika
Organizacijska jedinica
Katedra za ukrajinski jezik i književnost
ECTS bodovi
5
Šifra
117770
Semestri izvođenja
zimski
Satnica
Predavanja
30
Kolegij je preduvjet za upis ili polaganje
Kolegij je potrebno položiti za

Cilj
objasniti osnovne koncepte teorije nastave stranih jezika s naglaskom na slavenske kao strane jezike; opisati temeljne postavke teorije nastave stranih jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta; identificirati osnovne procese poučavanja slavenskih kao stranih jezika i koristiti odgovarajuće strategije poučavanja
Sadržaj
  1. Uvod u nastavni plan i program. Teorija nastave jezika kao disciplina
  2. Glotodidaktika kao interdisciplinarna znanost. Znanstvene teorije i metode učenja stranih jezika
  3. Povijesni pristup poučavanja stranih jezika 1 . Povijesni pristup poučavanja stranih jezika 2
  4. Razvoj nastave stranih jezika u okviru lingvističkih i psiholingvističkih modela 70-ih god. 20. stoljeća. Pristup, metoda, tehnika rada u nastavi stranih jezika
  5. Principi glotodidaktike. Ciljevi i zadaće nastave stranih jezika s naglaskom na slavenske kao strane jezike
  6. Učenje i poučavanje slavenskih kao stranih jezika. Suvremeni pristup poučavanja stranih jezika s naglaskom na slavenske
  7. Nastavni plan i program jednog slavenskog jezika; analiza potreba. Uloga nastavnika u procesu učenja stranog jezika
  8. Uloga učenika u procesu učenja stranog jezika. Upravljanje razredom
  9. Poučavanje jezičnih vještina 1. Poučavanje jezičnih vještina 2
  10. Komunikacijska kompetencija. ZEROJ
  11. Samostalnost u učenju. Ocjenjivanje i samoocjenjivanje
  12. Jezični portfolio. Jezični materijali
  13. Strategije učenja i poučavanja slavenskih jezika kao stranih. Nastava usmjerena na učenika – ishodi učenja
  14. Međujezik i analiza pogrešaka. Učeničke pogreške i mogućnosti njihova ispravljanja
  15. Jezik za posebne potrebe. Metodologija istraživačkog rada u nastavi stranih jezika

Ishodi učenja
  1. objasniti glavne aspekte pristupa nastavi stranih jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta
  2. definirati pojam komunikacijske jezične kompetencije
  3. objasniti ulogu učeničkog međujezika za razumijevanje nastavnoga procesa
  4. interpretirati različite pristupe organizaciji jezičnoga materijala s naglaskom na slavenske jezike
  5. analizirati nastavne materijale u nastavi stranog jezika s obzirom na različite metode poučavanja
  6. objasniti proces poučavanja jezičnih vještina
  7. uočiti i razlikovati funkcije različitih uloga nastavnika u nastavnom procesu
  8. pripremiti, provesti i prezentirati istraživanje odabranog aspekta nastave jednog od slavenskih kao stranih jezika
  9. izraziti kritičko razumijevanje relevantne stručne literature na stranom jeziku i opisati sadržaj drugima
  10. aktivno sudjelovati u diskusijama, prihvaćati komentare o svome radu i izraziti otvorenost prema stavovima i idejama drugih
Metode podučavanja
Koristit će se metode razgovora, čitanja i izlaganja stručne literature, pisanja kratkih seminarskih radova; studenti će se kontinuirano pripremati za sate i interaktivno sudjelovati u nastavi
Metode ocjenjivanja
Pismeni i usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. Petrović, E. (1998). Teorija nastave stranih jezika . Zagreb: Školska knjiga
  2. Skljarov, M. (1993). Teorija i praksa u nastavi stranih jezika . Zagreb: Školske novine
  3. Vilke, M. (1977). Uvod u glotodidaktiku. Zagreb: Školska knjiga
Dopunska literatura
  1. Čurković-Kalebić, S. (2003). Jezik i društvena situacija . Zagreb: Školska knjiga.
  2. Mihaljević Djigunović, J. (1998). Uloga afektivnih faktora u učenju stranoga jezika . Zagreb: Filozofski fakultet.
  3. Vrhovac, Y. (2000). Govorna komunikacija i interakcija na satu stranoga jezika . Zagreb: Naklada Ljevak.
  4. Časopis Strani jezici (odabrani članci)

Izborni predmet na studijima
  1. Češki jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  2. Slovački jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  3. Ukrajinski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij