Naziv
Glotodidaktika
Organizacijska jedinica
Katedra za ruski jezik i književnost
ECTS
5
Šifra
117936
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Kolegij je preduvjet za upis ili polaganje
Kolegij je potrebno položiti za

Cilj
objasniti osnovne koncepte teorije nastave stranih jezika s naglaskom na ruski jezik; opisati temeljne postavke teorije nastave stranih jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta; identificirati osnovne procese poučavanja ruskoga kao stranog jezika i koristiti odgovarajuće strategije poučavanja
Sadržaj
  1. Uvod u nastavni plan i program. Teorija nastave stranih jezika kao disciplina.
  2. Glotodidaktika kao interdisciplinarna znanost. Znanstvene teorije i metode učenja stranih jezika.
  3. Povijesni pristup poučavanja stranih jezika 1. Povijesni pristup poučavanja stranih jezika 2.
  4. Razvoj nastave stranih jezika u okviru lingvističkih i psiholingvističkih modela 70-ih god. 20. stoljeća. Pristup, metoda, tehnika rada u nastavi stranih jezika.
  5. Principi glotodidaktike. Ciljevi i zadaće nastave stranih jezika s naglaskom na ruski kao strani
  6. Učenje i poučavanje ruskoga kao stranog jezika. Suvremeni pristup poučavanja stranih jezika s naglaskom na ruski.
  7. Nastavni plan i program ruskoga jezika; analiza potreba. Uloga nastavnika u procesu učenja stranog jezika.
  8. Uloga učenika u procesu učenja stranog jezika. Upravljanje razredom.
  9. Poučavanje jezičnih vještina 1. Poučavanje jezičnih vještina 2.
  10. Komunikacijska kompetencija. ZEROJ.
  11. Samostalnost u učenju. Ocjenjivanje i samoocjenjivanje.
  12. Jezični portfolio. Jezični materijali.
  13. Strategije učenja i poučavanja ruskoga kao stranog jezika. Nastava usmjerena na učenika – ishodi učenja.
  14. Međujezik i analiza pogrešaka. Učeničke pogreške i mogućnosti njihova ispravljanja.
  15. Jezik za posebne potrebe. Metodologija istraživačkog rada u nastavi ruskoga kao stranog jezika .

Ishodi učenja
  1. objasniti karakteristike nastavnog diskursa
  2. prikazati glavne aspekte pristupa nastavi ruskog kao inog jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta
  3. razlikovati različite pristupe organizaciji jezičnoga materijala u nastavi ruskog kao inog jezika
  4. izraziti kritičko razumijevanje relevantne stručne literature na ruskome jeziku i opisati sadržaj drugima
  5. odabrati odgovarajući oblik cjeloživotnog obrazovanja
Metode podučavanja
Koristit će se metode razgovora, čitanja i izlaganja stručne literature, pisanja kratkih seminarskih radova; studenti će se kontinuirano pripremati za sate i interaktivno sudjelovati u nastavi
Metode ocjenjivanja
Pismeni i usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. Московкин Л.В., Щукин, А.Н. Хрестоматия по методике преподавания русского языка как иностранного. - М.: "Русский язык" Курсы, 2012
  2. Пассов Е.И., Кузовлева Н.Е. Основы коммуникативной теории и технологии иноязычного образования. - М.: "Русский язык" Курсы, 2010
  3. Лебдинский, С.И., Гербик, Л.Ф., Методика преподавания русского языка как иностранного, учебное пособие (электронная версия), 2011
  4. Шаклеин, В.М., Русская лингводидактика: история и современность, учебное пособие (электронная версия), 2008
  5. Jajić Novogradec, M. (2024). Psiholingvistički pogled na ovladavanje engleskim i ruskim leksikom u okvirima individualne višejezičnosti. Zagreb: FF Open Press.
Dopunska literatura
  1. Čurković-Kalebić, S. (2003). Jezik i društvena situacija . Zagreb: Školska knjiga.
  2. Mihaljević Djigunović, J. (1998). Uloga afektivnih faktora u učenju stranoga jezika . Zagreb: Filozofski fakultet.
  3. Журналы: Русский язык за рубежом, Strani jezici (odabrani članci)
  4. Vilke, M. (1977) Uvod u glotodidaktiku. Zagreb: Školska knjiga
  5. Skljarov M. (1993). Teorija i praksa u nastavi stranih jezika. Zagreb: Školske novine

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Ruski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij