Naziv
Pamćenje, učenje i mišljenje
Organizacijska jedinica
Primijenjena kognitivna znanost
ECTS
5
Šifra
251797
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Auditorne vježbe
30

Cilj
Ovaj kolegij ima za cilj upoznati studente s glavnim konceptima i istraživanjem ljudskog pamćenja, učenja i mišljenja. Do kraja kolegija, studenti će steći znanja o najpoznatijim modelima ljudskog pamćenja, učenja i mišljenja, uključujući njihove ponašajne i neurološke aspekte. Apsolviranjem ovog kolegija studenti će moći objasniti temeljne principe učenja, s posebnim naglaskom na podržano učenje i algoritme učenja. Također, studenti će moći usporediti različite teorijske pristupe i modele mišljenja i rezoniranja, koji su ključni za razumijevanje ljudskog rješavanja problema i donošenja odluka.
Sadržaj
  1. Uvod u psihologiju kognitivnih procesa.
  2. Uvod u neuroznanost kognitivnih procesa.
  3. Sustavi pamćenja: Kratkoročno i dugoročno pamćenje.
  4. Sustavi pamćenja: Eksplicitno pamćenje; Epizodičko, semantičko i autobiografsko pamćenje.
  5. Sustavi pamćenja: Implicitno pamćenje.
  6. Radno pamćenje; Izvršne funkcije.
  7. Vidno radno pamćenje.
  8. Učenje: Vrste učenja; 4E pristup i učenje.
  9. Asocijativno učenje.
  10. Podržano učenje.
  11. Neasocijativno učenje.
  12. Mišljenje i rješavanje problema.
  13. Rezoniranje; Donošenje odluka; Heuristici i kognitivne pristranosti.
  14. Kreativnost.
  15. Inteligencija.

Ishodi učenja
  1. Razlikovati sustave pamćenja s obzirom na vrstu pohranjenih informacija i mehanizme u podlozi funkcioniranja pojedinog sustava pamćenja.
  2. Objasniti i analizirati povijesni razvoj teorija učenja i pojavu proučavanja viših kognitivnih procesa (pamćenja, rješavanja problema donošenja odluka, metakognicije i inteligencije).
  3. Objasniti i usporediti suvremene modele učenja.
  4. Primijeniti zakonitosti učenja u objašnjavanju ljudskog ponašanja.
  5. Definirati i razlikovati vrste informacija pohranjenih u različitim sustavima pamćenja.
  6. Analizirati proces rješavanja problema.
  7. Objasniti značaj metakognicije za adaptivno ponašanje.
  8. Usporediti specifičnosti različitih kognitivnih procesa (metakognicije, rješavanja problema, donošenja odluka).
  9. Usporediti suvremene modele inteligencije.
Metode podučavanja
Predavanja, Seminari i radionice, Mješovito e-učenje, Multimedija i mreža
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, Pismeni ispit, Seminarski rad

Obavezna literatura
  1. Eysenck, M.W., Keane, M.T. (2015). Cognitive psychology. Hove: Psychology Press.
  2. Gluck, M., Mercado, E. and Myers. C. (2007). Learning and Memory: From Brain to Behavior. New York, NY: Worth Publishers. ISBN: 9780716786542.
  3. Minda, J.P. (2015). The Psychology of Thinking: Reasoning, Decision- making, and Problem Solving. London, UK: Sage.
Dopunska literatura
  1. Sternberg, R. (2016). Cognitive psychology (7th edition). Cengage Learning.

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Primijenjena kognitivna znanost, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2. semestar