Naziv
Uvod u pedagogijske pojmove
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
6
Šifra
265585
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30
Kolegij je preduvjet za upis ili polaganje
Kolegij je potrebno odslušati za

Cilj
Razumjeti temeljne pedagogijske pojmove putem kojih se konstituira pedagogijska perspektiva. Uspostaviti inicijalne međusobne veze temeljnih pedagogijskih pojmova. Razumjeti pedagogijsku teorijsku perspektivu i razlikovati ju od perspektiva srodnih znanosti
Sadržaj
  1. Uvod u ideju studiranja.
  2. Ideja obrazovanja kao sebe-određivanja.
  3. Obrazovanje kao kategorija onoga biti. Ideja čovjeka.
  4. Sloboda i razum kao nužni konstitutivni elementi pojma obrazovanja.
  5. Sloboda kao sebe-proizvođenje.
  6. Obrazovljivost kao pedagogijska ideja slobode.
  7. Različiti pristupi momentu određivanja u sebe-određivanju (razum, vrijednosti, etika...).
  8. Problem univerzalnosti svrhe obrazovanja.
  9. Pojam odgoja. Međusobna distinkcija i povezanost odgoja i obrazovanja.
  10. (Ne)mogućnost “neposrednog odgoja”. Odgojna nastava.
  11. Odnos odgoja i obrazovanja prema izobrazbi, kompetencijama i ishodima učenja
  12. Ideja pedagoškog odnosa kao mjesto konstituiranja pedagoške prakse.
  13. Pedagoški takt kao temeljni način ozbiljavanja pedagoškog odnosa.
  14. Konstitutivnost pedagogijske teorije i pedagoške prakse za pedagoški odnos.
  15. Teorijska i praktička sposobnost pedagoga.

Ishodi učenja
  1. Analitički identificirati i objasniti temeljne pedagogijske pojmove
  2. Opisati odnose između osnovnih pedagogijskih pojmova
  3. Kritički prosuditi svoj pogled na osnovne pedagogijske pojmove
  4. Usporediti i razlikovati različite perspektive na odgoj i obrazovanje
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja

Obavezna literatura
  1. Friesen, N. (2017), The pedagogical relation past and present: experience, subjectivity and failure, Journal of curriculum studies
  2. Komar, Z. (2019). Continental idea of Pädagogik, u: Kudlacova, B. i Rajsky. A. (ur.), Education and Pädagogik: Philosophical and historical reflections, Peter Lang, str 41-57
  3. Mišić, M. i Komar, Z. (2021). Pedagogical notion of (dis)continuity in learning and its critical- pedagogical potential. Pedagogical forum, 11(1), 299-313
  4. Nida-Rümelin, J. (2020). Filozofija humanog obrazovanja. Školska knjiga
Dopunska literatura
  1. Lenzen, D. (2002), Vodič za studij znanosti o odgoju, Zagreb: Educa
  2. Mijatović, A. (ur.) (1999), Osnove suvremene pedagogije, Zagreb: HPKZ
  3. Pataki, S. (1933), Problemi filozofijske pedagogije: Odnos filozofije i obrazovanja, Zagreb: B. Miletić

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1. semestar