Naziv
Alternativne pedagoške ideje i škole
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
4
Šifra
265598
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Upoznati studente sa razvojem različitih alternativnih pedagoških ideja i njihovih refleksija na pedagoške, didaktičke i metodičke posebnosti alternativnih škola.
Sadržaj
  1. Uvod i pregled rada na kolegiju
  2. Društvena i historijska uvjetovanost pojava alternativnih pedagoških koncepcija i škola I
  3. Društvena i historijska uvjetovanost pojava alternativnih pedagoških koncepcija i škola II
  4. Alternativna promišljanja o školi i nastavnom procesu I
  5. Alternativna promišljanja o školi i nastavnom procesu II
  6. Montessori škola - terenska nastava
  7. Pedagoško-didaktička koncepcija Marie Montessori
  8. Waldorfska škola - terenska nastava
  9. Pedagoško-didaktička koncepcija Rudolfa Steinera
  10. Demoratska škola - terenska nastava
  11. Demokratske i slobodne škole
  12. Školovanje kod kuće
  13. Privatne i vjerske škole u odgojno-obrazovnom sustavu
  14. Jednospolne škole i njihove posebnosti
  15. Analiza rada i uspjeha na kolegiju

Ishodi učenja
  1. Prikazati genezu nastanka različitih alternativnih pedagoških koncepcija
  2. Navesti i opisati temeljne pedagoško-didaktičke posebnosti različitih alternativnih škola
  3. Navesti i opisati temeljne pedagoško-didaktičke posebnosti školovanja djece kod kuće
  4. Kreirati i u obliku projektnog uratka demonstrirati vlastito pedagogijski utemeljeno promišljanje o mogućim smjerovima razvoja alternativnih škola
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja

Obavezna literatura
  1. Matijević, M. (2001). Alternativne škole: didaktičke i pedagoške koncepcije. Tipex.
  2. Batinić, Š. i Radeka, I. (2017). Od reformne do alternativne pedagogije: pokušaji drugačije škole u Hrvatskoj u 20. stoljeću. Acta Iadertina, 14 (1).
  3. Dewey, John (1897). My pedagogical creed. School Journal. 54. 77–80.
  4. Previšić, V. (1992). Alternativne škole: teorijska polazišta i praktični dosezi. U: Ličina, B., Previšić, V. i Vučak, S. (ur.), Prema slobodnoj školi. Institut za pedagogijska istraživanja.
Dopunska literatura
  1. Kinoshita, R. (2008). Learning for life: the Kumon way. I-House Press.
  2. Louv, R. (2016). Posljednje dijete u šumi. Ostvarenje d.o.o.
  3. Jakopović, S. (1984). Pokret radne škole u Hrvatskoj. Niro „Školske novine“.
  4. Paschen, H. (2014). Waldorfsko obrazovanje i škole Rudolfa Steinera kao tema u odgojno-obrazovnim znanostima. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (1), 191-215.
  5. Steiner, R. (1995). Pedagoška osnova i ciljevi Waldorfske škole. Društvo za waldorfsku pedagogiju Hrvatske
  6. Seity, M. i Hallwachs, U. (1997). Montessori ili Waldorf. Educa
  7. Neill, S. (1999). Škola Summerhill novi pogled na djetinjstvo. Educa.
  8. Fuller, E. (2002). Inside charter schools: the paradox of radical decentralization. Harvard University Press
  9. Ilich, I. (1980). Dole škole. BIGZ.
  10. Nowak-Fabrykowski, K. (1992). Freinet's Concept of Teachers and Theory of Teaching. McGill Journal of Education.