Naziv
Povijest psihologije
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS
2
Šifra
266228
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Upoznavanje s temeljnim informacijama iz povijesti suvremene psihologije kao znanosti. Uz to cilj je informirati o najvažnijim obilježjima i akterima velikih psihologijskih sustava s posebnim osvrtom na trendove u suvremenoj psihologiji (kognitivna psihologija, neuroznanost).
Sadržaj
  1. Prapovijest psihologije
  2. Aristotel and rana antika
  3. Filozofski i znanstveni korijeni psihologije
  4. Rana proučavanja središnjeg živčanog sustava
  5. Fiziologija i rani razvoj eksperimentalne psihologije
  6. Strukturalizam: Wundt i osnivanje psihologije
  7. Psihologija u Njemačkoj u 19.-20-st.
  8. Funkcionalizam
  9. Biheviorizam i neobiheviorizam
  10. Gestalt psihologija
  11. Klinička psihologija i psihoanaliza
  12. Kognitivizam i kognitivna psihologija
  13. Razvoj i budućnost moderne psihologije; Data-mining
  14. Suvremena psihologija i budućnost psihologije. Replikacijska kriza.
  15. Ramiro Bujas i psihologija u RH

Ishodi učenja
  1. Usporediti povijest psihologije u odnosu na povijesti ostalih znanstvenih disciplina,a posebice u odnosu na povijest ostalih društvenih i humanističkih znanosti
  2. Ocijeniti ulogu glavnih aktera (od Aristotela do Wundta i Skinnera) značajnih za razvoj psihologije kao znanosti.
  3. Kritički usporediti odnos između razvoja filozofije, fiziologije, medicine i psihologije.
  4. Objasniti razvoj i usporediti glavne psihologijske sustave (od strukturalizma do suvremene kognitivne psihologije).
  5. Kritički interpretirati i diskutirati suvremenu znanstvenu i stručnu literaturu iz područja povijesti psihologije i psihologijskih sustava.
Metode podučavanja
Predavanja i seminari.
Metode ocjenjivanja
Pisana i usmena provjera znanja.

Obavezna literatura
  1. Hothersall,D. (2002). Povijest psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap
Dopunska literatura
  1. Open Science Collaboration (2015). Estimating the reproducibility of psychological science, Science, 349, aac4716. DOI: 10.1126/science.aac4716
  2. Čorkalo, D. (2004). From the laboratory to the field, from senses to social change: Development and perspectives of Croatian psychology, Psychology Science, Volume 46, Supplement I, 37-46.

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Psihologija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1. semestar