Naziv
Psihoakustička analiza govora
Organizacijska jedinica
Klinička lingvistika i fonetika
ECTS
6
Šifra
266242
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Cilj je predmeta upoznati studente s temeljnim psihoakustičkim postavkama i primijeniti ih u analizi slušanja tipičnoga i atipičnoga govora te u analizi percepcije kod osoba oštećena sluha. Cilj je da studenti psihoakustička znanja i postupke mogu primijeniti u kliničkom okruženju.
Sadržaj
  1. P: Uvod u kolegij. Psihofizičke metode. S: Uvod u seminarski zadatak.
  2. P: Akustička i neurofiziološka podloga percepcije govora. S: Slušna percepcija u osoba oštećena sluha.
  3. P: Tonska visina. S: Određivanje tonske visine i intervala
  4. P: Glasnoća. S: Određivanje glasnoće.
  5. P: Efekt maskiranja. S: Analiza efekta maskiranja u percepciji atipičnoga govora.
  6. P: Efekt maskiranja. S: Analiza efekta maskiranja u percepciji osoba oštećena sluha.
  7. P: Lokalizacija zvuka. S: Mjerenje smjera i udaljenosti zvuka i primjena na govorni zvuk.
  8. P: Lokalizacija zvuka. S: Mjerenje smjera i udaljenosti u uvjetima oštećenoga sluha.
  9. P: Buka u percepciji govora. S: Mjerenje odnosa signala i šuma, razumijevanje.
  10. P: Buka u percepciji govora. S: Mjerenje odnosa signala i šuma, razumijevanje kod osoba oštećena sluha.
  11. P: Analiza zvučnog okruženja. S: Analiza zvučnog okruženja u percepciji tipičnoga i atipičnoga govora.
  12. P: Spektro-temporalna analiza govora. S: Primjena u analizi.
  13. P: Rehabilitacijske metode slušanja i nove tehnologije u audio-rehabilitaciji. S: Primjena u analizi.
  14. P: Kvantitativne i kvalitativne metode psihoakustičkog vrednovanja slušne percepcije. S: Numerička i opisna karakterizacija slušne percepcije govora.
  15. P: Sažetak i vrednovanje. S: Sažetak i vrednovanje.

Ishodi učenja
  1. Analizirati efekt maskiranja u percepciji govora
  2. Utvrditi maskirajući prag slušanja
  3. Analizirati lokaliziranje zvuka u tipičnom binauralnom slušanju te u različitim uvjetima oštećenoga sluha
  4. Analizirati razumijevanje govora u buci
  5. Analizirati percepciju atipičnoga govora
  6. Analizirati percepciju govora kod osoba oštećenoga sluha
  7. Vrednovati i revidirati rezultate rehabilitacije slušanja na temelju kvantitativnih i kvalitativnih podataka
Metode podučavanja
Predavanja, seminari, samostalni zadatci, laboratorijski rad.
Metode ocjenjivanja
Studenti su obavezni pohađati nastavu, sudjelovati u seminarskim raspravama i provesti istraživački pilot projekt te ga na kraju semestra usmeno prezentirati i obraniti.

Obavezna literatura
  1. Plack, Christopher J. (2018). The sense of hearing. Routledge.
  2. Pulkki, Ville; Karjalainen, Matti (2015). Communication Acoustics: An Introduction to Speech, Audio and Psychoacoustics, John Wiley & Sons, poglavlje 12. „Spatial Hearing“. 219-248.
Dopunska literatura
  1. Moore, Brian CJ. (2012). An introduction to the psychology of hearing. Brill
  2. Schnupp, Jan, Israel Nelken, Andrew King (2011). Auditory neuroscience: Making sense of sound. MIT press.
  3. Stanley A. Gelfand (2017). Hearing: An Introduction to Psychological and Physiological Acoustics.
  4. Izbor recentnih znanstvenih članaka

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Klinička lingvistika i fonetika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1. semestar