Naziv
Testiranje i razvoj dijagnostičkih i terapijskih materijala
Organizacijska jedinica
Klinička lingvistika i fonetika
ECTS
6
Šifra
266259
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Vježbe u praktikumu
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Cilj kolegija je sinteza znanja stečenih tijekom studija iz područja dijagnostike i rehabilitacije jezičnih, govornih i slušnih sposobnosti te primjena analitičkih postupaka i mjera za procjenu uspješnosti postojećih, kao i razvoj novih dijagnostičkih materijala i rehabilitacijskih postupaka.
Sadržaj
  1. P: Uvodno predavanje V: Uvod u vježbe
  2. P: Dijagnostički postupci za procjenu jezičnih sposobnosti i načini njihova vrednovanja – fonologija, morfologija, sintaksa V: Analiza primjera dijagnostičkih materijala za procjenu jezičnih sposobnosti (1)
  3. P: Dijagnostički postupci za procjenu jezičnih sposobnosti i načini njihova vrednovanja – vokabular, narativ, pragmatička funkcija V: Analiza primjera dijagnostičkih materijala za procjenu jezičnih sposobnosti (2)
  4. P: Dijagnostički postupci za procjenu govornih sposobnosti i načini njihova vrednovanja – percepcija V: Analiza primjera dijagnostičkih materijala za procjenu percepcije govora
  5. P: Dijagnostički postupci za procjenu govornih sposobnosti i načini njihova vrednovanja – proizvodnja V: Analiza primjera dijagnostičkih materijala za testiranje i procjenu proizvodnje govora
  6. P: Pregled pristupa rehabilitaciji / terapiji jezika, govora i slušanja i postupci vrednovanja rehabilitacije/terapije (1) V: Protokoli za procjenu rehabilitacije/terapije
  7. P: Pregled pristupa rehabilitaciji / terapiji jezika, govora i slušanja i postupci vrednovanja rehabilitacije / terapije (2) V: Procjena rehabilitacijskog/terapeutskog postupka (snimka ili observacija)
  8. P: Povezanost dijagnostičkih i rehabilitacijskih/terapeutskih postupaka V: Procjena rehabilitacijskog/terapeutskog postupka (snimka ili observacija)
  9. P: Temelji procjene: metode (različiti pristupi konstrukciji testa), psihometrijska načela, standardizacijski postupci, etička načela. V: Izrada nacrta materijala za procjenu specifičnog problema (projektni zadatak)
  10. P: Temelji procjene: zadaci za procjenu ciljanog jezičnog/govornog ponašanja V: Izrada nacrta materijala za procjenu specifičnog problema (projektni zadatak)
  11. P: Priprema materijala i postupaka za procjenu jezičnih sposobnosti V: Izrada materijala za procjenu specifičnog problema (projektni zadatak)
  12. P: Priprema materijala i postupaka za procjenu govornih sposobnosti - bihevioralne tehnike V: Izrada materijala za procjenu specifičnog problema (projektni zadatak)
  13. P: Priprema materijala i postupaka za procjenu govornih sposobnosti - instrumentalne tehnike V: Izrada materijala za procjenu specifičnog problema (projektni zadatak)
  14. P: Praćenje dinamike rehabilitacijskog /terapijskog procesa prikladnim dijagnostičkim/testnim postupcima V: Izrada izvještaja o radu
  15. P i V: Studentska izlaganja: Predstavljanje analize dijagnostičkih i rehabilitacijskih/terapeutskih postupaka te pripremljenih ciljanih materijala i postupaka

Ishodi učenja
  1. 1. Primijeniti lingvističke i fonetske teorije, koncepte i metode u analizi dijagnostičkog i rehabilitacijskog ili terapijskog procesa
  2. 2. Kvantificirati rezultate rehabilitacijskog ili terapijskog procesa i usporediti ih s normativnim podacima
  3. 3. Predložiti testni ili dijagnostički materijal s obzirom na prethodnu analizu procesa i usporedbu s normativnim podacima
  4. 4. Razraditi primjenu novih instrumentalnih i bihevioralnih tehnika u procesu analize dijagnostičkog i rehabilitacijskog ili terapijskog procesa u suradnji s ostalim stručnjacima u području
Metode podučavanja
Predavanja i vježbe
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, seminarski zadatci, ispit.

Obavezna literatura
  1. Müller, N., & Ball, M. J. (Eds.) (2013). Research methods in clinical linguistics and phonetics: A practical guide. John Wiley & Sons.
  2. Owens, R. E. (2014). Language disorders: A functional approach to assessment and intervention (6th ed). Pearson.
  3. Shipley, K. G., & McAfee, J. G. (2021). Assessment in speech-language pathology: A resource manual (Sixth edition). Plural Publishing, Inc.
  4. Izbor recentnih znanstvenih i stručnih članaka iz relevantnih časopisa ovisno o studentskim projektima
Dopunska literatura
  1. Priručnici programskih alata i opreme.

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Klinička lingvistika i fonetika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 4. semestar