Naziv
Multimedij i korisničko iskustvo
Organizacijska jedinica
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
ECTS
4
Šifra
280615
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Vježbe u praktikumu
15

Cilj
Multimedijsko okruženje dio je svakodnevice upućene na suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije i posredovanu komunikaciju. Korisničko iskustvo koje se ostvaruje se u interakciji s informacijsko-komunikacijskim sustavima određeno je kvalitetom posredovane komunikacije. Multimedijski dizajn temelji se na uporabi različitih tipova medija i njihovog kombiniranja radi poboljšanja korisničkog iskustva. Cilj kolegija je prikazati različite elemente multimedija, zasebno i u procesu dizajnerskog promišljanja te predstaviti načela dizajna korisničkog sučelja s naglaskom na multimedijski dizajn, kao i objasniti poveznicu između dizajna korisničkog iskustva i dizajna iskustva učenja. Praktičnim radom na tjednim zadatcima tijekom semestra studenti ovladavaju primjenom teorijskog znanja što pokazuju predajom multimedijskog projekta po završetku semestra.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje. O kolegiju.
  2. Razumijevanje ciljeva korisnika. Proces dizajnerskog promišljanja.
  3. Multimedijski instrukcijski dizajn. Etape izrade prototipa. Dizajn sučelja. Interakcijski dizajn.
  4. Skriptiranje za multimedij. Uvod u elemente multimedija.
  5. Dizajn korisničkog sučelja: Tekst u multimedijskom dizajnu.
  6. Dizajn korisničkog sučelja: Slika u multimedijskom dizajnu.
  7. Dizajn korisničkog sučelja: Animacija u multimedijskom dizajnu.
  8. Dizajn korisničkog sučelja: Video u multimedijskom dizajnu.
  9. Dizajn korisničkog sučelja: Zvuk u multimedijskom dizajnu.
  10. Dizajn korisničkog sučelja: Interakcija i navigacija u multimedijskom dizajnu.
  11. Dizajn korisničkog iskustva u dizajnu iskustva učenja.
  12. Prototip multimedijskog tutorijala. Prikaz sadržaja, interakcija i navigacija.
  13. Dizajn korisničkog iskustva u dizajnu iskustva učenja. LMS (Learning Management System) i prikaz sadržaja.
  14. Dizajn korisničkog iskustva u dizajnu iskustva učenja. LMS (Learning Management System) i interaktivni sadržaji.
  15. Testiranje prototipa.

Ishodi učenja
  1. Opisati načela dizajna korisničkog sučelja u multimedijskom okruženju.
  2. Sažeti načela dizajna korisničkog iskustva, dizajna sučelja, interakcijskog dizajna i multimedijskog učenja.
  3. Primijeniti proces dizajnerskog promišljanja u dizajnu korisničkog iskustva i iskustva učenja.
  4. Usporediti dizajn korisničkog iskustva i dizajn iskustva učenja.
Metode podučavanja
Predavanja i vježbe.
Metode ocjenjivanja
Praktičan rad na tjednim zadatcima i završni projekt.

Obavezna literatura
  1. McKay, E. (2013) UI is Communication: How to Design Intuitive, User Centered Interfaces by Focusing on Effective Communication. Morgan Kaufmann.
  2. Mayer, R. E. (2020). Multimedia learning (3nd ed.). Cambridge, England: Cambridge University Press.
Dopunska literatura
  1. Chipman, A. UX/UI Design 2022: A Complete Beginners to Pro Step by Step Guide to UX/UI Design and Mastering the Fundamentals of Web Design with Latest Tips & Techniques.

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Informacijske znanosti, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 2., 4. semestar
  2. Filozofija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  3. Informacijske znanosti, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar
Fakultetska ponuda
  • Prijediplomski studij: Ljetni semestar