Naziv
Multimedij i korisničko iskustvo
Organizacijska jedinica
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
ECTS
4
Šifra
280615
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Vježbe u praktikumu
15

Cilj
Multimedijsko okruženje dio je svakodnevice upućene na suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije i posredovanu komunikaciju. Korisničko iskustvo koje se ostvaruje se u interakciji s informacijsko-komunikacijskim sustavima određeno je kvalitetom posredovane komunikacije. Multimedijski dizajn temelji se na uporabi različitih tipova medija i njihovog kombiniranja radi poboljšanja korisničkog iskustva. Cilj kolegija je prikazati različite elemente multimedija, zasebno i u procesu dizajnerskog promišljanja te predstaviti načela dizajna korisničkog sučelja s naglaskom na multimedijski dizajn, kao i objasniti poveznicu između dizajna korisničkog iskustva i dizajna iskustva učenja. Praktičnim radom na tjednim zadatcima tijekom semestra studenti ovladavaju primjenom teorijskog znanja što pokazuju predajom multimedijskog projekta po završetku semestra.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje. O kolegiju.
  2. Razumijevanje ciljeva korisnika. Proces dizajnerskog promišljanja.
  3. Multimedijski instrukcijski dizajn. Etape izrade prototipa. Dizajn sučelja. Interakcijski dizajn.
  4. Skriptiranje za multimedij. Uvod u elemente multimedija.
  5. Dizajn korisničkog sučelja: Tekst u multimedijskom dizajnu.
  6. Dizajn korisničkog sučelja: Slika u multimedijskom dizajnu.
  7. Dizajn korisničkog sučelja: Animacija u multimedijskom dizajnu.
  8. Dizajn korisničkog sučelja: Video u multimedijskom dizajnu.
  9. Dizajn korisničkog sučelja: Zvuk u multimedijskom dizajnu.
  10. Dizajn korisničkog sučelja: Interakcija i navigacija u multimedijskom dizajnu.
  11. Dizajn korisničkog iskustva u dizajnu iskustva učenja.
  12. Prototip multimedijskog tutorijala. Prikaz sadržaja, interakcija i navigacija.
  13. Dizajn korisničkog iskustva u dizajnu iskustva učenja. LMS (Learning Management System) i prikaz sadržaja.
  14. Dizajn korisničkog iskustva u dizajnu iskustva učenja. LMS (Learning Management System) i interaktivni sadržaji.
  15. Testiranje prototipa.

Ishodi učenja
  1. Opisati načela dizajna korisničkog sučelja u multimedijskom okruženju.
  2. Sažeti načela dizajna korisničkog iskustva, dizajna sučelja, interakcijskog dizajna i multimedijskog učenja.
  3. Primijeniti proces dizajnerskog promišljanja u dizajnu korisničkog iskustva i iskustva učenja.
  4. Usporediti dizajn korisničkog iskustva i dizajn iskustva učenja.
Metode podučavanja
Predavanja i vježbe.
Metode ocjenjivanja
Praktičan rad na tjednim zadatcima i završni projekt.

Obavezna literatura
  1. McKay, E. (2013) UI is Communication: How to Design Intuitive, User Centered Interfaces by Focusing on Effective Communication. Morgan Kaufmann.
  2. Mayer, R. E. (2020). Multimedia learning (3nd ed.). Cambridge, England: Cambridge University Press.
Dopunska literatura
  1. Chipman, A. UX/UI Design 2022: A Complete Beginners to Pro Step by Step Guide to UX/UI Design and Mastering the Fundamentals of Web Design with Latest Tips & Techniques.

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Informacijske znanosti, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 2., 4. semestar
  2. Etnologija i kulturna antropologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar
  3. Filozofija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  4. Informacijske znanosti, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar
  5. Poljski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar
  6. Portugalski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2., 4. semestar
  7. Povijest, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar
  8. Rumunjski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar
  9. Sinologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar