Naziv
Teme iz kulturne baštine
Organizacijska jedinica
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
ECTS
4
Šifra
280620
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Cilj kolegija je upoznati studente s mnogostrukosti pristupa shvaćanju i korištenju baštine te ih osposobiti da se kritički služe literaturom kao i da kritički i konstruktivno analiziraju pojedine primjene baštine s obzirom na društvene i ekonomske ciljeve.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje - pristupi istraživanju i korištenju baštine
  2. Razvitak pojma baštine
  3. Baština kao proces – paradigme vrijednosti baštine
  4. Utjecaj digitalnog okoliša na shvaćanje i korištenje baštine
  5. Baština i igrifikacija (escape room, video igre)
  6. Izvedbe i baština (muzejski teatar, oživljena baština)
  7. Turističko korištenje baštine
  8. Baština i grad
  9. Kulturno pamćenje i baština
  10. Baština kao dijalog
  11. Baština u kontekstu društvenih promjena
  12. Muzeji zajednica i muzejski aktivizam
  13. Emocionalni obrat u baštini
  14. Multisenzorna interpretacija u muzejima
  15. Zaključna diskusija i evaluacija kolegija

Ishodi učenja
  1. Razumjeti osnovne pristupe proučavanju baštine
  2. Razlikovati terminologiju koja pripada istraživačkim pristupima
  3. Razumjeti različite uloge baštine u društvu
  4. Primijeniti teorijske pristupe iz baštine na konkretnim primjerima
  5. Vrednovati baštinske informacije i način njihove interpretacije unutar pojedinih teorijskih pristupa
Metode podučavanja
Predavanja, seminari, diskusija
Metode ocjenjivanja
Seminarski radovi i prezentacije, pismeni ispit

Obavezna literatura
  1. Ahmad, Yahaya. "The Scope and Definitions of Heritage: From Tangible to Intangible," International Journal of Heritage Studies 12,3, 2006, 292–300., 10.1080/13527250600604639
  2. Assmann, Jan. "Kultura sjećanja," u: Kultura pamćenja i historija, Brkljačić, M., Prlenda S., ur, Golden marketing-Tehnička knjiga, Zagreb, 2006, 61 – 75
  3. David Howes Introduction to Sensory Museology, The Senses and Society, 9,3,2014, 259-267, DOI: 10.2752/174589314X14023847039917
  4. Miklošević, Željka: Zlodi, Goran. Informacijska tehnologija u muzejima – značajke interaktivnih sadržaja u informalnome kontekstu učenja // Informacijska tehnologija u obrazovanju, Jadranka Lasić Lazić ur. , Zavod za informacijske studije, Zagreb, 133-154
  5. Hein, George E. "The Role of Museums in Society: Education and Social Action," Curator, 48,4 2005, 357 – 363, 10.1111/j.2151-6952.2005.tb00180.x
  6. McKercher, Bob, du Cross, Hilary, Cultural Tourism – the partnership between tourism and cultural heritage management. Routledge London: New York, 2002, 58 – 99.
  7. Oestreicher, Lee, „Museum Theater: Coming of Age,“ Journal of Museum Education , 15, 2, 1990, 4-5.
Dopunska literatura
  1. Bonnell, Jennifer; Roger, Simon. „Difficult’ exhibitions and intimate encounters,“ Museum and Society, 5, 2, 2007, 65-85 , 10.29311/mas.v5i2.97
  2. Crooke Elizabeth, Museums and Community - Ideas, Issues and Challenges, poglavlje Museums and Community Movements, Routledge, London, New York, 2007, 109 - 129
  3. Kurtović, Ileana, Praktična primjena teorije igrifikacije u muzejskom okruženju, u Međunarodna konferencija Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju, Nevenka Ćosić, ur. Tiflološki Muzej, Zagreb, 2021, 145 – 149

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Informacijske znanosti, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 2., 4. semestar
  2. Filozofija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  3. Informacijske znanosti, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar
Fakultetska ponuda
  • Prijediplomski studij: Ljetni semestar