Naziv
Pedagoška dijagnostika
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
52623
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Osposobiti studenate da prate dječji razvoj i evaluiraju vlastiti rad koristeći različita dijagnostička sredstva. Osposobiti studente da kompetentno sudjeluju u procesu dijagnosticiranja razvojnih posebnosti djece/učenika, a posebice djece s posebnim potrebama. Osposobiti studente da prepoznaju i razumiju povezanosti kontinuiranog praćenja i vrednovanja rada nastavnika s kvalitetom odgojno-obrazovnog procesa.
Sadržaj
  1. • Pojam pedagoške dijagnostike, svrha dijagnosticiranja i praćenja dječjeg razvoja i procesa odgojno-obrazovnog rada
  2. • Različiti modeli dijagnostike u pedagogiji
  3. • Elementi dijagnostičkog procesa
  4. • Instrumenti koji se koriste u pedagoškoj dijagnostici
  5. • Metode i tehnike dijagnosticiranja
  6. • Sumativna i formativna evaluacija
  7. • Dijagnostika u funkciji savjetodavnog i terapijskog rada
  8. • Mogućnosti korištenja koncepta zone sljedećeg razvoja kao dijagnostičkog sredstva
  9. • Pedagoško viđenje, razumijevanje i tumačenje pedagoških situacija
  10. • Povezanost kontinuiranog (samo)vrednovanja nastavnika i unapređenja kvalitete njegova pedagoškog rada
  11. • Dijagnostičke kompetencije nastavnika
  12. • Kriteriji kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa
  13. • Načini vrednovanja vrtića/škole
  14. Mogući problemi u postupcima procjene i samoprocjene
  15. Završni ispit

Ishodi učenja
  1. izdvojiti, analizirati i sistematizirati temeljne karakteristike i posebnosti pojedinih razina formalnoga, neformalnoga i informalnoga obrazovanja
  2. komunicirati informacije, ideje, probleme i rješenja u profesionalnome kontekstu
  3. izdvojiti osnovne postupke obrade podataka u pedagogijskim istraživanjima, analizirati, interpretirati i evaluirati statističke pokazatelje te formulirati smjernice za pedagošku dijagnostiku u svrhu evaluacije odgojno-obrazovne prakse
  4. demonstrirati znanja, vještine i sposobnosti potrebne za nastavak studija na diplomskoj razini
Metode podučavanja
-predavanja
-seminari i radionice
-samostalni zadaci
-mentorski rad
Metode ocjenjivanja
Da bi uspješno položili ovaj predmet, studenti moraju zadovoljiti prolazni prag u svih pet navedenih područja:
-pohađanje nastave
-seminarski rad
-kritički osvrt
-pismena analiza
-pismeni ispit

Obavezna literatura
  1. .Arambašić, L. (2022). Svemoć i nemoć komunikacijskog procesa. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja)
  2. Boričević Maršanić, V. (2017). Probir i rana detekcija psihičkih odstupanja kod djece u predškolskim ustanovama i adolescenata u osnovnim školama Grada Zagreba. Socijalna psihijatrija, 45 (3), 169-186.
  3. Coleman, H., Yeh, C. (2011). Working with Socioemotinal Challenges. U: id., Handbook of School Counseling – part VI. (pp. 585-736.). New York: Routledge. Online dostupan na https://endahfebrianto.files.wordpress.com/2015/06/hardin_l-_k-_coleman_christine_j-_yeh_handbook_bookzz-org.pdf
  4. Glascoe, P. F. (2002). Upotreba roditeljske procjene dječjeg razvojnog statusa (PEDS). Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja)
  5. Knapp Edison, S., Jongsma, A. (2014). The School Counseling Treatment Planner. Hoboken (NJ): Wiley. (odabrana poglavlja)
  6. Melillo, R. (2016). Isključena djeca. Split: Harfa. (odabrana poglavlja)
  7. Woolfolk, A. (2016). Edukacijska psihologija. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja)
Dopunska literatura
  1. Bezinović, P., Marušić, I., Ristić Dedić, Z. (2012). Opažanje i unapređenje školske nastave. Zagreb: AZOO i IDIZ.
  2. Catheline, N. (2012). Psychopathologie de la scolarité. Paris: Elsevier Masson.
  3. Heath, A. M., Sheen, D. (2005). School-Based Crisis Intervention. New York: The Guilford Press.
  4. Levick, M. (2003). See What I'm Saying. What Children Tell Us Through Their Art. Chevy Chase (MD): International Psychotherapy Institute.
  5. Mindoljević Drakulić, A. (2016). Školska fobija. Zagreb: Medicinska naklada i FF Press.
  6. Muraja, J. (2010). Priručnik za samovrednovanje srednjih škola. Zagreb: NCVVO.

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 6. semestar