Praksa nastave sociologije provodi se u cijelosti u školama–vježbaonicama stoga su studenti dužni voditi dnevnik nastavne prakse, kojeg potpisuje mentor, a pregledava nositelj kolegija. Vrednovanje studentskog uspjeha (konačna ocjena) proizlazi iz procjene studentskog portfolija koji uključuje dnevnik nastavne prakse, planove nastavnih sati koje su studenti samostalno održali, osvrt na vlastiti sat, mentorsku procjenu i obrazloženje održanih sati i ukupnu mentorovu ocjenu nastavne prakse studenata (prema listi kriterija).
Lista kriterija:
1. Poznavanje sadržaja planirane nastave (jasna artikulacija sociološke građe).
2. Povezivanje sadržaja nastave s učeničkim predznanjem (iskustvom) i prethodno usvojenim sadržajima.
3. Priprema sata uključuje sve elemente važne za izvođenje nastave.
4. Izvedba nastave uključuje kontrolu nad elementima pripreme (sigurnost, artikuliranost, preciznost).
5. Posvećuje pažnju uravnoteženoj komunikaciji s učenicima pri izvedbi nastave (uzima u obzir njihovu dob, uključuje cijeli razred, obraća pažnju na učenike s posebnim potrebama).
6. Korištenje osnovnih pomagala i izvora (udžbenik, bilježnica, ploča).
7. Korištenje suvremenih i naprednih pomagala (dodatni izvori, LCD projekcije, plakati, fotografije i dr.).
8. Kritičnost i analiza vlastite izvedbe.
9. Učenicima jasno objašnjava načine i kriterije praćenja, provjeravanja i vrednovanja (domaći rad, neformalno ispitivanje, pismeni radovi i testovi, usmeni ispit i dr.).
10. Objektivno vrednuje na temelju zadanih kriterija i učenicima daje povratnu informaciju.
11. Redovito i u cjelosti ispunjava zadaće dogovorene s mentorom (poštuje termine, uvažava sugestije, piše dnevnik rada).
12. Pokazuje interes za napredak u budućoj profesiji.
13. Pokazuje interes prema organizacijskim i administrativnim zahtjevima u budućoj profesiji (razumijevanje školske organizacije, vođenje školske administracije).