Naziv
Seksualna pedagogija
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
52624
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Uvođenje studenata u područje seksualne pedagogije; upoznavanje s pedagogijskom perspektivom u odnosu roda, seksualnosti i obrazovanja; razvijanje kritičko-pedagoškog pristupa različitim aspektima seksualnosti; usvajanje znanja potrebnih za istraživanje seksualnosti iz pedagogijske perspektive; priprema za implementaciju stečenih znanja u odgojno-obrazovnoj praksi.
Sadržaj
  1. uvodni susret – upoznavanje sa sadržajem kolegija, metodama i oblicima rada u kolegiju, obvezama studenata i načinima vrednovanja u kolegiju
  2. seksualnost, rod i obrazovanje – pedagogijska perspektiva
  3. seksualna pedagogija kao znanstvena disciplina - predmet, područje, povijesni razvoj
  4. seksualno obrazovanje kao dio prava na obrazovanje
  5. Seksualno obrazovanje – povijesni razvoj, pristupi, modeli, metode poučavanja
  6. intersekcijski pristup seksualnosti i rodu
  7. seksualnost i rod u skrivenom kurikulumu
  8. seksualnost i rod u dječjoj dobi – pedagogijska perspektiva
  9. seksualnost i rod u adolescenciji – pedagogijska perspektiva
  10. seksualnost i rod u odrasloj dobi – pedagogijska perspektiva
  11. prevencija rodno i seksualno uvjetovanog nasilja putem obrazovanja
  12. LGBT inkluzivnost u odgoju i obrazovanju
  13. seksualno obrazovanje učenika s posebnim potrebama
  14. medijsko posredovanje roda i seksualnosti – kritičko-pedagoški pristup
  15. pedagogijski pristup istraživanju seksualnosti

Ishodi učenja
  1. primijeniti znanja i razumjeti pojmove seksualni odgoj i obrazovanje, seksualna socijalizacija i seksualna usmjerenja
  2. upoznati se s razvojnim promjena, emocionalnim i socijalnim specifičnostima djece i adolescenata u odnosu na spolnu/rodnu dimenziju
  3. osposobiti se za istraživački rad te steći kompetencije programiranja, analiziranja i vrednovanja spolnog/seksualnog odgoja u školi
  4. opisivati i objasniti suvremene teorijske spoznaje o značaju spolnog odgoja kao jednog od temeljnih činitelja u razvoju osobnosti
  5. razumjeti spolni/seksualni odgoj kao cjelovit i otvoren sustav koji se konstruira u skladu s postojećim kontekstualnim uvjetima
Metode podučavanja
predavanje
seminari i radionice
terenska nastava
samostalni zadaci
mentorski rad
Metode ocjenjivanja
pohađanje nastave
seminarski rad
pismeni ispit
usmeni ispit
istraživanje
esej
projekt

Obavezna literatura
  1. Sielert, U. (2008), Uvod u seksualnu pedagogiju. Educa, Zagreb.
  2. Standardi spolnog odgoja u Europi.Okvir za kreatore političkih odluka, obrazovne i zdravstvene institucije i stručnjake, (2010), Köln: Savezni centar za zdravstveno obrazovanje, BZgA.http://www.azoo.hr/images/izdanja/Standardi_spolnog_odgoja.pdf
  3. Bartulović, M., Kušević, B. (2017), Queering the White Picket Fence: a social justice take on heteronormative parenting. Multicultural Education Review, 9(1), 11-29.
  4. Bartulović, M., Kušević, B. (2014), Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu. Pedagogijska istraživanja, 11(2), 53-68.
  5. Bartulović, M., Kušević, B., & Širanović, A. (2023). Moderating role of the pedagogical relationship in LGBT inclusivity of schools in Croatia. Journal of LGBT youth, 20(1), 143-159.
  6. Jones, T. (2011), A Sexuality Education Discourses Framework: Conservative, Liberal, Critical, and Postmodern. American Journal of Sexuality Education, 6(2), 133-175.
  7. Haberland, N., & Rogow, D. (2015). Sexuality education: emerging trends in evidence and practice. Journal of adolescent health, 56(1), S15-S21.
Dopunska literatura
  1. Mamula, M. (ur.) (2007), Seksualno nasilje u školama, Zagreb, Ženska soba
  2. Herzog, D, (2015), Seksualnost u Europi dvadesetoga stoljeća. Zagreb: Zagreb Pride.

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 6. semestar