Naziv
Seminar iz Švedskog jezika u društvenom kontekstu
Organizacijska jedinica
Katedra za skandinavistiku
ECTS
3
Šifra
170222
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Seminar
15
Lektorske vježbe
15
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Razvijanje aktivnih i pasivnih jezičnih kompetencija; slušanja s razumijevanjem te govorne produkcije i interakcije; proširivanje ranije stečenih jezičnih i kulturnih kompetencija.
Sadržaj
  1. Upoznavanje s temom i strukturom kolegija, obvezama studenata i praćenjem napretka. Tjedni "Mediekompass nutiskryss" (zajednička provjera znanja o aktualnim događanjima u Švedskoj i svijetu). Tekst o dodjelama Nobelovih nagrada. Zadatak za sljedeći put: u parovima odabrati i predstaviti ovogodišnje dobitnike.
  2. Tjedni ”Mediekompass nutidskryss”. Studentska izlaganja na temu ovogodišnjih dobitnika Nobelove nagrade. Lekcija na temu Alfreda Nobela (s internetskih stranica Nobelovog muzeja u Stockholmu). Zadatak za sljedeći put: odgovoriti na pitanja na temu odgledanog.
  3. Vođeno gledanje vijesti na jednostavnom švedskom ("Nyheter på lätt svenska") s titlovima i bez njih. Vježba izgovora. Prva vježba razumijevanja slušanog teksta (radijske vijesti). Zadatak za sljedeći put: Tjedni ”Mediekompass nutidskryss”.
  4. Tjedni ”Mediekompass nutidskryss”. Zajedničko gledanje prve od četiri epizode programa posvećenog švedskom školskom sustavu. Diskusija na temu. Vježba izgovora na temelju televizijskih vijesti na jednostavnom švedskom. Pismeni zadatak za dva tjedna: kritički opisati vlastita iskustva iz hrvatskog školskog sustava.
  5. Izbor iz humorističnog programa “Svenska nyheter“ (bilježenje slenga). Izbor relevantnih vijesti sa stranice SVT play. Tekst za sljedeći put. Druga vježba razumijevanja slušanog teksta.
  6. Diskusija o pročitanom. Usmena izlaganja. Izbor stranke za predstavljanje u paru za dva tjedna. Izbor relevantnih vijesti sa stranice SVT play. ”Mediekompass nutidskryss”.
  7. Upoznavanje s prilagođenom formom debate koja će se koristiti. Gledanje finala programa ”Debattmatchen” i komentiranje dvaju timova. Treća vježba razumijevanja slušanog teksta.
  8. ”Mediekompass nutidskryss”. Izbor relevantnih vijesti sa stranice SVT play. Usmena izlaganja u paru.
  9. Nema nastave (priprema za prvu debatu).
  10. Prva debata. Izbor teme za drugu debatu. Četvrta vježba razumijevanja slušanog teksta. ”Mediekompass nutidskryss”.
  11. Izbor aktualnih vijesti sa stranice SVT play, diskusija. Pisani zadatak.
  12. Druga debata. Peta vježba razumijevanja slušanog teksta. ”Mediekompass nutidskryss”.
  13. Izbor aktualnih vijesti sa stranice SVT play, zajedničko gledanje duljeg programa. Šesta vježba razumijevanja slušanog teksta.
  14. Treća debata. Sedma vježba razumijevanja slušanog teksta. ”Mediekompass nutidskryss”.
  15. Ispit (predrok), razumijevanje slušanog teksta.

Ishodi učenja
  1. Studenti će biti sposobni sudjelovati u razgovoru na švedskom jeziku o općim temama, kao i o stručnim temama u pojedinim skandinavističkim područjima;
  2. koristeći standardnu varijantu švedskoga jezika, moći ostvariti svakodnevnu komunikaciju s izvornim govornikom u govoru i pismu;
  3. moći razumjeti, protumačiti i kritički promišljati složene tekstove opće tematike te srednje složene tekstove stručne skandinavističke tematike na švedskome standardnom jeziku;
  4. moći vrednovati i koristiti primarne i sekundarne izvore informacija te ih adekvatno primijeniti u procesu razvijanja znanja.
  5. na temelju dostupnih materijala stvoriti vlastito mišljenje te ga moći usmeno argumentirati u pripremljenim diskusijama s kolegama.
Metode podučavanja
Rad s autentičnim audiovizualnim materijalom, samostalan rad, rad u paru, rad u grupama, debata kao oblik nastave, e-učenje.
Metode ocjenjivanja
Da bi položili kolegij, studenti su dužni redovito pohađati nastavu i aktivno sudjelovati u njoj, održati usmeno izlaganje pred kolegama na izabranu temu, sudjelovati u najmanje jednoj debati i na kraju semestra položiti test iz razumijevanja slušanog teksta.

Obavezna literatura
  1. odabrani dijelovi švedskih službenih publikacija
  2. švedski elektronički mediji, SvD, SR, SVT, UR Play, demokrati100
Dopunska literatura
  1. Hägg, G. (1998). Praktisk retorik. Wahlström Widstrand
  2. Mathlein, M., Trevisani, M. (2008). Avancera Ord. Stockholm : Liber
  3. Mathlein, M., Trevisani, M. (2009). Avancera Hör. Stockholm : Liber

Izborni predmet na studijima
  1. Arheologija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 3., 5. semestar
  2. Povijest, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 3., 5. semestar
  3. Arheologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 3., 5. semestar
  4. Švedski jezik i kultura, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 5. semestar
Fakultetska ponuda
  • Prijediplomski studij: Zimski semestar