Naziv
Suvremeni nizozemski jezik IV
Organizacijska jedinica
Katedra za nederlandistiku
ECTS
6
Šifra
46853
Semestri
ljetni
Satnica
Lektorske vježbe
90
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Utvrđivanje gradiva kolegija Suvremeni nizozemski jezik III. Uvježbavanje usvojenog znanja na originalnim tekstovima. Proširivanje jezične kompetencije. Navikavanje na usmeno i pismeno komuniciranje na korektnom nizozemskom jeziku. Pomoć studentima koji imaju poteškoće u svladavanju gradiva.
Sadržaj
  1. Tjedan 1-2: De Sprong poglavlje 5: životni okoliš Samostalno čitanje: Het Geheim. Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  2. Tjedan 1-2: De Sprong poglavlje 5: životni okoliš Samostalno čitanje: Het Geheim. Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  3. Tjedan 3-5: De Sprong poglavlje 6: Politika Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  4. Tjedan 3-5: De Sprong poglavlje 6: Politika Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  5. Tjedan 3-5: De Sprong poglavlje 6: Politika Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  6. Tjedan 6-8: De Sprong poglavlje 7: Umjetnost Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  7. Tjedan 6-8: De Sprong poglavlje 7: Umjetnost Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  8. Tjedan 6-8: De Sprong poglavlje 7: Umjetnost Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  9. Tjedan 9-11: De Sprong poglavlje 8 : Energija Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  10. Tjedan 9-11: De Sprong poglavlje 8 : Energija Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  11. Tjedan 9-11: De Sprong poglavlje 8 : Energija Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  12. Tjedan 12-14: De Sprong poglavlje 9 : o nizozemskoj Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  13. Tjedan 12-14: De Sprong poglavlje 9 : o nizozemskoj Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  14. Tjedan 12-14: De Sprong poglavlje 9 : o nizozemskoj Samostalno čitanje: Het Geheim Prezentiranje članaka iz nizozemskih časopisa
  15. Tjedan 15: Ponavljanje i pripremanje za ispit.

Ishodi učenja
  1. Upotrijebiti morfološki, sintaktički i semantički ispravne govorene i pismene izraze u skladu s pravilima standardnog nizozemskog jezika na razini B1 prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike. 
  2. Prepoznati i opisati osnovne fonetske, morfološke i sintaktičke pojavnosti nizozemskoga jezika. 
  3. Usvojiti i koristiti osnovni vokabular potreban za komunikaciju o sljedećim temama i situacijama: imigracija, veze i odnosi, gospodarstvo i ekonomija, umjetnost i književnost, okoliš i energija.
  4. Analizirati i komentirati duže govore i predavanja na standardnome jeziku te pratiti složenu argumentaciju ako je tema barem djelomično poznata te veći dio TV vijesti i programa koji se bave tekućim događajima, kao i dokumentarne i igrane filmove, ako su na jasnom, standardnom jeziku.  
  5. Shvatiti članke i izvještaje koji obrađuju suvremene probleme, a u kojima autor zauzima određena stajališta ili izražava određena mišljenja. 
  6. Analizirati i komentirati stručne tekstove i suvremenu književnu prozu pisanu standardnim jezikom, uz korištenje rječnika po potrebi. 
  7. Napisati esej ili izvještaj na zadanu temu prenoseći informaciju ili navodeći razloge za ili protiv određenog stajališta. 
  8. Održati usmenu prezentaciju na zadanu temu koristeći informacije iz raznih izvora te komunicirati po potrebi s publikom. 
  9. Komunicirati dovoljno tečno i spontano za normalnu interakciju s izvornim govornikom koji govori relativno polako i spreman je po potrebi preformulirati rečenice. 
  10. Održati usmenu prezentaciju na zadanu temu koristeći informacije iz raznih izvora te komunicirati po potrebi s publikom.
  11. Održati usmenu prezentaciju na zadanu temu koristeći informacije iz raznih izvora te komunicirati po potrebi s publikom.
Metode podučavanja
Aktivan i interaktivan proces učenja jezika pri čemu studenti (uz vodstvo izvornoga govornika) jezik koriste u međusobnoj komunikaciji i uče jedni od drugih, i to pomoću ciljanog jezičnog sadržaja i komunikacijski usmjerenih zadataka. Složenost takvoga jezičnog sadržaja postepeno se nadograđuje: od jednostavnih i svakodnevnih komunikacijskih radnji (koje zahtjevaju jednostavnu i direktnu interakciju o poznatim i svakodnevnim pojavama te odgovaraju razini temeljnoga korisnika A2) prema kontekstu manje svakodnevnih situacija u kojima je riječ o opisima, iskustvima, događajima, snovima, očekivanjima, ambicijama, argumentima i objašnjenjima (na razini samostalnoga korisnika B1), a pri čemu je neposredna pažnja usmjerena upotrebi točnih (gramatičkih) oblika.
Metode ocjenjivanja
Redovito pohađanje satova, predaja obveznih zadaća, pismeni i usmeni ispit (čitanje, slušanje, pisanje, vokabular, gramatika).

Obavezna literatura
  1. De sprong : van NT2-niveau A2 naar B1 / Maud Beersmans, Wim Tersteeg. - 6de oplage - Amsterdam : Boom
  2. Nederlands in hoofdlijnen : praktische grammatica voor anderstaligen : oefeningenboek / - 2e dr., 2e opl. - Groningen : Walters-Noordhoff, 2007
  3. Het geheim : roman / Anna Enquist. - 2e dr. - Amsterdam ; Antwerpen : Uitgeverij de Arbeiderspers, 1997. - 203 str. ; 22 cm
Dopunska literatura
  1. Nederlands in actie, de Boer et al., Bussum: Coutinho, 2014.

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Nederlandistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar